• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403023122834
  • خبرنگار : 71628

تسلیت رئیس‌جمهور چین در پی شهادت رئیسی

تسلیت رئیس‌جمهور چین در پی شهادت رئیسی

رئیس‌جمهور چین شهادت همتای ایرانی خود در سانحه سقوط بالگرد حامل او را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه چین در واکنش به خبر درگذشت «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در سانحه سقوط بالگرد حامل او در بیانیه‌ای اعلام کرد که «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور درگذشت همتای ایرانی خود را تسلیت گفت.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین بیان کرد که شی درگذشت رئیس‌جمهور ایران در سانحه سقوط بالگرد را از سوی دولت و ملت چین به «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهوری تسلیت گفت.

در پیام شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران آمده است: از شنیدن خبر درگذشت جناب آقای سید ابراهیم رئیسی در سانحه هلی پکوپتر شوکه شده‌ام. اینجانب به نمایندگی از دولت و ملت چین، ضمن تسلیت عمیق به شما، مراتب همدردی خالصانه خود را به شما،‌خانواده آقای رئیسی و دولت و مردم ایران ابراز می‌نمایم.

وی در ادامه آورده است: پس از انتصاب به‌عنوان رئیس جمهور ایران،‌جناب آقای رئیسی که برای تضمین امنیت و ثبات ایران و پیشبرد توسعه و رونق کشور نقش مهمی را ایفا نمودند و همچنین به تلاش‌های مثبت جهت تحکیم و تقویت مشارکت راهبردی جامع چین و ایران پرداخت. درگذشت ایشان یک فقدان بزرگ برای مردم ایران است و مردم چین نیز یک دوست خوب را از دست داد و من بسیار غمگین شدم. دولت و مردم چین دوستی دیرینه چین و ایران را بسیار گرامی می‌دارد. باور دارم با تلاش مشترک فی مابین مشارکت راهبردی جامع چین و ایران به طور مداوم تحکیم و توسعه پیدا کند.

رئیس‌جمهور ایران، روز یکشنبه، برای افتتاح سد مرزی «قیزقلعه سی» به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود و بالگرد حامل او در مسیر بازگشت به تبریز در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. در پی این حادثه رئیس جمهور، وزیر خارجه کشورمان و همراهان به شهادت رسیدند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha