• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403023122697
  • خبرنگار : 50405

پیام‌های تسلیت مسئولین خراسان رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

پیام‌های تسلیت مسئولین خراسان رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

ایسنا/خراسان رضوی تعدادی از مسئولین خراسان رضوی با صدور پیام‌هایی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت گفتند.

در پی سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و تعدادی از همران ایشان در سفر به تبریز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و تمام همراهانشان به شهادت رسیدند. تعدادی از مسئولین خراسان رضوی با صدور پیام‌هایی این ضایعه دردناک را به رهبر انقلاب و ملت شریف ایران تشلیت گفتند. 

پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت شهادت ریاست محترم جمهوری

استاندار خراسان رضوی در پیامی شهادت ریاست محترم جمهوری را تسلیت گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، متن پیام تسلیت یعقوبعلی نظری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِّنَ ٱلمُؤمِنِینَ رِجَال صَدَقُواْ مَا عاهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَّن قَضَی نَحبَهُۥ وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلا» از مؤمنان مردانی هستند که به آنچه با خدا بر آن پیمان بستند [و آن ثبات قدم و دفاع از حق تا نثار جان بود] صادقانه وفا کردند، برخی از آنان پیمانشان را به انجام رساندند [و به شرف شهادت نایل شدند] و برخی از آنان [شهادت را] انتظار می‌برند و هیچ تغییر و تبدیلی [در پیمانشان] نداده‌اند.

ایران اسلامی یکپارچه سوگوار شهادت عالم مجاهد و خستگی‌ناپذیر، خادم‌الرضا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان خدوم ایشان شد. رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی و ولایتمدار ما، نه تنها یک خدمتگزار صدیق، بلکه عالمی شجاع، مدیر، مدبر و آگاه به زمان بود که نمونه‌اش در تاریخ ایران و انقلاب، انگشت‌شمار است. خدمت ایشان در سنگرهای مهم نظام اسلامی و در برهه‌های حساس انقلاب اسلامی هماره از ایشان چهره‌ای خدوم و مخلص و ماندگار به یادگار خواهد گذاشت و مردم خراسان رضوی و مشهد مقدس نیز خدمات ایشان در کسوت خادمی و تولیت آستان قدس رضوی را فراموش نخواهند کرد.

اینجانب با نهایت تاثر و اندوه، این ضایعه دردناک را به امام زمان «عج» و امام مهربانی‌ها حضرت رضا(ع) تسلیت عرض نموده و مراتب تاسف خویش را به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، هیات دولت و مردم شهیدپرور جمهوری اسلامی ایران و ملل مسلمان آزادی‌خواه ابراز می‌دارم. از خداوند متعال برای بازماندگان آن مجاهد فی سبیل الله به ویژه حضرت آیت‌الله علم الهدی، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس و نیز همسر و فرزندان رئیس‌جمهور مردمی صبر و اجر مسئلت دارم و در جوار مضجع نورانی امام رئوف و مهربان برای آن سید مظلومان و محرومان و همه همراهان ایشان از جمله آیت‌الله آل‌هاشم، نماینده معزز ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر شهدا علو درجات را از خداوند متعال آرزو می‌کنم.

پیام تسلیت شهردار مشهد مقدس

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد مقدس با صدور پیامی، شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون...
از حریم خورشید خراسان که خدمتِ آستانش افتخار او بود، تا کوه‌های بلندِ آذربایجان که پیکرش را در آغوش گرفت، تمام خاک ایران گواه است بر مجاهدت‌های مردی که حالا مفتخر است به صفت شهید؛ مردی که تا ابد رئیس‌جمهور قلب‌های ایرانیان است.

اینجانب ضمن تسلیت شهادت ریاست محترم جمهور و هیات همراه در سانحه بالگرد به محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران، از خداوند متعال برای تحمل این داغ جانکاه طلب صبر و برای آن شهدای گرانقدر علو درجات را خواستارم.

پیام تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه ایشان در سانحه سقوط بالگرد را تبریک و تسلیت گفت.

انالله و انا الیه راجعون

بار دیگر، امت حزب‌الله و ملت سرافراز ایران اسلامی در سوگ فراق جمعی از خدوم‌ترین، مخلص‌ترین و نجیب‌ترین چهره‌های خدمت‌گزار خود نشستند.

بدینوسیله، شورای اسلامی شهر مشهدالرضا(ع)، شهادت سیدالشهداء خدمت، حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، دکتر حسین امیرعبداللهیان، دکتر مالک رحمتی و جمعی دیگر از عزیزانی که در سانحه سقوط بالگرد به ملکوت اعلا پیوستند را به محضر مقام معظم رهبری(دامت برکاته)، حضرت آیت‌الله علم‌الهدی و بیت مکرم ایشان، تولیت آستان قدس رضوی و ملت شریف ایران اسلامی و مجاوران بارگاه منور امام‌رضا(ع) تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.

تولیت آستان قدس رضوی در پیامی به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهانش

شهادت پاداش رئیس جمهور برای خدمات به آستان حضرت رضا(ع) و یک عمر مجاهدت بی‌وقفه بود.

تولیت آستان قدس رضوی با صدور پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و همراهان را در پی حادثه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

به گزارش آستان نیوز، پیام حجت السلام والمسلمین احمد مروی به شرح ذیل است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت خادم الرضا(ع) و رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران؛ حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و جمعی از خدمتگزاران ملت بزرگ ایران؛ به‌ویژه حت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، دکتر حسین امیرعبداللهیان، دکتر مالک رحمتی و سردار سید مهدی موسوی را به پیشگاه رفیع حضرت ولی‌عصر(عج) و محضر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و مردم قدرشناس ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.

شهید آیت‌الله رئیسی با روحیه‌ای جهادی و تلاشی خستگی‌ناپذیر، عمر ارزشمند خویش را وقف خدمت به مردم و نظام مقدّس جمهوری اسلامی کرد. او نمونه‌ای برجسته از تربیت شدگان مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و شاگردی سرافراز برای امام عظیم الشأن(ره) و یاری دلسوز و بااخلاص برای رهبر معظّم انقلاب بود.

شهادت در شب میلاد امام رئوف، پاداش خدمت ماندگار او به آستان نورانی حضرت رضا علیه‌السلام و یک عمر مجاهدت بی‌وقفه در مسیر خدمت به اسلام و مردم است.

امروز ملت شریف ایران، داغدار فقدان سنگین شهادت رئیس‌جمهور محبوب و جمعی از خادمان خود هستند؛ اما یاد و خاطره این شهدای عزیز در مسیر خدمت خالصانه به مردم هیچگاه از ذهن و تاریخ این ملت پاک نخواهد شد.

اینجانب در جوار مضجع نورانی حضرت ثامن‌الحجج علیه آلاف التحیة والثناء، با قلبی آکنده از اندوه فقدان رفیق دیرینه و صادق خود و جمعی از خادمان ملت بزرگ ایران، از خداوند متعال علو درجات آن شهیدان راه خدمت را مسألت داشته و سلامتی و طول عمر باعزت رهبریِ بزرگوار را که همواره با هدایت‌های داهیانه خود مایه آرامش ملت هستند، آرزومندم.

احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی

پیام تسلیت رئیس کل دادگستری خراسان رضوی

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت شهادت‌گونه خادم‌الرضا، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور انقلابی، خدمتگزار و بااخلاص و همراهان ایشان در حادثه تلخ سقوط بالگرد را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نمایم.

آن شهید بزرگوار در طول خدمت خود چه در قوه مجریه و چه در قوه قضائیه، هدفی جز خدمت به مردم و عزت بخشیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی نداشت و این هدف مقدس را تا آخرین لحظه حیات پربار خویش دنبال کرد. 
ایشان در طول عمر بابرکت خود منشأ خدمات و تحولات گسترده و شایان توجهی در بخش‌های مختلف به ‌خصوص دستگاه قضا و دولت بودند.

سیره آن خادم پرتلاش، کار جهادی و مضاعف برای حل مشکلات کشور و خدمت‌رسانی به مردم بود و در این راه تمام توان و وقت خود را بدون توقف به کار گرفت و سرانجام پاداش اخلاص و فداکاری خود را در شب میلاد امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) از دست پرمهر آن امام همام دریافت کرد و در جوار مهر الهی آرام گرفت. 

از درگاه خداوند متعال برای آن روح بلند، هم‌نشینی با اولیا و انبیای الهی و برای بازماندگان و ملت عزیز و سربلند ایران صبر و اجر مسالت دارم.

نیروی زمینی شمال شرق ارتش

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ(حج/۵۸)

شهادت رئیس‌جمهور مردمی و به تعبیر رهبری معظم محترم ومغتنم جمهوری اسلامی ایران، خادم الرضا آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همچنین دیگر عزیزان وخدمتگزاران به نظام مقدس اسلامی آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه محترم و معتبر تبریز، وزیر محترم، انقلابی و جهادی امور خارجه دکتر امیرعبداللهیان و دکتر مالک رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی و سایر همراهان (رحمة الله علیهم اجمعین) در حادثه سوزناک سقوط بالگرد، همه ملت ایران را عزادار کرد.

این شهدای عزیز و محبوب در تمام دوران خدمت در نظام مقدس اسلامی در شمار برجستگان تقوا و عمل انقلابی بودند و در مسیر اجرای فرامین رهبری نظام مقدس اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و خدای سبحان را در حین خدمتگذاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیز ملاقات و برترین پاداش خود را که شهادت فی سبیل الله بود، دریافت کردند.

شهادت این ذریه و سلاله پاک پیامبر و دیگر شهدای این حادثه را به پیشگاه حضرت ولی عصر )عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم مشهد مقدس و خانواده‌های معزز و مکرم آن عزیزان و همه ملت شریف ایران، تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال برای آن شهیدان علو درجات اخروی و برای سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را مسألت می‌نماییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha