• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403023122643
  • خبرنگار : 50034

پیام تسلیت مسئولان استان همدان در پی شهادت خادم‌الرضا

پیام تسلیت مسئولان استان همدان در پی شهادت خادم‌الرضا

ایسنا/همدان در پی شهادت آیت‌الله رییسی، رییس جمهور کشورمان و همراهان، جمعی از مسئولین و مدیران استان همدان با صدور پیام‌هایی شهادت شهدای راه خدمت را تسلیت گفتند.

*متن پیام تسلیت مشترک آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان و دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در پی شهادت رئیس‌جمهور مردمی ایران اسلامی به شرح ذیل است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
 خبر شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، سیدمحرومان حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در پی وقوع سانحه جان‌کاه سقوط بالگرد، قلب‌ ملت ایران را مقارن با ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در بهت و اندوه فرو برد و بدون شک این ضایعه، فقدانی بزرگ و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد. رئیس جمهور شهید در دهه‌ی اخیر در زمره خدوم‌ترین و ساده زیست‌ترین مسئولان کشور بودند و سال‌ها در جوار حرم امام هشتم به عنوان خادم‌الرضا (ع) خدمت‌رسانی کردند و همواره به عنوان یار وفادار و دیرین رهبری معظم انقلاب گام برداشتند.
وقوع حادثه تلخ سقوط بالگرد حامل آیت‌الله دکتر رئیسی رئیس جمهور محبوب و مردمی، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده معزز ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه در حین سفر استانی نشان از مردمی‌بودن، خدمتگزاری و خدمت‌رسانی دولت مردمی و انقلابی ایران قوی در راستای سیاست‌های انقلاب‌اسلامی است.
 مداومت‌ و استقامت این سید جلیل‌القدر در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.
 اینجانبان ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، خانواده‌ها و بازماندگان شهدای این واقعه و مردم شهیدپرور ایران اسلامی از خداوند رحمان‌ علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار(ع) را مسئلت‌ می‌نمایم.

*رسول شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان طی پیامی، شهادت آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور جهادی و مردمی کشورمان و همراهان ایشان را تسلیت گفت.
 متن پیام شیدایی به شرح زیر است:
بسمه تعالی انالله و اناالیه راجعون
خبر جانگداز شهادت خادم الرضا(ع) حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جهادی و مردمی کشور، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، دکتر امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان رئیس جمهور و خدمه پرواز در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلّی نمی‌یابد.
مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و همچنین شهادت جانسوز در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان، متولّیان کشور و دانش آموزان عزیز بوده است و سرلوحه آنان خواهد بود و قطعا فرزندان این آب و خاک با تأسی از خدمات جهادی این سید مظلوم و مردمی، از این مرز و بوم ایرانی آباد و سربلند خواهند ساخت.
اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان استان این ضایعه بزرگ و غیرقابل باور را به محضر حضرت بقیه الله ارواحنا فداه، مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای دامه حفظه، مراجع عظام تقلید و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند رحمان‌ علوّ درجات و محشور شدن با ائمه اطهار را برای این شهدای والامقام و برای خانواده معظم آنان صبر و شکیبایی مسئلت‌ دارم.

*مسعود رضایی مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان همدان در پی شهادت رئیس جمهور خدوم ایران اسلامی و مجاهد خستگی‌ناپذیر انقلاب، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی (رضوان الله تعالی علیه)، پیام تسلیت مشترک صادر کردند. متن پیام به شرح ذیل است:
إِنَّا ِلِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
خادم‌الرضا (ع)، خادمِ راستین جمهور اسلامی ایران همزمان با سالروز میلاد امام‌الرئوف، در راه خدمت به میهن در نقاط محروم کشور، به ملکوت اعلی پیوست.

ضایعه‌ی اسفناکِ شهادت مظلومانه‌ی سیدالشهدای خدمت، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی ریاست جمهوری محترم و مردمی کشورمان، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه گرانقدر تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله و نایب بر حق ایشان رهبر معظم انقلاب (دام عزه) و هموطنان عزیز تسلیت عرض می‌نمائیم.
از درگاه خداوند متعال برای آن عزیزان سفر کرده به معراج، همنشینی با سیدالشهداء(ع) و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

بدون تردید با استعانت از خداوند متعال و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، به تأسی از روحیه جهادی سیدالشهدای خدمت، طبق فرموده رهبر فرزانه انقلاب، خللی در امور کشور پیش نخواهد آمد و مسئولان نظام، راه خادمیِ بی‌منت شهدای عرصه خدمت را ادامه خواهند داد.

*امام‌جمعه و فرماندار شهرستان کبودراهنگ در پیامی مشترک شهادت آیت‌الله دکترسیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران و همراهان گرامی ایشان در سانحه هوایی را تسلیت گفتند.
بسم الله الرحمن الرحیم
 شهادت مظلومانه آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهورجهادی و انقلابی و جمعی از خدمتگزاران صدیق و هیات همراه ایشان در راه خدمت ماندگار به کشور و ملت، ماتم و اندوه فراوانی را بر دلهای مردم ایران اسلامی نشانده است.
 آیت‌الله شهید دکترسیدابراهیم رئیسی رحمه الله علیه در کسوت رئیس جمهور با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم بویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.
 اینجانبان شهادت خادم رئوف القلب امام رضا(ع)، سردار سرافراز عرصه خدمت، فدایی ملت و ولایت و رئیس جمهور محبوب و مردمی شهید حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان و یاران صدیق ایشان را به پیشگاه قطب عالم امکان حضرت ولی عصر   (ارواحنا له الفداء)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، عموم ملت بزرگ ایران، خانواده محترم و فرزندان داغدار این عزیزان و همه مسئولان و اعضای دولت انقلابی به ویژه مردم ولایی شهرستان کبودرآهنگ تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

*پیام مشترک امام جمعه، نماینده و سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

بسم الله الرحمن الرحیم:
اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرا…
شهادت رئیس جمهور در حین خدمت بار دیگر راه درست خدمتگزاری را که در حال فراموشی بود، عیان کرد و خداوند پاداش خدمت رئیس جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به مردم ایران و مظلومان جهان را با شهادت در راه خدمت، به او و همراهان وی عطا کرد. زندگی شهید آیت‌الله رئیسی با صفاتی چون ولایت‌مداری، پاکی، مردمی بودن، اخلاص در خدمتگزاری، دوری از فساد، عدالت، کار جهادی و شبانه‌روزی، تواضع و رعایت اخلاق در همه ابعاد همراه بود و گفتمانی نو در سپهر سیاسی ایران و جهان ایجاد کرد. گفتمانی که با الگوبرداری از رفتار و کردار صادقانه ایشان با مردم و حمایت مردم انقلابی و جهادی تداوم خواهد یافت و خدمات بی‌نظیر ایشان به مردم فراموش نخواهد شد. اینجانبان شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی، آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه محبوب و مردمی تبریز، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور و آقای مالک رحمتی استاندار تبریز و همراهان را به محضر شریف امام زمان(عج) امام خامنه‌ای (مدظله‌) و مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای شهدای این سانحه علو درجات و برای بازماندگان و امت شهید پرور ایران اسلامی صبر و شکیبایی مسألت داریم.

*عباس صوفی نماینده منتخب مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی شهادت خادم الرضا(ع) آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان و جمعی از خادمین به نظام در راه خدمت به مردم در اثر سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خادم‌الرضا (ع)، خادمِ راستین جمهور اسلامی ایران همزمان با سالروز میلاد امام‌الرئوف، در راه خدمت به میهن در نقاط محروم کشور، به ملکوت اعلی پیوست.

ضایعه‌ی اسفناکِ شهادت مظلومانه‌ی سیدالشهدای خدمت، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی ریاست جمهوری محترم و مردمی کشورمان، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه گرانقدر تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله و نایب بر حق ایشان رهبر معظم انقلاب (دام عزه) و هم وطنان عزیز تسلیت عرض می‌نمائیم.

از درگاه خداوند متعال برای آن عزیزان سفر کرده به معراج، همنشینی با سیدالشهداء(ع) و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

بدون تردید با استعانت از خداوند متعال و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، به تأسی از روحیه جهادی سیدالشهدای خدمت، طبق فرموده رهبر فرزانه انقلاب، خللی در امور کشور پیش نخواهد آمد و مسئولان نظام، راه خادمیِ بی‌منت شهدای عرصه خدمت را ادامه خواهند داد.

*مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان  نیز در پیامی شهادت خادم الرضا(ع) آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان و جمعی از خادمین به نظام در راه خدمت به مردم در اثر سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

"مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳﴾. (سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳)

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند."

روح بلند خادم الرضا یار و یاور امام و رهبری و شاگرد مکتب شهیدان رجایی و باهنر به محبوب رسید ؛

ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، حضرت آیت الله رئیسی ، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی در خدمت مردم و انقلاب بود و منشاء خدمات فراوانی گردید. بی‌شک خدمات ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ماندگار بوده و در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

اینجانب ، شهادت رئیس جمهور خادم ملت، محبوب ملت، فدایی ملت حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی وهیأت همراه را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم (عج)، و نایب برحقش، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله تعالی) و همه ملت شریف ایران تعزیت وتسلیت عرض می‌نماییم.
 

*مجید صالحی امیر مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، در پی شهادت رئیس جمهور خدوم ایران اسلامی و مجاهد خستگی‌ناپذیر انقلاب، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی (رضوان الله تعالی علیه)،  پیام تسلیتی منتشر کرد. متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت افتخارآفرین سید محرومان، یار وفادار مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، حضرت آیت‌الله رئیسی (رضوان‌الله تعالی علیه)، رئیس جمهوری محترم و هیئت همراه موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

این مجاهد خستگی ناپذیر، عمر با برکت خویش را صرف خدمت به آرمان‌ها و اهداف مقدس انقلاب، جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران نمود و نقش آفرینی‌های هوشمندانه و ماندگار ایشان در کسوت ریاست جمهوری اسلامی ایران، تولیت آستان قدس رضوی، ریاست قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، الگویی مثال‌زدنی از خستگی‌ناپذیری این مجاهد در مقابل نسل امروز و آینده‌ی ایران اسلامی قرار داده است.

این مصیبت جانگداز را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، ملت شریف ایران، مراجع عظام و خاندان مکرم شهیدان خدمت تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند کریم برای آن مبارز فقید و همراهانشان، رحمت واسعه الهی و همنشینی با پیامبر اعظم (ص) و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی طلب می‌کنم.

*احمد شانیان مدیرکل صمت استان همدان به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور محبوب ایران اسلامی و همراهان صدیق ایشان پیام تسلیت صادر کرد. در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سَلَامٌ عَلَیٰ إِبْرَاهِیمَکَذَٰلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَإِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِینَ
شهادت خادم رئوف القلب امام رضا(ع)، سردار سرافراز عرصه خدمت، فدایی ملت و ولایت و رئیس جمهور محبوب و مردمی شهید حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان و یاران صدیق ایشان را به پیشگاه قطب عالم امکان حضرت ولی عصر( ارواحنا له الفداء)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه ای ( مدظله العالی)، عموم ملت بزرگ ایران، خانواده محترم و فرزندان داغدار این عزیزان و همه مسئولان و اعضای دولت انقلابی به ویژه مردم ولایی استان همدان تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.
آن مرد الهی و خادم شایسته و واقعی ملت همه عمر پربرکت خویش را در راه خدمتگزاری به نظام مقدس اسلامی و اعتلای دین و انقلاب سپری کرد و بدون شک شهادت والاترین اجر و پاداش برای سال‌ها مجاهدت خالصانه و تلاش خستگی ناپذیر و جهادی این شهید عالی قدر عرصه مقدس خدمت بود و به یقین نام و یاد نیک این خدمتگزار صدیق و دلسوز نظام اسلامی برای همیشه در خاطر شریف مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.
اینجانب ضمن ابراز تاسف و تالم از این ضایعه تلخ، از درگاه خداوند متعال، رحمت و غفران واسعه برای رئیس جمهور فقید و دیگر شهیدان والامقام این سانحه و صبر جمیل و اجر جزیل برای مردم شریف ایران و خانواده مکرم و بازماندگان این عزیزان از دست رفته را مسئلت می‌نمایم. روح مطهر سید محرومان با روح جد بزرگوارشان حضرت سیدالشهداء و شهدای مظلوم کربلا محشور گردد.


*اکبر رنجبرزاده نماینده منتخب مردم شریف شهرستان اسدآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی شهادت رئیس‌جمهور مردمی و همراهان ایشان را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضاع حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد. رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد. اینجانب با عرض تسلیت سانحه جانسوز سقوط بالگرد، عروج رییس جمهور محبوب و خدوم و مغتنم حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر(عج)، رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنیم.
به ملت وفادار و قدرشناس و عزیزمان اطمینان می‌دهیم مسیر پر افتخارِ خدمت با تاسی از روحیه خستگی ناپذیر آیت‌ الله رئیسی، قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت.


*علیرضا شهبازی نماینده مردم شریف نهاوند در دوره یازدم مجلس شورای اسلامی نیز به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان پیام تسلیتی صادر کرد.
در این پیام آمده است:
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
در سالروز میلاد امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، روح بلند رئیس مهور مردمی و انقلابی به ملکوت اعلی پیوست
بی شک حسن خلق و تلاش مجاهدانه حضرت آیت الله رئیسی در خدمت به مردم از مهم‌ترین وجوه خصوصیتی ایشان بود.
مردی که تا آخرین لحظات حیات در راه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ ننمود. شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی خادم الرضا ( ع ) حضرت آیت الله رئیسی، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، دکتر امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار موسوی رئیس یگان حفاظت ریاست‌جمهوری و سایر همراهان ایشان را به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی و ملت عزیز و شریف ایران تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال عزّت و سربلندی ایران اسلامی را خواهانم.

*سلمان اسماعیلی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر به مناسبت شهادت رئیس جمهور مردمی حضرت آیت الله شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی پیام تسلیتی صادر کرد، متن پیام به شرح ذیل است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
سی‌ام اردیبهشت یکی از تلخ‌ترین روزهای ملت ایران شد و رئیس‌جمهور مردمی و محبوب آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در روز ولادت ثامن الائمه در آغوش گشوده حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آرام گرفت، خوشا به سعادت نیک مردانی که این چنین به خدای خود لبیک می‌گویند و سرافرازان تاریخ نام می‌گیرند.
با دلی مملو از غم و اندوه شهادت رئیس‌جمهور مردمی ایران اسلامی، «حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی» و یاران همراه ایشان حضرت «آیت الله آل هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «دکترحسین امیرعبدللهیان» وزیر امور خارجه، «دکتر مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و جمعی دیگر از خادمین ملت ایران را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شهید پرور ایران و شهرستان ملایر عرض تبریک و تسلیت دارم.
امید که روح بلند خادم الرضا(ع)، شهید خدمتگزار به جهان اسلام، انقلاب اسلامی و ایران عزیز بر خوان رحمت اهلبیت(ع) دعاگوی همه مردم انقلابی، شریف و داغدار باشد.


*دکتر محمد مهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پی شهادت آیت‌اله رئیسی و جمعی از همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد پیامی صادر کرد. در متن این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
️من الْمؤْمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوا اللّه علیْه فمنْهمْ منْ قضیٰ نحْبه ومنْهمْ منْ ینْتظر وما بدّلوا تبْدیلًا
️خبر شهادت خادم‌الرضا «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشور و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد.
️مداومت و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.
با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری و مطابق منویات علمدار انقلاب و رهبری معظم، مسئولین وظایف خود را با دقت و نظم و با قوت بدون کوچکترین وقفه‌ای به انجام می‌رسانند و خانواده پر تلاش دانشگاه علوم پزشکی همدان با نگاه به افق‌های روشن آینده همچنان در مسیر پر افتخار خدمت به مردم گام خواهند برداشت.
️از درگاه ایزد متعال، رحمت و رضوان الهی برای شهدا، صبر و سلامت برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران مسئلت می‌دارد.


*مرضیه یونسی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان نیز با صدور پیامی شهادتِ خادمانِ ایران و اسلام رئیس محترم جمهور، وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرِ تبریز، استاندار محترم آذربایجان شرقی و جمعی از عزیزان هممراه را در حادثه‌یِ دردناکِ سانحه هوایی به ساحتِ مقدسِ امامِ زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و ملت شهیدپرورِ ایران تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی، پرتلاش، خستگی‌ناپذیر ومحبوب مردم ایران آسمانی شد. اینجانب سانحه جانسوز بالگرد، عروج و شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و هیأت همراه ایشان را به امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مردم شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و فقدان ایشان را تسلیت می‌گویم.

*بیانیه سازمان بسیج رسانه استان همدان پیرامون شهدادت ریاست محترم جمهوری و هیات همراه خدمتگزار
بسمه تعالی
مِّنَ ٱلمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا ( ۲۳سوره احزاب) از میان مؤمنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند، و بعضی بر سر پیمان خویش شهید شدند، و بعضی در انتظارند، و هیچ پیمان خود را نشکسته‌اند. بار دیگر دست حوادث امت قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی را در معرض امتحانی بزرگ قرار داد و در حادثه سقوط بالگرد، مردم قدرشناس را در غم رئیس جمهور پرتلاش، محبوب، خدوم و مغتنم، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم رئیسی، دکتر امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم، نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، سردار موسوی، فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری، خلبان و کادر پرواز داغدار کرد. امت شهید پرور ایران اسلامی مثل همیشه گوش به فرمان ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) سپرده‌اند که امیدوارانه فرمودند: ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. ضمن عرض تسلیت به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده‌های محترم شهدای گرانقدر و امت شهید پرور ایران سرافراز، اطمینان داریم که با هدایت مدبرانه رهبری عزیز، راه نورانی این شهدا پرتوان‌تر طی خواهد شد.

سازمان بسیج رسانه استان همدان

*علی اصغر غفاری آثار فرماندار رزن در پیامی شهادت خادم الرضا «علیه السلام» و خادم جمهور ایران را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح ذیل است:
«وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّالِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون»
هنر آن است که بی‌هیاهوهای سیاسی و خودنمایی‌های شیطانی برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی، و این هنر مردان خداست.امام خمینی (ره)
‏سَلَامٌ عَلَیٰ إِبْرَاهِیمَ کَذَٰلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَإِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِینَ
خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشور و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد.
مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.
با قلبی حزین و دلی اندوهناک از خداوند رحمان‌ علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار را مسئلت‌ دارم.

*حمید شیرازیانی مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان نیز در پی وقوع سانحه هوایی رئیس جمهور محبوب وهمراهان ایشان پیام تسلیت صادر کرد. متن پیام بدین شرح است:
الهی رِضاً بِقَضائِکَ و تَسْلیماً لِامْرِکَ وَ لا مَعْبودَ سِواکَ یا غِیاثَ الْمُستَغیثین
حادثه دلخراش سانحه بالگرد و شهادت ناباورانه رئیس جمهور محبوب، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان، مایه تأثر و تألم شدید شد.
اکنون حاج قاسم و ارواح طیّبه‌ی شهیدان، روح مطهّر سید محرومان را در آغوش گرفته‌اند و خادم الرضا ان شاء الله در سالروز امام رئوف بر سفره عنایت و شفاعت امام رضا علیه السلام متنعّم است. اینجانب با نهایت تاثر این مصیبت عظمی را به محضر حضرت امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و نیز عموم مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. علو درجات و محشور شدن با انبیاء و اولیاء الله را برای شهدای حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی از خداوند متعال مسئلت دارم.

*فرهاد بختیاری فر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان همدان در پیامی شهادت رئیس جمهور مردمی و همراهان ایشان را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم انالله و انا الیه راجعون
مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
خبر غمبار شهادت رئیس‌جمهور محبوب و خدوم حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همران ایشان پس از ساعت‌ها بیم و امید و چشم انتظاری موجی از اندوه و حزن ملی را در دل‌های ملت بزرگ ایران پدید آورد و قلب‌های همه ما را به داغی بزرگ نشاند. اینجانب شهادت این خدمتگزاران عزیز را به پیشگاه حضرت ولی عصر( عج ) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران و شما همکاران گرامی تسلیت عرض می‌کنیم و به مردم شریف استان همدان اعلام و اطمینان می‌دهیم، با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری و روحیه خستگی ناپذیر و جهادی آیت الله رئیسی، مسیر پر افتخار خدمتگزاری به مردم شریف استان همدان در صنعت آب و برق با قوت ادامه خواهد داشت و با استعانت از خداوند متعال کوچکترین خللی در این مسیر ایجاد نخواهد شد.

*احمد آریایی‌نژاد نماینده منتخب مردم شریف شهرستان ملایر نیز در پیامی شهادت رئیس‌جمهور مردمی و خادم‌الرضا و همراهان ایشان را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا(ع) حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد.
رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی‌شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.
اینجانب با عرض تسلیت سانحه جانسوز سقوط بالگرد، عروج رییس جمهور محبوب و خدوم و مغتنم حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر(عج)، رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می نمایم.

به ملت وفادار و قدرشناس و عزیزمان اطمینان می دهیم مسیر پر افتخارِ خدمت با تاسی از روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی، قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت.

*بهروز محمدی مهر رئیس کل دادگستری با صدور پیامی استان همدان شهادت رییس جمهور مردمی و خادم الرضا را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:
((من المومنین رجال صدقوا ماعاهدوا الله علیه و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و مابدلوا تبدیلا)) خبر شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و محبوب کشورعزیزمان ایران و همراهان عزیز ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌ ملت ایران را اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد. مداومت‌ و استقامت سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بود. بدون شک، وجود مطمئنه و آرامش بخش مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (ادام الله ظله علی رئوس المسلمین) در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور عزیز ماست. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل خود با حوادث بسیار سختی روبرو بوده و از تمام آنها با سلامت عبور کرده است. همان‌گونه که پیوند عمیق میان امام راحل و ملت در دهه اول انقلاب توانست کشور را بیمه کند، امروز نیز تدبیر داهیانه مقام معظم رهبری و هوشمندی مردم باعث عبور از این روزها خواهد شد. لذا اینجانب این ضایعه دردناک را محضر حضرت بقیه الله الاعظم اروحنا له الفدا و مقام معظم رهبری مد ظله العالی و آحاد مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و از خداوند رحمان‌ علو درجات برای خادم الرضا و شهدای خدمت را مسئلت‌ داریم.

*سردار مظاهر مجیدی؛ فرمانده سپاه و حجت‌الاسلام الیاس نجاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در پیامی شهادت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور و جمعی از همراهان شهیدش را تبریک و تسلیت گفتند.در این پیام آمده است:بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ إِنَّالِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ سَلَامٌ عَلَی إِبْرَاهِیمَ ﴿١٠٩﴾کذَلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ ﴿١١٠﴾ انَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِینَ ﴿١١١﴾ سوره صافاتخبر شهادت رئیس جمهور مجاهد حضرت آیت‌الله ابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه، امام جمعه و استاندار تبریز و هیئت همراه موجب تأثر و تأسف عمیق اینجانبان شد.شهادت مدافع و زبان گویای حق و دفاع از احکام الهی، خادم دلباخته آستان رضوی، امامت و ولایت، پاسبان حضرت ولی‌الله‌الاعظم ارواح‌العالمین له الفداء و رئیس جمهور خدوم و انقلابی را که از تلاش برای رفع موانع و مشکلات کشور لحظه‌ای غافل نشد و شبانه‌روز برای خدمت به این مردم ولایتمدار جهاد کرد و در نهایت مزد خود را با شهادت در شب ولادت ثامن‌الائمه علی ابن موسی الرضا(ع) از درگاه خداوند متعال دریافت کرد موجب تأثر و تالم شد.اینجانبان فقدان این عالم خستگی‌ناپذیر و انقلابی و با اخلاص را به محضر مبارک حضرت بقیة‌الله الاعظم عجل اللّه تعالی فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب و حوزه‌های علمیه و عموم ملت شریف ایران و همه بازماندگان خصوصاً همسر و فرزندان محترم تسلیت عرض کرده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha