• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403023122622
  • خبرنگار : 50124

اهل‌بیت آمدند تا به مؤمنان درس زندگی بیاموزند

اهل‌بیت آمدند تا به مؤمنان درس زندگی بیاموزند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با بیان اینکه اگر ویژگی‌های شخصیتی امام رضا(ع) از همه نظر مورد بررسی دقیق قرار گیرد، می‌تواند در زندگی به ما کمک کند، گفت: اهل‌بیت آمدند تا به مؤمنان درس زندگی بیاموزند و زندگیمان را سر و سامان دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا قاسمی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نکات مهمی درباره کرامات امام هشتم شیعیان مطرح است، در خصوص فلسفه وجودی امام رضا(ع ) پیام‌های متعددی وجود دارد.

مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد افزود: زمانی‌که از امام رضا(ع) سخن به میان می‌آید، مقدس بودن شخصیت ایشان مدنظر قرار می‌گیرد، در حالیکه این امام همام از نظر شخصیت علمی، اخلاقی، اجتماعی و دانش در دوران خود و پس از  آن زبانزد بوده است.

وی با بیان اینکه اگر ویژگی‌های شخصیتی امام رضا(ع) از همه نظر مورد بررسی دقیق قرار بگیرد، می‌تواند در زندگی به ما کمک کند، عنوان کرد: اهل‌بیت آمدند تا به مؤمنان درس زندگی بیاموزند و زندگیمان را سر و سامان بدهند و همچنین راه و رسم زندگی را بیاموزند.

قاسمی‌نژاد با تاکید بر اینکه شخصیت امام رضا(ع) در تمامی ابعاد درس‌های زیادی برای نسل جوان دارد، توضیح داد: می‌طلبد نسل جوان و خانواده‌ها با آموزه‌های ایشان آشنا شوند تا از مشکلاتی که با آن مواجه هستند، نجات پیدا کنند.

مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اضافه کرد: خدامحوری یکی از ویژگی‌های بارز امام رضا علیه السلام است، در زندگی ایشان خدامحوری حرف اول را می‌زند، نسل جدید نیاز به هدف‌گذاری با تکیه بر توحید دارد، اگر هدف زندگی بر اساس توحید باشد، هیچ‌گاه ناامیدی در این زندگی رخنه نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه امید موجب می‌شود تا انسان تمام تلاش خود را برای زندگی بهتر صرف کند، یادآور شد: خدامحوری امید را افزایش می‌دهد، مصادیق خدامحوری تنها جنبه عبادت نیست، بلکه رفتارهای عبادی مانند اخلاص، دوری از تکبر و غرور، کمک به نیازمندان و صدقه پنهانی را نیز شامل می‌شود.

قاسمی‌نژاد بیان کرد: یکی از ویژگی‌های امام رضا علیه السلام پافشاری بر مسئله ولایت به شیوه‌های دقیق است و این مسئله برای نسل جوان که به‌دنبال مسئله محوری و عقلانیت هستند، بسیار کاربرد دارد، ایشان ولایت اهل‌بیت را با گفت‌وگو، عقلانیت و مناظره تقویت می‌کردند، می‌توان شبهات ذهنی نسل جوان را با گفت‌وگو برطرف کرد.

مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تاکید کرد: اخلاق نیکو یکی دیگر از ویژگی‌های رفتاری امام رضا(ع) است، این اخلاق ایشان زبانزد بود، اخلاق عالی و ممتاز این امام به‌گونه‌ای بود برایشان مهم نبود با چه کسانی از نظر جایگاه اجتماعی معاشرت می‌کنند و همیشه بر چهره ایشان تبسم وجود داشت، بر اساس آموزه‌های دینی اخلاق باید مستمر باشد و با همه افراد، فارغ از جایگاه اجتماعی نیکو رفتار کنیم.

وی افزود: سخاوت امام رضا(ع) از دیگر ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود، این امام همام همواره به نیازمندان کمک می‌کردند و انفاق‌های ایشان واقعی و برجسته بود، مناعت طبع ایشان موجب شد تا مأمون عباسی نتواند به هدف خود برسد.

قاسمی‌نژاد با بیان اینکه امام رضا(ع) مسئولیت خانواده بر عهده‌دار بودند، توضیح داد: همواره در نهایت احترام با خانواده و زیردستان رفتار می‌کردند و رفتار ایشان کاملا محبت‌آمیز بود و می‌تواند الگوی خانواده‌ها باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha