• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403023122856
  • منبع : نمایندگی سمنان

پیام‌های تسلیت مسؤولان استان سمنان درپی شهادت خادم الرضا، آیت‌الله رئیسی

پیام‌های تسلیت مسؤولان استان سمنان درپی شهادت خادم الرضا، آیت‌الله رئیسی

ایسنا/سمنان مسؤولان و شخصیت‌های سیاسی، علمی و دانشگاهی استان سمنان در پیام‌هایی، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، سیدالشهدای خدمت و جمعی از دولتمردان را در سانحه روز گذشته تسلیت گفتند.

مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان با صدور اطلاعیه‌ای شهادت رئیس دولت سیزدهم و جمعی از خادمان مردم در سانحه روز گذشته را تبریک و تسلیت گفتند. در این بیانیه آمده است:

إنا للّه و إنا الیه راجِعون

الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ

در ساعت‌های گذشته وقوع سانحه‌ای ناگوار و تلخ، قلوب آحاد ملت بزرگ، مومن و شهیدپرور ایران اسلامی و نیز مسؤولان و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مملو از نگرانی ساخت و دستان ده‌ها میلیون ایرانی را برای طلب عافیت و سلامتی خدمتگزاران صدیق خود به سوی آسمان‌ها روانه کرد؛ اما اراده و مشیت الهی بر آن قرار گرفت که ایران عزیز از وجود مغتنم، با اخلاص، مردمی، جهادی و سخت‌کوش فرزندی از سلاله حضرت زهرا سلام الله علیها و خادم الرضا، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی محروم بماند و در غم فراق این شخصیت نستوه و ساده‌زیست به سوگ بنشیند. 

این ضایعه جانسوز با از دست دادن دیپلمات و وزیر امور خارجه متعهد جمهوری اسلامی ایران و فرزند متدین استان سمنان، دکتر حسین امیرعبداللهیان، عالم وارسته و روحانی متقی آیت‌الله سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده معزز ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار خدوم و پرتلاش آن استان و نیز اعضای تیم حفاظت و کادر پرواز، تلخ کامی ملت شریف ایران را از این غم بزرگ دوچندان کرد و رخت عزا بر قامت پرصلابت ایران اسلامی پوشاند.

اینجانبان با قلوبی مالامال از غم و اندوه، ضایعه دلخراش و شهادت جانسوز ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان را به ساحت نورانی و مقدس امام عصر عج‌الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق آن حضرت و عمود خیمه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای و ملت شهیدپرور ایران و بویژه خانواده داغدار و معظم آن‌ها، تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیزان به عرش سفر کرده، علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت داریم.
 

فرمانده انتظامی استان سمنان با انتشار پیامی شهادت رئیس جمهور و همراهانش را در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی تسلیت گفت. در پیام سردار جلیل موقوفه‌ئی آمده است:

حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب ایران که در دهه‌های اخیر جزو خدوم‌ترین، پرتلاش‌ترین و بی‌ریاترین مسؤولان کشور بود و سال‌ها در جوار حرم امام هشتم، خدمت‌رسانی کرد، عصر روز گذشته در سالروز میلاد ایشان، دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهانش به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله رئیسی رحمت‌الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی، همواره برای حل مشکلات مردم بویژه اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشت و دغدغه‌مندانه مسائل کشور را پیگیری و رصد می‌کرد.

اینجانب به نمایندگی از مجموعه انتظامی استان با قلبی آکنده از غم و اندوه، شهادت رئیس جمهور عزیز، محبوب و مغتنم و بزرگمرد عرصه جهاد، ایثار، انسانیت و اخلاص را که حین انجام وظیفه به اتفاق همراهانش، به فیض شهادت نائل آمد و موجی از غم و اندوه را درپی داشت، به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده‌های معزز ایشان تسلیت و تعزیت عرض کرده و برای شهدای از جان گذشته علو درجات الهی را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

همچنین حسین درخشان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان در اطلاعیه‌ای، شهادت جمعی از دولتمردان دولت مردمی آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: جمعیت هلال احمر استان سمنان شهادت خادم الرضا و خادم ملت دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب ایران، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فرزند استان سمنان و همراهان‌شان را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و مردم عزیز و شهیدپرور ایران تسلیت عرض می‌کند.

منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز شهادت خادم‌الرضا و سیدالشهدای خدمت را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: شهادت خادمان ملت و در صدر آنان رئیس‌ جمهور مردمی و مغتنم را در حادثه‌ دردناک سانحه هوایی به ساحت مقدس امام زمان (عج) فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، خانواده شهدا و تمامی مردم ایران تسلیت می‌گویم.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان نیز که در سرزمین وحی حضور دارد، در اطلاعیه‌ای شهادت جمعی از خادمان ملت و از جمله آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و استاندار آذربایجان شرقی در حادثه عصر دیروز را تبریک و تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

منَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

ضایعه شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی، خادم الرضا، رئیس جمهور محبوب و مردمی کشور و شهید راه خدمت، همچنین دکتر حسین امیرعبداللهیان فرزند برومند شهرستان دامغان و وزیر امور خارجه ایران اسلامی، آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و جمعی از همراهان را به مظهر گرانقدر ولی عصر مهدی صاحب الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران اسلامی و همه خادمان این ملت غیور تسلیت عرض می‌کنم.

این خبر ناگوار کام همه خانواده بزرگ حج و زیارت استان سمنان را نیز مانند دیگر مردم ایران اسلامی و حامیان انقلاب و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تلخ کرد.

شهید آیت الله رئیسی مردی از جنس مردم و خادمی خستگی ناپذیر بود که برای خدمت‌رسانی به مردم لحظه‌ای از پای ننشست. ضایعه شهادت این خادم الرضا را به ملت غیور ایران تسلیت عرض می‌کنیم، همچنین به مردم شهیدپرور و فهیم شهرستان دامغان، زادگاه شهید امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کابینه سیزدهم نیز تسلیت ویژه عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای رهبر فرزانه انقلاب  اسلامی و استان سمنان آرزوی صبر و سلامتی داریم.

جعفر مرادی حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان  را تسلیت گفتند. در این پیام آمده است: ️

ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رییس جمهور متاثر است. بی‌شک صفای باطن و اخلاص ایشان هیچگاه از یاد مردم شریف ایران نخواهد رفت و حقاً شهادت بهترین تقدیر برای این مردان بزرگ است. خوشا به سعادت آنان.

داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت‌الله آل هاشم است. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امور خارجه‌ پرتلاش جناب آقای امیرعبداللهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان.

اینجانب و بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج میرزا کوچک خان جنگلی شهادت این عزیزان را به حضرت حج‌تالاسلام والمسلمین حاج شیخ مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان، سید محمد رضا هاشمی استاندار سخت کوشش سمنان و تمام همکاران خود در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان‌های تابعه تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم شفاعت این شهدا در دنیا و آخرت شامل حال تمام ما گردد.

حسین موسوی شهردار سمنان نیز درپی شهادت رئیس جمهور فقید حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهید ایشان پیام تسلیت صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

شهادت جانسوز و جانگداز رئیس جمهور فقید حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهید ایشان در سانحه بالگرد هوایی را به ساحت مقدس امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری و عموم مردم شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. اینجانب همچنین فقدان نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز آیت‌الله آل هاشم، وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان، استاندار و هیأت همراه را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال صبری عظیم و جزیل برای بازماندگان مسألت دارم.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان درپی شهادت رئیس جمهور و همراهان، پیامی صادرکرد. در این پیام آمده است:

شهید بزرگوار حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در طول حیات خویش هیچ هدفی غیر از خدمت به مردم و عزت بخشیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی نداشت و تا آخرین لحظه زندگی، تلاش در مسیر رضای خدا و گره‌گشایی از مشکلات مردم و اعتلای کشور را دنبال کرد.

ایشان عدالت‌خواهی و فسادستیزی و ساده‌زیستی، خستگی‌ناپذیری توأم با خردمندی و تمکین در برابر قانون و اطاعت عملی از ولی امر را سرلوحه همگان ساخت و پاداش اعمال خالصانه خویش را در عاقبت به خیری با شهادت به دست آورد. اینجانب ضایعه شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب، مردمی، انقلابی، ولایی و خادم الرضا و هیأت همراه را محضر شریف امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آن عزیز سفر کرده را از خدای رحمان و رحیم مسألت دارم.

کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز درپی شهادت جانگذار رئیس جمهور در پیامی آورده است:

گرچه آرزوی هنرمندان بزرگ عرصه خدمت به خلق‌الله و مجاهدان راه حق، جز شهادت نیست، اما عروج الهی و پرواز آسمانی خادم دیرین حرم رضوی در ایام میلاد امام رضا علیه‌السلام برای ملت شریف ایران سخت و جانکاه است. 

با نهایت تأسف و تأثر، درگذشت رئیس جمهور گرامی کشور عزیزمان به‌عنوان یک خدمت‌گزار واقعی را که در راه خدمت به مردم مناطق دوردست کشور به اتفاق هیأت همراه به درجه رفیع شهادت نائل شدند خدمت رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، مردم شریف ایران و استان سمنان و خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تسلیت عرض می‌کنم. این فقدان بزرگ برای کشور و ملت ما بسی مایه تأسف و تألم است. خداوند منان روح بزرگوار این مردان بزرگ را متعالی گرداند و به دل‌های ما و ملت شریف ایران و همه ملت‌های منطقه برای این ضایعه و فقدان بزرگ تسکین عنایت فرماید.

روابط عمومی خانه مطبوعات استان سمنان با انتشار پیامی، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و هیأت همراه را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است:

این حادثه ناگوار که منجر به شهادت ایشان و همراهان‌شان شد، نه‌تنها یک ضایعه بزرگ برای خانواده‌های داغدار، بلکه یک از دست دادن بزرگ برای کل ملت ایران است. ایشان در طول دوران خدمت، الگویی از صداقت و ایثار بود و با تکیه بر اصل خدمتگزاری همواره در راه اعتلای ایران اسلامی کوشید.

آیت‌الله رئیسی که به‌عنوان خادم الرضا و خادم آستان قدس امام علی بن موسی الرضا شناخته می‌شد، نمادی از اخلاص و خدمت‌رسانی بی‌چشمداشت به مردم بود. ایشان به حق، سید محرومان و خادم ملت ایران بود و در قلب‌ها جایگاهی والا یافته است.

اینک که پایان ماموریت ایشان در ریاست جمهوری با ولادت امام رضا (ع) همزمان شده است، می‌توان این مصادفه را نشانه‌ای از مقام والای ایشان در نزد خداوند متعال دانست. ما مزد خدمت صادقانه و بی‌دریغ ایشان را ستایش می‌کنیم و یاد و خاطره‌شان را گرامی می‌داریم.

مرتضی مزینانی‌صفابین، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان نیز با صدور پیامی، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، سیدالشهدای خدمت و جمعی از دولتمردان را در سانحه روز گذشته تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است:

خدمت زمانی معنا می‌گیرد که با عشق عجین شود و شما سیدالشهدای خدمت، چه سربلند، چه پرافتخار و چه سرشار از عشق، روزهای تلاش و خدمت‌تان به این سرزمین را پربرکت کردید. اینک نام‌تان دخیلی‌ است بر پنجره آسمان هشتم تا به سر سلامتی شهادت‌تان و طواف رؤیایی‌تان در روزهای به‌یادماندنی ریاست جمهوری‌تان، نام و اقتدار ایران زمین در جهان قد علم کند.

شهادت خادم جمهور، رئیس‌ جمهور مردمی و انقلابی، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را به محضر حضرت ولی‌ عصر (عج)، امام خامنه‌ای، ملت شریف ایران و همه کودکان و نوجوانان این سرزمین تسلیت عرض می‌کنم.

ما و تمام همکاران‌مان در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان بنا به عهدی که با رئیس‌ جمهور شهید بسته‌ایم، در مسیر خدمت به مردم و جامعه هدف همچنان با قوت در میدان خواهیم بود و این حادثه دردناک ما را متوقف نخواهد کرد، چه اینکه این عهدی است که با این مرد بزرگ بسته‌ایم.

حبیب اقیان، رئیس شورای اسلامی شهر مهدیشهر نیز شهادت خادم الرضا و یاران شهیدش را تسلیت گفت. در پیام رئیس شورای شهر مهدیشهر آمده است:

مرد خستگی‌ناپذیر جمهوری اسلامی ایران که خستگی در قاموسش بی‌معنا بود و برای او، صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت و هرگز آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه‌روزی‌اش برای پیشرفت و اصلاح امور نشد و یک عمر شهیدانه زیست، عاقبت شهید شد و دوامش برای همیشه بر جریده ایران اسلامی ثبت شد.

عروج آسمانی سید محرومان، رئیس جمهور مردمی و ولایی، حضرت آیت‌الله رئیسی و وزیر امور خارجه انقلابی، سختکوش و زبان گویای مقاومت اسلامی جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب و متواضع تبریز، حضرت آیت‌الله آل هاشم و استاندار تلاشگر و جهادی آن استان جناب آقای دکتر رحمتی و دیگر عزیزان این سانحه که قلب مردم ایران و هزاران هزار دلداده انقلاب اسلامی در همه عالم را غمگین ساخت.

به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحنا فداه و نایب شایسته‌اش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و به ملت سربلند و مقاوم و قدرشناس ایران و همه مجاهدان راه خدا، تسلیت عرض می‌کنم و یقین دارم که ملت ما با راهبری و هدایت رهبر حکیم خود و هوشیاری همیشگی مردم و مسؤولان از این مرحله هم با سرافرازی عبور خواهد کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha