• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403023122870
  • خبرنگار : 71951

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان تهران:

مشی و مرام مردمی، او را محبوب قلوب ساخته‌بود

مشی و مرام مردمی، او را محبوب قلوب ساخته‌بود

ایسنا/تهران تعدادی از مسئولین شهرستان های جنوب شرق استان تهران با صدور پیام‌هایی جداگانه این ضایعه دردناک را به رهبر انقلاب و ملت شهید پرور ایران تسلیت گفتند.

بعدظهر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بالگرد حامل رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و تعدادی از همران در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

در پی این حادثه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و تمام همراهانشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

*****

پیام تسلیت حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه قرچک 

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر غمبار شهادت سیدالشهدای خدمت رییس جمهور مجاهد، محبوب، ایران اسلامی و همراهان ایشان مخصوصا فقیه عالی قدر حضرت آیت الله آل هاشم و دیگر همراهان پس از ساعت‌ها بیم و چشم انتظاری، موجی از اندوه و غم ملی را در قلوب ملت عزتمند ایران و دیگر ملت های دنیا و دل و جان ما را به غم‌ دار کرد.

سیدالشهدای خدمت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از جمله مسئولین تراز انقلاب اسلامی بود که در همه صحنه های خدمت‌گذاری متواضعانه و با روحیه جهادی حضور داشتند.

ساده زیستی، فسادستیزی، عدالت خواهی و خستگی ناپذیری توام با خرمندی و شکیبایی، در مسیر خدمت به مردم همراه با دوری از حواشی، پشتکار و تواضع و دغدغه رفع مشکلات مستضعفین و محرومان، سلوک مردمی، تمکین در برابر قانون و اطاعت عملی از ولی امر و مجاهدت تحقق آرمان های امام و شهیدان و اعلام شجاعانه آن، از بارز ترین ویژگی های این عالم خدمتگزار و مدیر عالی رتبه و کم نظیر نظام اسلامی بود.

انشالله همه این حسنات که مایه براکات بزرگ در کشور ایران اسلامی شد باقیات و صالحات ایشان در آخرت باشد.

شهادت حضرت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج) همچنین محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می کنم.

*****

 پیام تسلیت «محسن خرمی» شریف شهردار قرچک 

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

با نهایت تاسف و اندوه، خبر شهادت غم‌انگیز حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم کشورمان و جمعی از همراهان ایشان، در سانحه سقوط بالگرد را دریافت نمودیم.

این خدمتگزار متعهد و پرتلاش، با روحیه جهادی و حضور مسئولانه در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری، کارنامه پرباری از خود بر جای گذاشت که به یقین در یاد و خاطره مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

شهادت سید محرومان را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران اسلامی به ویژه مردم شریف شهرستان قرچک و خانواده معظم شهدا تسلیت عرض می‌کنم.

*****

پیام تسلیت «سیدجمال محمدی» شهردار و «سیدمرتضی طباطبایی» رئیس شورای اسلامی شهر پیشوا 

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

با نهایت تاسف و اندوه، خبر شهادت ناگهانی و غم‌انگیز جناب آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محترم کشورمان و جمعی از همراهان، در سانحه سقوط بالگرد را دریافت نمودیم.

ایشان در طول دوران خدمت خود به عنوان رئیس جمهور خدمات ارزشمندی را به ملت و کشورمان ارائه نمودند و یاد و خاطره ایشان همواره در اذهان مردم شریف ایران باقی خواهد ماند.

اینجانبان این مصیبت ناگوار را به بیت محترم ایشان، خانواده محترم، کلیه همکاران و آحاد ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان صبر و بردباری و برای روح پرفتوح ایشان علو درجات را مسئلت می‌نماییم.

در این ایام غم و اندوه، همبستگی خود را با خانواده محترم ایشان و ملت ایران اعلام می‌دارم و از خداوند منان برای بازماندگان ایشان صبر و شکیبایی و برای روح بلند آن مرحوم سفر به جوار حق تعالی را آرزو می‌نمایم.

*****

شهردار ورامین به همراه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ورامین‌، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان حین انجام وظیفه و خدمت به مردم را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، خانواده ایشان و عموم ملت شریف و شهید پرور ایران تسلیت و تعزیت گفتند.

باسمه تعالی

انالله و انا الیه راجعون

ایران اسلامی ناباورانه به سوگ رئیس جمهوری نشست که سید محرومان، خدمتگزار، پرتلاش و سرشار از شوق خدمت و ذوب در ولایتمداری و خود از آرزومندان شهادت بود؛ دوره‌های مختلف زندگانی پربرکت آیت الله رئیسی عطر و بوی خدمت و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ساده زیستی و همدلی با محرومان را دارد و او که مدال افتخار نوکری و خادمی حرم مطهر رضوی را بر سینه داشت، در آستانه سالروز ولادت آن امام عظیم الشأن نیز به کاروان و قافله شهیدان پیوست.

این ضایعه دردناک را به مردم عزیز ایران اسلامی و خانواده‌های داغدار ایشان و به ویژه کوه استوار انقلاب اسلامی ایران مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (حافظه الله تعالی ) تسلیت عرض می‌نماییم‌.

*****

 در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراهش در سانحه هوایی، حجت الاسلام‌والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان پاکدشت طی پیامی بیان کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا ۲۳ احزاب

رئیس جمهور محبوب ملت ایران، خادم‌الرضا علیه السلام یاور محرومان در شب ولادت امام رضا علیه‌السلام به آرزویش رسید و با یاران خدوم آسمانی شد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور کشور بود که در سالروز ولادت امام هشتم مزد مجاهدت‌ها و خدمات خالصانه‌اش به محرومین را با فوز عظیم شهادت دریافت کرد.

آن شهید سعید، تا لحظه شهادت در رکاب ولایت، در میان مردم با مردم و خدمتگزار با اخلاص مردم بود و برای حل مشکلات مردم پیامبرگونه می‌سوخت.

عَزِیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ ۱۲۸ توبه

صد حیف که ملت لایق و قدرشناس ایران اسلامی از ادامه خدمت و مدیریت مجاهدانه آن مدیر خدوم، با اخلاص و مجاهد محروم شد. همراه با رئیس جمهور شهید، امام جمعه انقلابی، مردمی و خستگی ناپذیر تبریز حضرت آیت الله سید محمد علی‌آل‌هاشم که عضو مجلس خبرگان رهبری و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز بود به آرزوی خودش رسید و سومین امام جمعه سید و شهید تبریز شد.

همچنین وزیر جهادی و خردمند امور خارجه، سردار دیپلماسی دکتر حسین امیر عبداللهیان نیز سعادتمند و عاقبت به خیر شد. استاندار جوان، مردمی و پرتلاش آذربایجان‌شرقی آقای دکتر مالک رحمتی و سایر همراهان رئیس‌جمهور شهید نیز با کاروان شهدای خدمت همراه شدند.

اینجانب شهادت رئیس جمهور مکتبی، دانشمند، مغتنم و سایر همراهان شهیدش را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب اسلامی و همه ملت‌های آزاده جهان خصوصا دولت و ملت ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از بصیرت، معرفت، وفاداری و قدرشناسی ملت ایران که از آغاز انتشار خبر سانحه با دعا و تضرع به درگاه الهی از خدمات رئیس جمهور محبوب خود قدرشناسی کردند و اکنون نیز صبورانه در برابر مقدرات الهی تسلیم هستند تشکر می‌کنم.

ان‌شاءالله مردم عزیزمان با حضور آگاهانه و پرشور خود در آئین های وداع و تشییع پیکرهای پاک خادمان شهید خود جلوه‌های ماندگار خواهند آفرید و با اعتماد به خدا تحت زعامت رهبر معظم انقلاب حفظه الله تعالی تا تحقق آرمان های انقلاب اسلامی با قوت پیش خواهند.

رضا جوکار امام جمعه شهرستان پاکدشت

*****

پیام تسلیت فرماندار قرچک در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش

بسم الله الرحمن الرحیمإِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه خادم الرضا و خادم ملت رئیس جمهور محترم، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهانشان مایه تأثر گردید.

شهید رئیسی(رحمة الله علیه) با قلبی رئوف و نیتی صادقانه همواره در حال پیگیری و تلاش برای حل مشکلات بودند و در این راستا مداومت‌ و استقامت مثال‌زدنی‌ داشتند و پاداش این همه مجاهدت، شهادت شد که به همراه جمعی از خادمان ملّت در روز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) میهمان ایشان شدند و در جوار حق آرام گرفتند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و مردم قدرشناس ایران اسلامی و بازماندگان، حشر این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند متعال خواستارم.

حسین فخاری فرماندار شهرستان قرچک

*****

 در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراهش در سانحه هوایی، حجت الاسلام‌والمسلمین سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران طی پیامی بیان کرد:

انالله و اناالیه راجعون

شهادت رئیس جمهور مردمی و انقلابی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان همگان را در بهت وحیرت فروبرد.

مردی که در راه خدمت به مردم شب و روز نشناخته، مشی و مرام مردمی وی او را محبوب قلوب مردم ساخته، روحیه انقلابی و سازش ناپذیریش نقشه‌های استکباری را خنثی کرده و سربازی او برای ولایت شاخصه ممتازش بود.

او که در راه خدمت به مردم خستگی را خسته کرده و زمان و مکان نمی‌شناخت، نمی‌دانم مقدر الهی چه بوده ولی چاره‌ای جز تسلیم در برابر مشیت پروردگار نیست.

مصیبت جانگداز شهادت ریاست جمهوری اسلامی ایران، نماینده ولی فقیه و امام جمعه انقلابی تبریز، دکتر عبداللهیان همرزم وفادار سردار دلها حاج قاسم عزیز و وزیر امور خارجه و سایر همراهان را به مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله) و خانواده‌های داغدیده خاصه آیت الله علم الهدی نماینده معظم ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس و ملت بزرگ و وفادار ایران اسلامی تسلیت عرض می کنم.

سیدمحسن محمودی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران

*****

پیام تسلیت سرگرد خیراندیش فرمانده سپاه و حجت الاسلام خان بابایی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان پیشوا در پی شهادت آیت الله رئیسی رییس جمهور اسلامی ایران
️ متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیمإِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد؛ به ملکوت اعلی پیوست.

اینجانب، شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت‌الله سیّد محمّدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و نیز مالک رحمتی استاندار محترم و سایر همراهان شهیدشان را به محضر مقام معظم رهبری و نیز عموم مردم شریف ایران اسلامی به ویژه مردم انقلابی و ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان مقدس پیشوا تبریک و تسلیت عرض می‌نمائیم.

علو درجات و محشور شدن با انبیا و اولیا الله را برای شهدای حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی از خداوند متعال مسئلت داریم.

سرگرد پاسدار ابوالفضل خیراندیشفرمانده سپاه شهرستان مقدس پیشوا
حجت الاسلام و المسلمین علی خان باباییمسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه پیشوا

*****

بیت شهیدان جنیدی پیام شهادتی بیان کردند:

الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون

پایان ماموریت سربازان امام زمان عج شهادت است چه پایان قشنگی!

شهادت امام رضایی سید محرومان رئیس جمهور محبوب و عزیزمان و امام جمعه محترم تبریز و وزیر امور خارجه و دیگر همراهان را خدمت حضرت صاحب الزمان عج و حضرت علی بن موسی الرضا ع و رهبر فرزانه مقتدر عزیزمان تبریک تسلیت عرض می‌ کنیم و برای ملت گرانقدر ایران خانواده محترمشان صبر جمیل آرزو می‌نماییم و انشاالله ادامه دهنده راه پرافتخارشان باشیم.

*****

«احمد جنیدی جعفری» مدیریت آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم(علیه السلام) در پیامی بیان کرد:

سَلَامٌ عَلَی إِبْرَاهِیمَ کَذَلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِینَ

خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب، مردمی و جهادی کشور و همراهان خدوم ایشان در پی وقوع حادثه تلخ و اندوهبار سقوط بالگرد، دل همه ملت ایران را متأثر و اندوهناک کرد.

بی‌شک عروج ملکوتی یار وفادار انقلاب، سید محرومان، حضرت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و محبوب کشور و حادثه دلخراش شهادت وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار محترم و جمعی دیگر از همراهان رئیس جمهور، ضایعه ای عظیم و جبران ناپذیر است که داغ آن به آسانی قابل تسلی نیست.

صفای باطن، تواضع مثال زدنی و شوق خدمت به محرومان و تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکلات و مسائل کشور، از مهم ترین ویژگی رئیس جمهور شهید در تمام ادوار مسئولیت و خدمت خالصانه وی بود.

این جانب با دلی رنجور و قلبی محزون، به عنوان خادم اخ الرضا(ع) حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع)، شهادت پر افتخار خادم الرضا(ع)شهید سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان در حین خدمت به مردم را محضر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، مردم شریف و قدرشناس شهرستان پیشوای جعفری، اعضای محترم هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران و خانواده داغدار ایشان، «تسلیت و تعزیت» عرض نموده و برای همه درگذشتگان این حادثه دردناک از درگاه خداوند رحمان، علو درجات و حشر با اولیاالله را مسئلت می‌نمایم.

*****

در پی شهادت جانگداز دکتر سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور و همراهانشان، سید محمد حسینی میرامینی امام جمعه و ابراهیم تاجیک نوری فرماندار در پیامی شهادت خادمان ملت را تسلیت و تهنیت گفتند:

در متن این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا

شهادت جانگداز خادم‌الرضا، سید شهیدان اهل خدمت، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان انقلاب اسلامی موجب تاثر و تالم گردید. بی‌شک شهید آیت‌الله رئیسی از جمله دولتمردان نظام و ایران اسلامی بود که عمر شریف خود را در راه خدمت به انقلاب و مردم شریف ایران صرف نمود و ولایت مداری، عدالت محوری و مردم گرایی را در اولویت و در رأس امور زندگی و کاری خود قرار داد.

سال‌ها تلاش و کوشش شبانه روزی در مسئولیت‌های مختلف از جمله ریاست قوه قضائیه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، تولیت آستان قدس رضوی و در نهایت ریاست جمهوری، یادآور همت بلند و روحیه مردمی و انقلابی این بزرگ مرد ایران اسلامی و مجاهد خستگی ناپذیر بود.
شهید گرانقدر آیت الله رئیسی اندیشمندی مبارز و سرباز ولایت در میدان خدمت و عالمی مخلص، متواضع و ساده زیست و الگوی تمام عیار زی طلبگی در اوج مقام و مسئولیت بود. این شهید عزیز و همراهان شهیدش سرانجام با بیش از ۴ دهه خدمت خالصانه و صادقانه و مجاهدانه در سنگرهای مختلف خدمت اجر و پاداش خدمت را دریافت نموده و سرافرازانه و سعادتمندانه مصداق بارز « عند ربهم یرزقون» گردیند و ملکوت اعلی آرام گرفتند.

بدینوسیله با ابراز تأسف فراوان، شهادت جانگداز سید شهیدان خدمت آیت الله دکتر رییسی و همراهان ایشان از جمله وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان‌ شرقی و دیگر شهدای این سانحه دلخراش رابه محضر حضرت ولی‌عصر(عج الله فرجه) و رهبرفرزانه انقلاب امام خامنه‌ای(دام ظله)، خانواده‌های معظم این شهدای والامقام وملت بزرگوار ایران تسلیت و تعزیت عرض نموده و تعالی روح بلند ایشان و صبر و شکیبایی وابستگان را از درگاه احدیت مسئلت می نماییم.

سید محمد حسینی میرامینی امام جمعه شهرستان پیشوا،ابراهیم تاجیک نوری فرماندار شهرستان پیشوا

*****

پیام تسلیت فرمانده انتظامی شرق استان تهران در پی شهادت رئیس جمهور محبوب، انقلابی و مردمی و هیات همراهدر متن پیام سردار دلاور القاصی مهر آمده است:بسم الله الرحمن الرحیم الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلً

شهادت هنر مردان خداست و آیت الله سیدابراهیم رییسی خادم جمهور و خادم‌الرضا، همزمان با سالروز ولادت مولا و اسوه خود حضرت ثامن‌الحجج در راه خدمت به اسلام و ملت بزرگ ایران، به مقام شهادت و عالی‌ترین مقامی که آرزوی انبیای الهی بود نائل آمد.

شهید سیدابراهیم رییسی در این سه سال مجاهدت بی‌وقفه در جایگاه ریاست جمهوری و پیش از آن طی چند دهه تلاش در سنگرهای گوناگون خدمت و ایثار، همواره پرچم مبارزه با فساد و استیفای حقوق مظلومین و مستضعفین را به دوش کشید و اکنون این مسیر نورانی را با خون پاک خود در تاریخ جاودانه کرد.

امید است که مشیت و وعده الهی در این غم جانکاه هجران و فراق، تسکین دهنده قلوب مؤمنین و دلدادگان اسلام و انقلاب باشد. با تسلیت و تعزیت این مصیبت جانگداز به پیشگاه مولایمان حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، محضر رهبر عظیم‌الشان انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی، بیت مکرم ایشان و ملت شریف ایران، رحمت و مغفرت و علوّ درجات شهدای سانحه سقوط بالگرد را از خداوند متعال مسألت می‌نماییم.

درود و رضوان خدا بر ایشان باد

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha