• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403023122764
  • خبرنگار : 30147

ریس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز:

۱۵ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان درگز نهال‌کاری شد

۱۵ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان درگز نهال‌کاری شد

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز از نهال‌کاری ۱۵ هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان خبر داد.

جواد پهلوان‌زاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در راستای حفظ خاک و پوشش گیاهی مراتع پروژه کپه کاری در مراتع ساوه و چغول شازی اجرا شد، اظهار کرد:  ۳۰۰ هکتار آن با هدف توسعه گیاهان دارویی انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در سال گذشته نیز پرونده‌های مرتع‌داری به میزان ۲۲۰ مورد تمدید و برای بیش از ۲۰ هزار رأس دام سبک منطقه تعیین تکلیف شد.

ریس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز با اشاره به اینکه ممیزی مراتع نیز در سطح ۶۰ هزار هکتار و در ۳۱ مورد برای ۱۶ مرتع عملیاتی شد، تصریح کرد: در بخش جنگل، ۱۰ هکتار بذرکاری جنگل پسته اجرا و در راستای حفظ و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی در بیش از ۲۸ هکتار به تعداد ۴۳ مورد تخریب تصرف و خلع ید از متخلفین با احکام قضایی اجرایی شد. 

پهلوان‌زاده یادآور شد: برای ۱۱۵۰۰ هکتار از اراضی ملی موفق به دریافت تعداد ۳۵ سند تک برگ کاداستر شدیم که این امر کمک شایانی به حفظ  اراضی ملی و تفکیکان از مستثنیات مردم می‌نماید و جلوی بسیاری از تخریب‌کنندگان عرصه‌های منابع طبیعی را می‌گیرد.

 وی همچنین به طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: در این راستا حدود ۳۰۰۰ اصله نهال در سطح بیش از ۲۰ هکتار طی ۲۴ پویش مردمی نهال‌کاری شد.

ریس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درگز با تأکید بر اجرای عملیات آبخیزداری گفت: عملیات پروژه گاویونی در حوضه آبخیز کلاته چنار با حجم ۸۵۰ مترمکعب اجرا و به بهره‌برداری رسید و ۱۵ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان نهال‌کاری شد و عملیات هرز آب با بذرکاری در ۱۶۳ هکتار یا هدف مقابله با پیشرفت بیابان اجرا گردید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha