• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403023122791
  • خبرنگار : 30058

‌مسئولان استان اردبیل‌ شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفتند

‌مسئولان استان اردبیل‌ شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفتند

ایسنا/اردبیل در پی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و هیات همراه آن‌ها در سانحه سقوط بالگرد، مسئولان مختلف استان اردبیل در حال ارسال پیام‌های جداگانه در این زمینه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل پیام تسلیت صادر کردند

 پیام تسلیت مشترک نماینده ولی فقیه در استان ‌و استاندار اردبیل در پی شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا

 با سینه ای مملو از غم و اندوه و با چشمی اشک بار در شهادت ریاست محترم جمهور حضرت آیت الله رئیسی و برادر عزیزمان حضرت آیت الله آل هاشم و وزیر خارجه انقلابی و پر تلاش جناب آقای دکتر عبداللهیان طاب ثراهم و سایر همراهان رئیس جمهور محترم، داغدار و عزادار شدیم. این ضایعه بزرگ را به محضر امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و ملت بزرگ و خانواده های داغدار تسلیت عرض می کنیم و برای این افتخارات بزرگ کشور علو درجات و برای بازماندگان خلفیت خداوندی را مسئلت داریم.

 بدون تردید باید از سر تحقیق گفت این سید جلیل القدر و با صفا با اخلاص ترین، ولایی ترین، پر کارترین، محبوب ترین، خستگی ناپذیرترین و باتدبیرترین ریاست جمهور تاریخ ایران عزیز بود. او اصلاحات بسیار اساسی و زیر بنایی را با همت ستودنی شروع کرده بود و بالاخره در راه خدمت و ایجاد عزت برای ملت عزیز جان خود را از دست داد.

 این حادثه که صرفاً با مشیّت الهی صورت گرفت، ما را از سازندگی، پیشرفت، سرعت عمل و کار جهادی بازنخواهد داشت و با توان مضاعف و عزم ملی ملت بزرگ، ایران عزیز را به ذروه پیشرفت و توسعه و عزت خواهیم رساند. 

 روحانیت عزیز برای اقتدار و اعتلای کشور قربانی های خطیری در طول تاریخ تقدیم کرده و این سلسله با افتخار ادامه دارد. حضرت آیت الله رئیسی و حضرت آیت الله آل هاشم با اهداء جان عزیز خود در مسیر عزت کشور اسلامی بر وزن و شرف دفتر ایثار و جانفشانی روحانیت افزودند.

 از اهالی مکرم و حق شناس استان می خواهیم مثل همیشه با حضور حماسی خود در مراسم تجلیل از آن بزرگان، مقام خدمت و خدمتگزاران بزرگ کشور را گرامی بدارند.

اللهم احشرهم مع موالیهم المعصومین و ائمتهم الهادین المهدیین بحق محمدو آله الطاهرین

پیام رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل ‌

متن پیام رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل ‌به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ...»(احزاب/۲۳)

ملت بزرگ ایران‌ در سالروز میلاد امام رضا علیه السلام، خادم الرضا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب ملت ایران، در جوار رحمت الهی به مولایش امام رضا علیه السلام پیوست.

خبر جانسوز شهادت خادمان ملت ایران در اثر سانحه سقوط بالگرد و در مسیر خدمت رسانی به مردم داغی سنگین بر قلب تک تک مردم ایران بود که شیفتگی خدمت و نه تشنگی قدرت را در گفتار و کردار رئیس جمهوری خستگی ناپذیر بالعیان مشاهده کردند که روز و شب در پی گره گشایی از مشکلات مردمان، شهر به شهر و استان به استان در تکاپو بود و به حق از سوی مردم، ملقب به «خادم مردم» و «سید محرومان» شده بود؛ شخصیتی که سال ها در مسئولیت های مختلف، از مسئولیت های قضایی تا اجرایی خوش درخشیده و علیرغم آنکه همواره آماج تهمت ها و تخریب های بدخواهان داخلی و خارجی بود اما با سعه صدر مثال زدنی خود، حسرت ورود در حاشیه سازی های بی حاصل را بر قلب دشمنانش گذاشت.

اینک سیدابراهیم رئیسی که سالها مدال خادم الرضا و خدمتگزاری زائران امام رضا علیه‌السلام را با افتخار بر سینه داشت اجر سال‌ها مجاهدت و تلاش های خستگی ناپذیر خود را از امام رضا علیه السلام دریافت کرد و به کسب برترین پاداش مردان الهی که شهادت در راه خدا باشد، نائل آمد و ملت و بلکه جهانی را دغدار مصیبت فقدانش کرد.

همچنین لازم است یادی کنیم از همراهان رئیس جمهور شهید که هر یک، به سهم خود وزنه ای عظیم در کشور و جهان بودند و جای خالی آنها زین پس در قلب های ده ها میلیون انسان آزاده احساس خواهد شد. شخصیتی همچون مرحوم شهید آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز که وصف مردمی بودن و مردمداری‌اش سالها زبانزد عام و خاص بود و نیز شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه کشورمان که خار چشم سردمداران نظام سلطه و صهیونیست های پلید و محبوب قلوب دوستداران مقاومت بود، در کنار استاندار شهید و خدوم آذربایجان شرقی و سایر همراهان کادر پرواز که در این سفر ابدی، همراه رئیس جمهور به لقاء الله شتافتند.

در همین راستا اینجانب به نمایندگی از دانشگاهیان استان اردبیل، این مصیبت عظمی را به محضر حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی و عموم ملت ایران به ویژه اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه های استان تسلیت عرض می کنم و برای شادی ارواح طیبه شهدای راه خدمت، علو درجات مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت منتخبان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی‌

متن پیام‌های تسلیت منتخبان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

 پیام تسلیت علی نیکزاد، نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین

شهادت رئیس‌جمهور خدمتگزار و مردمی و همراهان ایشان در حادثه بالگرد، ایران اسلامی را عزادار کرد.آیت‌الله رئیسی با خدمات ماندگار و تلاش بی‌وقفه در راه خدمت به نظام و انقلاب در قبال سوگندی که یادکرده بود وفادارانه عمل کرد و در شب ولادت امام مهربانی‌ها حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

همچنین شهادت امام جمعه محبوب و مردمی تبریز آیت‌الله آل‌هاشم، وزیر محترم امور خارجه آقای دکتر عبداللهیان و استاندار ساعی آذربایجان شرقی و سایر همراهان بر غم ملت قهرمان و ولایتمدار ایران افزود.

این حادثه‌ تلخ و ناگوار را به محضر مقام معظم رهبری، مردم بزرگ ایران اسلامی، هیئت دولت و خانواده محترم شهدا و کلیه بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند بزرگ برای درگذشتگان این حادثه ناگوار علو درجات آرزومندم.

پیام تسلیت ابراهیم فهیمی، منتخب مردم شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی

خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشور و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد.

آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم بویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند و قطعا جزء مردمی ترین رئیس جمهور تاریخ ایران خواهند بود.

اینجانب شهادت عالم برجسته آیت الله رئیسی رحمة الله علیه و هیئت همراه را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

پیام تسلیت رئیس و اعضای شورای اسلامی اردبیل در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان شهیدش

متن پیام بدین شرح است:

بسم رب الشهدا

امروز ایران عزیزمان در سوگ شهادت رئیس جمهورمان به عزا نشست و بار دیگر داغ جانسوزی دیگر بر ملت شریف ایران اسلامی وارد شد.

«شهید جمهور سید ابراهیم رئیسی» سید محرومان که با سعه صدر و خلوص نیت، عمر پربرکت خود را صرف خدمت به مردم شریف ایران کرد که در کنار خادمی ثامن الائمه امام علی‌بن موسی الرضا(ع) از بودن میان مردم هراسی نداشت و هیچ چیزی در مسیر خدمت به مردم مانعش نمی‌شد.

اینک سید محرومان و رئیس جمهور محبوبمان در مسیر خدمت به آرزوی دیرینه‌شان رسید و مزد سالها خدمت در راه وطن را گرفت و نامی نیک و ماندگار در تاریخ زرین انقلاب اسلامی از خود بر جا گذاشت.

همچنین فقدان و شهادت نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب شهر تبریز به‌همراه استاندار جوان این دیار در کنار وزیر امور خارجه و دیگر شهیدان حادثه دلخراش سقوط بالگرد در ورزقان مایه تاثر و تاسف شد.

 اعضای شورای اسلامی شهر به نمایندگی از طرف مردم شریف شهر اردبیل این واقعه‌ی تلخ و دردناک را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و بویژه محضر حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله) تسلیت عرض کرده و رضوان الهی  برای شهدا و شکیبایی برای بازماندگانشان را ازخداوند منان مسئلت داریم.

روحشان شاد و یادشان قرین رحمت الهی

پیام تسلیت شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل 

پیام تسلیت شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در پی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور مردمی ایران و همراهان ایشان بدین شرح است:

‌بسم‌الله الرحمن الرحیم‌

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

خبر شهادت آیت الله دکتر رییسی رئیس جمهور محبوب، مردمی، انقلابی، خادم جمهور و سیدالشهدای خدمت، دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه که در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند همه مردم شریف ایران از جمله مردم شریف دارالارشاد استان اردبیل را در غم و اندوه فرو برد. 

حادثه‌ای تلخ که باعث از دست دادن عزیزانی شد که همه عمر خود را صرف خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شجاع ایران کردند.

اگرچه شهادت ریاست محترم جمهور و هیئت همراه، داغی بزرگ و جبران ناپذیر است، اما انقلاب با تلاش کارگزاران صدیق نظام و تحت هدایت مقام معظم رهبری همچنان پرقدرت به پیش خواهد رفت.

شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل از طرف عموم مردم مومن و انقلابی این استان، شهادت رئیس جمهور مردمی، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر مقدس امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده های داغدار و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می‌نماید.

پیام تسلیت رئیس دانشگاه معین استان اردبیل

رئیس دانشگاه معین استان اردبیل گفت: شهادت رئیس‌جمهور ایران اسلامی دانشگاهیان را محزون کرد.

اسماعیل چمنی ‌در گفت‌وگو با ایسنا گفت: خبر شهادت رئیس‌جمهور محترم خادم‌الرضا آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز، استاندار آذربایجان‌شرقی و سایر همراهان در حادثه بالگرد در شب میلاد امام رضا(ع) موجب اندوه مردم شریف ایران اسلامی شد.

وی افزود: رئیس‌جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی همواره با روحیه خستگی‌ناپذیر خود در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف ایران اسلامی تلاش ‌و جان خود را نیز حین خدمت تقدیم نظام کرد.

چمنی ادامه داد: اینجانب به نمایندگی از جامعه دانشگاهی استان اردبیل و بالاخص دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی، این ضایعه بزرگ را محضر امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده‌های محترم این عزیزان تسلیت عرض می‌نمایم.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha