• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403023122778
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

پیام تسلیت مسئولان کرمانشاه در پی شهادت رئیس‌جمهور

پیام تسلیت مسئولان کرمانشاه در پی شهادت رئیس‌جمهور

ایسنا/کرمانشاه در پی شهادت آیت‌الله رییسی، رییس جمهور کشورمان و همراهان، جمعی از مسئولین و مدیران استان کرمانشاه با صدور پیام‌هایی شهادت شهدای راه خدمت را تسلیت گفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه و محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در پیامی مشترک شهادت آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان و همراهان را تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است:

«سنّت الهی در طول تاریخ همواره بر این مدار استوار بوده است که از بین شیرمردان و شیرزنان عرصه توحید، اخلاص و خدمت به بندگانش، بزرگ‌مردانی را شهید، شاهد و چراغ هدایت این راه نورانی و صراط مستقیم خودش برگزیند تا هدایت‌گر خلایق به‌سوی ارزش‌های ربوبی و انسانی و در نهایت کمال مطلق باشند.

برهمین‌ اساس خداوند متعال وفاکنندگان به عهد با خویش را با عنوان نفس مطمئنّه خطاب فرموده و آنان را در مقام قرب به خویش و در بین مقرّبان درگاهش و در بهشت قرب پذیرا می‌شود که بالاترین مقام ممکن برای بندگان خاصّ و نورچشمی‌های مقام ربوبی است.

ملّت مؤمن، غیور و با بصیرت ایران اسلامی در طول تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی بارها مورد امتحانات بزرگ و سخت قرار گرفته‌اند تا هرگز دچار سستی و خمودی نشوند که یکی از آن امتحانات حکیمانه، شهادت بزرگان ملّت و خدمتگزاران بی‌بدیل در مراحل مختلف و حساس انقلاب شکوهمند اسلامی تا به امروز بوده است.

شهادت سیدالشّهدای خدمت به محرومان‌، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و رئیس‌جمهور حزب‌اللهی و مردمی کشور عزیزمان و یاران همراه ایشان، آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز، جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آقای دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سردار موسوی و سایر همراهان ایشان نمونه‌ای بارز از این انتخاب حکیمانه ربوبی و عنایات و الطاف خفیه‌ی الهی است.

اینجانبان در مصیبت ازدست‌دادن چنین سرمایه‌های بزرگی به سوگ نشسته، این مصیبت بزرگ را به محضر قطب عالم امکان حضرت حجت ابن الحسن المهدی (عج)، به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، به حضور همه آزادگان جهان و به‌ویژه ملّت شهیدپرور ایران اسلامی و بالاخص حضور خانواده‌های محترم این عزیزان عرض تسلیت داریم.

ملّت سربلند ایران، سرافراز همانند گذشته، با اقتدار از پس این امتحان بزرگ نیز برخواهد آمد و با اطاعت محض از امام المسلمین رهبر حکیم انقلاب اسلامی پرچم خدمت را عزتمندانه در اهتزاز خواهد داشت و برای زمینه‌سازی ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنافداه) از میراث گران‌بهای شهیدان والامقام غافل نخواهد شد و این راه نورانی را تا رسیدن به قله‌ عزت در همه عرصه‌ها ادامه خواهد داد».

*سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پیامی شهادت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران و تیم همراه وی را تسلیت گفت.

 در این پیام آمده است: «حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه و استاندار آذربایجان شرقی و تنی چند از همراهان آن ها برای همه ملت شریف، قدرشناس و متدین ایران اسلامی بسیار سخت و سنگین بود.

به محض وصول این خبر، ملت بزرگ ایران در هر گوشه و کناری دست به دعا برداشته و خاضعانه از درگاه الهی خواستار سلامتی و نجات جان سرنشینان بالگرد شدند، اما متاسفانه تقدیر به گونه‌ای دیگر رقم خورده بود و رئیس جمهور محبوب کشور در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) به مولا و مقتدای خود پیوست.

نام حضرت آیت الله رئیسی که در راه خدمت به مردم شریف ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی جان پاک خود را فدا کرد برای همیشه در تاریخ پرافتخار این مرزوبوم ماندگار شده و خدمات شبانه‌روزی و بی پایان وی هرگز از اذهان مردم قدرشناس پاک نخواهد شد.

امروز هر وجدان بیداری می‌تواند در محضر عدل الهی گواهی و شهادت بدهد که رئیس جمهور محبوب و مردمی جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم و گشودن گره‌ای از مشکلات آن‌ها کوتاهی نکرد و سرانجام نیز در راه خدمت به مردم و این نظام الهی مفتخر به پوشیدن لباس زیبای شهادت شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

اینجانب با ابراز تاسف و تالم شدید و در نهایت غم و اندوه شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی، خادم الرضا (ع) حضرت آیت الله رئیسی را به رهبر معظم انقلاب، مردم شهیدپرور کشور و استان کرمانشاه، خانواده و تمامی علاقه‌مندان و اراداتمندان به ایشان تسلیت عرض نموده و رضوان الهی را برای همه شهدای مظلوم این حادثه غم انگیز مسئلت می کنم.»

*محمدنبی احمدی رییس دانشگاه رازی کرمانشاه نیز با صدور پیامی شهادت رییس جمهور و از همراهان را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام تسلیت آمده است:

«یقیناً قلب آحاد ملّت شریف ایران اسلامی با شهیدان است و لحظه‌ای در پیمودن راه آنان که بهشت را به بهایی گران خریدار شدند؛ درنگ نخواهند کرد. 

با نهایت تأسف و تأثر و قلبی آکنده از اندوه، شهادت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب کشورمان و همراهان ایشان، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه محترم تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان ایشان را در سانحه دلخراش سقوط بالگرد به محضر حضرت صاحب‌الزمان (عج)، مقام معظم رهبری و تمام مردم عزیز ایران اسلامی تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای شهیدان والامقام راهِ خدمت، علوّ درجات و همنشینی با ائمه معصومین مسألت دارم.»

*دکتر افشین غنی‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه هم با صدور پیامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

 متن این پیام بدین شرح است:  

«امروز جامعه دانشگاهیان استان کرمانشاه با خبر شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد و در حین خدمت به ملت شریف ایران متاثرو داغدار است و این ضایعه دردناک داغ بزرگی است که به آسانی جبران نخواهد شد.  

رئیس جمهور محبوب ایران که در دهه‌های اخیر جزو خدوم‌ترین و بی‌ریاترین مسؤولان کشور بودند، سال‌ها در جوار حرم امام هشتم خدمت‌رسانی کردند و در سالروز میلاد ایشان به ملکوت اعلی پیوستند. 

این ضایعه دردناک را محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، خانواده‌های داغدار این عزیزان و جامعه دانشگاهیان، تسلیت عرض می‌نمایم و امیدواریم روح آن عزیزان سفر کرده قرین آرامش باشد.» 

همچنین تعداد دیگری از مدیران دستگاه‌های استان کرمانشاه نیز پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای منتشر کردند.

*پیام تسلیت رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان

شهادت خادم الرضا (ع) حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب، مردمی و خدمتگزار، وزیر امورخارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و هیأت همراه در سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج را به محضر مقدس امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، همکاران گرامی مجموعه‌های قضایی و عموم مردم عزیز ایران اسلامی به ویژه خانواده‌های داغدار ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال، رحمت الهی برای آن سفرکردگان و یاری و نصرت الهی را برای ملت ایران مسئلت می‌نمائیم.
شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه

به گزارش ایسنا، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، عصر روز گذشته (۳۰ اردیبهشت) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شده و تمامی سرنشینان آن به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که در این سانحه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha