• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403023122604
  • خبرنگار : 50136

پیام تسلیت مسئولان آذربایجان غربی در پی شهادت خادم‌الرضا

پیام تسلیت مسئولان آذربایجان غربی در پی شهادت خادم‌الرضا

ایسنا/آذربایجان غربی مسئولان استان آذربایجان غربی در پی شهادت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری محبوب و همراهان‌ پیام تسلیتی صادر کردند.

نماینده ولی فقیــه در استـان و استانــدار آذربایجـان غـربی در پی شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و همـراهان پیام تسلیتی صادر کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

 إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان جهادی و انقلابی ایشان بسیار دردناک بود بطوری که از آغازین لحظات انتشار خبر تلخ حادثه بالگرد حامل ایشان، ملت شریف ایران را نگران و دست به دعا و توسل کرد. حادثه‌ای عظیم که در راه خدمت و جهاد خالصانه، مردم و ولی نعمت‌های این مسئولین خدوم را عزادار کرد.

خدمات حضرت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس محترم جمهور در جای جای ایران عزیز اسلامی علی‌الخصوص در آذربایجان غربی و حضرت آیت الله «سیدمحمدعلی آل هاشم» نماینده معزز ولی فقیه در آذربایجان شرقی و  آقایان «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه انقلابی و «مالک رحمتی» استاندار جهادی آذربایجان شرقی و همراهان آنها در دل مردمان ماندگار خواهد بود و چه عاقبت بخیری سعادتمندانه‌ای که ختم به شهادت پرافتخار گشت.

دل ملت ایران و حتی غیر ایرانیان شریف در اقصی نقاط عالم در غم از دست دادن شهدای جهاد خدمت رسانی به درد آمده است.

ملت قهرمان ایران اکنون در غم از دست دادن طلبه‌ای خدمتگذار (به تعبیر خودشان) به سوگ نشسته است که خستگی نمی‌شناخت و طعن بدخواهان و دشمنان او را در مسیر خدمت معطل نمی‌کرد.

شهادت، مزد جهاد خالصانه فرزندان روح الله است و چه افتخاری بالاتر از شهادت برای آنها می‌توان تصور کرد.

اینجانبان شهادت این جمع خدمتگذار ملت و نظام را محضر حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران و بیوت شریف این شهدای والامقام و دوستداران و بازماندگان آنها تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند منان صبری جمیل و اجری جزیل برای قلوب عزاداران مسئلت می‌نماییم.

سیدمهدی قریشی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

و امام جمعه ارومیه

محمدصادق معتمدیان

استاندار آذربایجان غربی

*پیام تسلیت فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی
در پی شهادت رئیس جمهور مردمی و انقلابی ایران اسلامی، حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه انقلابی تبریز، وزیر امور خارجه و استانداراستان آذربایجان شرقی سردار "محمد احمدی" فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی پیام تبریک و تسلیت صادر کرد.
متن پیام فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی  به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَایثار و از خودگذشتگی زیبنده انسان‌های فداکار و جان برکفی است که همواره در جهت رسیدن به معبود برای خدمت به مردم تلاش و مجاهدت می‌کنند و در این راه از سلامت و جان خود می‌گذرند تا همچون مجاهد فی سبیل الله برای عزت و سربلندی کشور تلاش نمایند و خدمت به خلق را چه پاداشی گواراتر و زیبنده‌تر از الحاق به یاران شهید و چشیدن طعم لقاء الهی اینجانب با نهایت اندوه و تاثر، شهادت خادم الرضا حضرت آیت الله "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور مردمی و انقلابی ایران اسلامی، حضرت آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه انقلابی شهر تبریز که در سنوات گذشته توفیق تلمذ از محضر ایشان را کسب نمودم و جمع شهدای گرانقدری که در معیت ایشان به فیض شهادت نایل آمدند را به محضر حضرت ولی عصر(عج) و نایب برحق ایشان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و مردم بصیر، غیور و شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه الهی علو درجات این عزیزان سفر کرده را مسئلت دارم.

* پیام تسلیت رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی آذربایجان‌غربی

انالله و انا الیه راجعون

خادم الرضا (ع) در سالروز ولادت حضرتش به دیار حق شتافت

با قلبی آکنده از غم، شهادت جانسوز حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری محبوب و همراهانشان، آیت الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.

بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رئیس جمهور متاثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز که مردم حقاً به او علاقه‌ی قلبی داشتند برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت و لقاء الله نصیب او شد.

از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با معصومین علیهم صلوات الله را برای این شهدای گرانقدر مسئلت می نمایم.

ناصر عتباتی

رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی

آذربایجان‌غربی

*پیام تسلیت مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی در پی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و انقلابی و هیئت همراه ایشان
إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محترم و مردمی، جناب آقای امیر عبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم، امام جمعه ولایی و مردمی و جناب آقای رحمتی، استاندار تلاشگر استان آذربایجان شرقی و هیئت همراه موجب تالم و تاسف تمامی دلسوزان و علاقه‌مندان به ایران در سراسر جهان گردید.
بدینوسیله از طرف تمامی معاونین، کارکنان و خانواده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فعالان این حوزه این ضایعه عظیم را محضر امام زمان(عج) مقام معظم رهبری حفظ‌الله و ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی علی‌الخصوص مردم شریف آذربایجان شرقی تسلیت عرض کرده و برای آن عزیزان سفر کرده مغفرت و رحمت و برای خانواده‌های داغدار صبر جمیل از درگاه ایزد منان آرزومندم.
مرتضی صفری
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی

*غلامحسین عماری فرماندار شهرستان ارومیه در پی شهادت رئیس جمهور مردمی حضرت آیت الله شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه پیام تسلیتی صادر کرد.
متن پیام به شرح ذیل است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
سی‌ام اردیبهشت یکی از تلخ‌ترین روزهای ملت ایران شد و رئیس جمهور مردمی و محبوب آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در روز ولادت ثامن الائمه در آغوش گشوده حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آرام گرفت، خوشا به سعادت نیک مردانی که این چنین به خدای خود لبیک می‌گویند و سرافرازان تاریخ نام می‌گیرند.
با دلی مملو از غم و اندوه شهادت رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی، «حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی» و یاران همراه ایشان حضرت «آیت الله آل هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه محبوب تبریز، «دکترحسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «دکتر مالک رحمتی» استاندار جوان و جهادی آذربایجان شرقی و جمعی دیگر از خادمین ملت ایران را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شهید پرور ایران و شهرستان ارومیه عرض تبریک و تسلیت داریم.
امید که روح بلند خادم الرضا(ع)، شهید خدمتگزار به جهان اسلام، انقلاب اسلامی و ایران عزیز بر خوان رحمت اهل بیت(ع) دعاگوی همه مردم انقلابی، شریف و داغدار باشد.
غلامحسین عماری فرماندار شهرستان ارومیه

*مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با صدور پیامی، شهادت آیت الله رییسی رئیس جمهور ایران اسلامی و همراهانشان در سانحه هوایی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
باسمه تعالی
الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ ﴿١٥٦﴾
جامعه ورزش و جوانان استان آذربایجان‌غربی همچون دیگر اقشار مردمی، با نهایت غم و اندوه امروز داغدار بزرگ مردی شد که روح بلندش در حین خدمت به محروم‌ترین نقاط کشور به ملاقات پروردگار شتافت و پاداش یک عمر اخلاص، مجاهدت، ولایتمداری و خدمتگزاری را با خلعت شهادت از حضرت حق دریافت کرد.
با قلبی آکنده از ماتم و اندوه، عروج ملکوتی «شهادت حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیرفقید امورخارجه، حضرت آیت الله آل هاشم امام جمعه معزز تبریز و دکتر مالک رحمتی استاندار خدوم آذربایجان شرقی» و جمعی از خادمان شریف مردم کشورمان در سانحه سقوط بالگرد، را به محضرمبارک حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران اسلامی و همه ارادتمندان ایشان در اقصی نقاط گیتی تسلیت وتعزیت عرض می‌نمایم. قطعاً و بدون تردید، مشی انقلابی، مردمی وهمچنین فعالیت‌های ماندگار بی‌شمار و موثر آن شهید عزیز، تا همیشه تاریخ در اذهان مردم قدرشناس میهنمان باقی خواهد ماند.
رحمت و مغفرت لایتناهی الهی مشمول ارواح طیبه «شهیدان شاخص خدمت» این حادثه دلخراش باد.
سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی

*پیام تسلیت مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی در پی شهادت رییس جمهور و همراهان
جمعی از مدیران کل و روسای دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی در ضایعه دردناک شهادت رئیس جمهور و هیات همراه پیام‌های تسلیتی صادر کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی شهادت رئیس جمهور وهمراهانش را تسلیت گفت إنَّالِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْراخدایا! ما جز خیر و خوبی از او ندیده‌ایم
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری محبوب و همراهان‌شان، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی وهیئت همراه پیام تسلیتی صادر کرد.
حادثه تلخ سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور (خادم الرضا) آیت الله رئیسی رئیس جمهور محبوب و مردمی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و هیئت همراه، موجب اندوه و تاثر فراوان شد.
اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان آذربایجان غربی، شهادت رئیس جمهور عزیز، محبوب و مغتنم و بزرگمرد جهاد، ایثار، انسانیت و اخلاص را که حین انجام وظیفه به فیض شهادت نائل آمدند و موجی از غم و اندوه را در پی داشت را به ملت شریف ایران و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض کرده و برای شهدای از جان گذشته علو درجات الهی را مسئلت می‌نماید.

*پیام تسلیت سرپرست اداره کل راه وشهرسازی در پی شهادت رئیس جمهور دولت مردمی
رسول عطائی سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی در پیامی شهادت رئیس جمهور دولت مردمی و تیم همراه را در سانحه‌ی بالگرد حین ماموریت به ملت شریف ایران تسلیت گفت.
در متن پیام رسول عطائی سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی آمده است:
بسم‌ الله الرحمن الرحیم
" انا لله و انا الیه راجعون "
خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی کشور و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلوب‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد.
بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلیت نمی‌یابد.
آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.
اینجانب شهادت عالم برجسته آیت الله رئیسی رحمه الله علیه را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای و ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
همچنین مراتب تاثر و تالم خود را در پی شهادت حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار محترم آذربایجان شرقی که همراه با رئیس جمهور شهید در حین ماموریت به لقالله پیوستند اعلام می‌دارم و از خداوند رحمان‌ علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار را برای این خدمت گزارن مسئلت‌ دارم.
رسول عطائی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

*پیام تسلیت ناجی مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان منتشر شد. متن پیام به شرح زیر است:
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
‌روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد؛ به ملکوت اعلی پیوست تا این سید عزیز و همراهانش، به مصداق آیه شریفه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ، به جمع یاران شهید خود ملحق شوند.
شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت‌الله سیّد محمّدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و نیز مالک رحمتی استاندار محترم و سایر همراهان شهیدشان را به محضر مقام معظم رهبری و نیز عموم مردم شریف ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نماییم.
علو درجات و محشور شدن با انبیا و اولیاءالله را برای شهدای حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی از خداوند متعال مسئلت داریم.

*پیام تسلیت فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در پیامی شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرِ تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از عزیزان را در حادثه‌ دردناکِ سانحه هوایی به ساحتِ مقدسِ امامِ زمان( عج)، فرمانده معظم کل قوا و ملت شهیدپرورِ ایران و به ویژه مردم استان آذربایجان غربی تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پلیس؛ در متن پیام تسلیت سردار "رحیم جهانبخش" آمده است:
 با نهایتِ تأثر و تأسف شهادتِ شهیدِ خدمت، رئیس محترم جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی و جمعی از عزیزان همراهشان را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌العالی) و عموم مردمِ شریفِ تسلیت عرض می‌نمایم.
آیت الله رئیسی همواره و همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشتند و در همین راهِ مقدس جان برکف گذاشتند، خدمات و توفیقات ایشان در منظر و نگاه مردم همیشه به یادگار خواهد ماند.
فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی ضمن همدردی با ملتِ بزرگ و سلحشور ایران اسلامی و ولایتمدار، شهادت رئیس محترم جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محبوب القلوب و مردمی شهر تبریز آیت الله آل هاشم، وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیرعبدالهیان، استاندار ولایی و پرتلاش آذربایجان شرقی و هیأت همراه را به مردم غیور و  قهرمانِ استان، خانواده محترم سوگواران و  عمومِ هموطنان تسلیت و تعزیت داشته و از خداوندِ متعال صبری عظیم و جزیل برای بازماندگان آرزو می‌نمایم.

*پیام تسلیت علی دهقانی مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آذربایجان غربی
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، علی دهقانی مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان آذربایجان غربی با صدور پیامی، شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور محترم کشورمان و هیات همراه را تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت بدین شرح است:
بسمه تعالی
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا(آیه 23 سوره احزاب)
خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محترم کشورمان و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد.
مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.
اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ کار، تلاش و تعاون استان عروج آسمانی سید الشهدا خدمت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب و دیگر همراهان ایشان را محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب و عموم ملت ایران تسلیت و تعزیت می گویم.
رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران آرزومندم.
علی دهقانی مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان آذربایجان غربی

*پیام تسلیت مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در پیامی شهادت رئیس جمهور و همراهانش را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی،
پروین محمدپوری در پیامی شهادتِ خادمانِ ایران و اسلام رئیس محترم جمهور، وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی‌فقیه و امام جمعه شهرِ تبریز، استاندار محترم آذربایجان شرقی و جمعی از عزیزان را در حادثه‌یِ دردناکِ سانحه هوایی به ساحتِ مقدسِ امامِ زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و ملت شهیدپرورِ ایران تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
اناللّه و انا الیّه راجعون
با نهایتِ تأثر و تأسف شهادتِ شهیدِ خدمت رئیس محترم جمهور آیت‌الله ابراهیم رئیسی را به ساحت مقدس امام زمان (عج)، فرماندهی معظّم کل قوا (مدظله‌العالی) و عموم مردمِ شریفِ ایران تسلیت عرض می‌نمایم. آیت الله رئیسی همواره و همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشتند و در همین راهِ مقدس جان بر کف گذاشتند. خدمات و توفیقات ایشان در منظر و نگاه مردم همیشه به یادگار خواهد ماند.
همچنین فقدان نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز آیت‌الله آل‌هاشم، وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیرعبدالهیان، استاندار محترم و هیأت همراه بر این حزنُ و اندوه افزود، که جا دارد به مردم غیور و قهرمانِ استان آذربایجان شرقی، خانواده محترم سوگواران و عمومِ هموطنان تسلیت و تعزیت داشته و از خداوندِ متعال صبری عظیم و جزیل برای بازماندگان آرزو می‌نمایم.

*پیام تسلیت مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه
دکتر سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌غربی در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد.
بسم ربّ الشهدا و الصدیقین
شهادت هنر مردان خداست بدین وسیله با قلبی آکنده از غم و اندوه، شهادت و عروج آسمانی سیدالشهدا خدمت، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و انقلابی، دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و دکتر مالک رحمتی استاندار استان آذربایجان شرقی و دیگر همراهان ایشان را محضر یگانه منجی عالم بشریت، حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) ، معاون محترم رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار محترم استان آذربایجان غربی و کلیه همکاران، محیط بانان و کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست و عموم مردم استان آذربایجان غربی تسلیت و تعزیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای شهدای این سانحه علو درجات را مسئلت می‌کنیم. قطعا ارواح پاک و مطهر این شهدای والامقام امروز در سالروز ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و روز محیط‌بان، میهمان آن امام هُمام و مهربان است.
سعید شهند مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی

*مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با صدور پیامی، شهادت رییس محترم جمهوری آیت الله رییسی و همراهانشان در سانحه هوایی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
باسمه تعالی«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم  یرزقون»
سانحه دلخراش سقوط هلی‌کوپتر و شهادت ناباورانه خادم‌الرضا، رئیس محترم جمهوری، وزیر امور خارجه، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و استاندار و همراهانشان مایه تاسف و تاثر فراوان شد.
حضرت آیت‌الله رییسی در سال‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دغدغه خدمت به مردم و دستگیری از مظلومان را داشتند و در آخر نیز جان ارزشمند خویش را در راه همین آرمان مقدس تقدیم نظام و انقلاب کردند، بی شک نام و یاد ایشان همواره بعنوان رییس جمهور مردمی و خادم بی‌ریای ملت در اذهان تک تک مردم ایران خواهد ماند.
اینجانب و همکارانم در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی شهادت این سرمایه‌ بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی ایران  و همچنین همراهانشان را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله روحی له الفداه، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما و فضلا، شخصیت‌های انقلاب و نظام، ملت قدرشناس ایران به‌خصوص مردم شریف دیار خراسان و آذربایجان شرقی، همه یاران و دوستداران و ارادتمندان ایشان به‌ویژه خانواده‌های گرامی‌شان صمیمانه تسلیت عرض کرده و از درگاه حضرت حق برای آن مرد بزرگ و سایر همراهانشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع)، امام راحل و همرزمان و شهدای انقلاب اسلامی و برای همه بازماندگان صبر و أجر مسألت ‌دارم.
ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی

*پیام تسلیت دکتر ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در پی شهادت رئیس جمهور محبوب، مردمی و انقلابی شهید آیت‌الله دکتر رئیسی و همراهان گرانقدر ایشان
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (سوره احزاب آیه 23 )از میان مؤمنان مردانی هستند که آنچه را با خداوند پیمان بسته بودند صادقانه وفا کردند (و خود را آماده‌ی جهاد نمودند)، برخی از آنان پیمانشان را عمل کردند (و به شهادت رسیدند) و بعضی دیگر در انتظار (شهادت) هستند، و هرگز (عقیده و پیمان خود را) تغییر ندادند.
وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
خبر شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محبوب، مردمی و انقلابی میهن اسلامی و نیز همراهان گرانقدر ایشان موجب تاثر و تالم گردید و قلب همه مردم ایران را به درد آورد و غم و اندوهی فراوان جامعه عرصه سلامت را نیز فرا گرفت. شهادت در راه خدمت به مردم اجری بی نهایت در پیشگاه حضرت حق تعالی دارد که خداوند به برگزیدگان خود نصیب می‌کند. صداقت، خلوص نیت، مداومت و استقامت در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات مردم و شهادت در راه خدمت نشان مردان خداست. اینجانب به نوبه خود و به نمایندگی از اعضای هیات امنا، هیات رئیسه، شورای دانشگاه و جمیع کارکنان، اساتید، دانشجویان و تمامی تلاشگران عرصه سلامت عروج جانسوز خادمان دلسوز امت، حضرت آیت الله رئیسی رحمه الله علیه و زنده ‌یادان دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیرمحترم امور خارجه، آیت‌الله سیدمحمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز و دکتر رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری و مردم قدر شناس ایران اسلامی و بویژه جامعه بزرگ عرصه سلامت استان آذربایجان غربی تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال رحمت واسعه الهی و حشر با اولیالله را برای آن خدمتگزاران شریف و صبر و بردباری برای خانواده‌های محترم مسالت می‌کنیم .
دکتر محمد امین ولی زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی

*پیام تسلیت رئیس سازمان و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان
رئیس سازمان و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی طی پیامی مشترک شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران و چند تن دیگر از سرنشینان را در سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفتند. متن پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَمِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ
‌ در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌ الرضا (ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد؛ به ملکوت اعلی پیوست تا این سیدعزیز و همراهانش، به جمع یاران شهید خود ملحق شوند. دشمنان جمهوری اسلامی بدانند که با رفتن یک خدمتگزار در سد آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد که خدمتگزاران والاتر در خدمتند و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است. اینجانبان، شهادت عالم برجسته، خادم الرضا و ملت شریف و غیور ایران اسلامی، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی را به پیشگاه حضرت بقیّة‌الله‌ ارواحنا فداه، محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت عرض می کنیم. به یقین نوشیدن شربت وصال و پوشیدن خلعت ذی قیمت شهادت، پاداش یک عمر اخلاص، مجاهدت، ولایتمداری و خدمتگزاری بود. علو درجات و محشور شدن با انبیا و اولیا الله را برای شهدای حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیات همراه وی را از خداوند متعال مسئلت داریم.
خسرو شهبازی رئیس سازمان حجت‌الاسلام بهنام دلریش مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه

*پیام تسلیت مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی در پی وقوع سانحه هوایی و شهادت رئیس جمهور و هیات همراه. متن پیام بدین شرح است:
إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
شهادت مظلومانه آیت الله رئیسی، رئیس جمهور جهادی و انقلابی و جمعی از خدمتگزاران صدیق و هیات همراه ایشان در راه خدمت ماندگار به کشور و ملت، ماتم و اندوه فراوانی را بر دلهای مردم ایران اسلامی نشانده است.
اینجانب این ضایعه بزرگ و شهادت مسئولان خدمتگزار مردم را به مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، خانواده معظم شهدا و مردم شریف ایران و تلاشگران عرصه مهارت تسلیت عرض می‌نمایم‌. بی شک مسیر پر افتخار رئیس جمهور مردمی و یار وفادار رهبری با استعانت از خدای متعال و همراهی مردم بزرگوار ادامه خواهد یافت.
صلاح خان‌احمدزاده مدیر کل

*پیام تسلیت مدیرکل استاندار آذربایجان غربی در پی شهادت رییس جمهور و همراهان متن پیام وحید موسی پور، مدیر کل استاندارد استان، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحی

مإنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ وَ عَلیَ الْمُسْتَشْهِدِینَ بَینَ یَدَیکَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهْ
خبر جانسوز شهادت سید خدوم، سید محرومان، خادم الرضا (ع)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیّد ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور محترم و مغتنم جمهوری اسلامی ایران، دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی سر تیم حفاظت رئیس جمهور و دیگر همراهان گرامی ایشان، قلب‌های همه ما را به داغی بزرگ نشاند. اینجانب به نوبه خود، ضایعه عروج جانسوز خادمان متعهد و دلسوز امت را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و نایب برحقش مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی)، معاون محترم رئیس جمهور و رئیس محترم سازمان ملی استاندارد ایران، تمامی هموطنان و کارکنان سازمان ملی استاندارد، بالاخص اداره کل استاندارد آذربایجان غربی، تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند منان صبری جمیل و اجری جزیل برای قلوب عزاداران مسئلت می نمایم.

*پیام تسلیت مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در پی شهادت حضرت آیت الله رئیسی و جمعی از خادمان ملت شریف ایران
سرنوشت مقلدان خمینی (ره) چیزی جز شهادت نیست
بسم الله الرحمن الرحیم •إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ•
شهادت خادم رئوف القلب امام رضا (ع)، سردار سرافراز عرصه خدمت، رئیس‌جمهور محبوب و مردمی حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم خدمت گذار وزارت امور خارجه دکتر حسین امیرعبداللهیان، پدر معنوی، مجاهدی نستوه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، خادم دلسوز استان آذربایجان شرقی دکتر مالک رحمتی و سرباز سرافراز اسلام سردار سید مهدی موسوی و خلبانان شجاع ارتش را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، عموم ملت بزرگ ایران، خانواده محترم و فرزندان داغدار این عزیزان و همه مسئولان و اعضای دولت انقلابی تسلیت عرض می نمایم.
خدمت صادقانه به مردم تنها هدف خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و رئیس جمهور خستگی ناپذیر و مجاهد و دیگر خادمان این نظام مقدس حین خدمت رسانی به مردم از میان ما رفتند و همگان را در بهت و غم جانکاه از دست دادن خادمان این مردم فرو بردند.
واضح است که راه روشن و عزتمند این سید جلیل‌القدر و همراهان مظلومش که همان استقامت در مسیر حریت و آزادگی و خدمت به محرومان و دفاع از آزادگان جهان است، ادامه خواهد یافت و پرچم پرافتخار همواره برافراشته خواهد ماند. اینجانب به نمایندگی از تمام همکارانم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی این مصیبت عظیم وارده را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال خواستاریم این عبد صالح خدا و یاران و همراهانش را با اولیاء‌الله محشور گرداند.
روحشان شاد و یاد و نامشان گرامی

*پیام تسلیت مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌غربی بمناسبت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه. متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سَلامٌ عَلی‌ إِبْراهِیمَ
کَذلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ
إِنَّهُ مِنْ عِبادِنَا الْمُؤْمِنِینَ
پایان ماموریت مردان خدا شهادت است...
عروج آسمانی سید الشهدا خدمت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب، وزیر امور خارجه دکتر حسین امیر عبداللهیان فرزند برومند ایران زمین، آیت الله سیدمحمد علی آل هاشم امام جمعه فقید تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان ایشان را محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب و عموم ملت ایران تسلیت و تعزیت می گویم و برای شهدای این سانحه غفران الهی و علو درجات را مسئلت می نمایم.
ناصر جوانبخت مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی

*پیام تسلیت سیروس محمودیان مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان آذربایجان غربی به مناسبت شهادت خادم الرضا و خادم ملت شهید بزرگوار حضرت آیت الله شهید ابراهیم رئیسی. متن پیام تسلیت بدین شرح است:
بسمه تعالی
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
دیدم این مشهد چرا هی‌ بی‌قراری می‌کند
جای باران سیل در این شهر جاری می‌کند
‌دیر فهمیدم که او اندر فراق خادمش
عزم خود را جزم دارد گریه زاری می‌کند
شهادت رئیس جمهور محترم، خادم الرضا آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیت معزز شهید و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض کرده و رحمت، مغفرت الهی و علو درجات ایشان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماید.
ضمن میثاق مجدد با شهیدان، امام شهیدان و مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی، با خداوند منان عهد می‌بندیم که همچنان تا پای جان و آخرین نفس‌های خویش در خدمت انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران جانفشانی کنیم. ان‌شاالله خداوند منان این سید بزرگوار را با ائمه اطهارعلیه السلام محشور فرماید و ما را از ادامه‌دهندگان مسیر خدمتی این شهید عزیز قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha