• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403023122912
  • خبرنگار : 50130

رییس دانشگاه کردستان:

دانشگاهیان شخصیت ‌آیت الله رییسی‌ را برای جوانان الگوسازی کنند

دانشگاهیان شخصیت ‌آیت الله رییسی‌ را برای جوانان الگوسازی کنند

ایسنا/کردستان رییس دانشگاه کردستان گفت: دانشگاهیان باید تلاش کنند که ماندگاری را به جوانان و دانشجویان با درست نشان دادن و الگوسازی از شخصیت های بزرگ و ماندگاری همچون شهید رییسی که ثروتی اجتماعی بودند، یاد دهند.

دکتر حامد قادرزاده در گفت و گو با ایسنا، ضمن تسلیت شهادت آیت الله رییسی و همراهان  وی در راه خدمت رسانی به مردم اظهار کرد: شهادت خادم الرضا آیت الله رئیسی را که رئیس جمهور محرومان بودند خدمت امت بزرگ اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه خستگی از دست آیت الله رییسی خسته بود، افزود: این شهید والا مقام هرگز از خدمت رسانی به مردم خسته نشد و امروز هم در راستای خدمت به مردم جان خود را از دست داد.

رییس دانشگاه کردستان، ایرانی اسلامی را الگویی برای تمامی کشورهای مسلمان جهان  منطقه ذکر و بیان کرد: شهادت شهید آیت الله رییسی، موجب هم افزایی و وحدت بیشتر مسلمانان جهان می شود و جایگاه دین اسلام و مسلمانان را در جهان ارتقا می بخشد.

وی با بیان اینکه امروز مردم فهیم ایران نباید نگران از دست دادن بزرگ مردی خدمت رسان همچون شهید رییسی باشند، چرا که بزرگمردان در تاریخ می مانند، ادامه داد: امروز اگر به دوره جنگ های پیامبر اسلام برگردیم می توان دید که در آن زمان هم با از دست رفتن برخی یاران پیامبر و رهبران جنگی، مسلمانان هرگز نا امید نمی شدند و دست از مبارزه بر نمی داشتند.

قادرزاده، ایران را کشوری ساختارمند، دارای قانون اساسی و راهبرد و چشم انداز ذکر و تصریح کرد: امروز هیات دولت و همه دولتمردان به مردم این نوید را می دهند که به درستی مسیر پر تلاش و خدمت رسان آیت الله رییسی را ادامه می دهند و از هیچ تلاشی برای اداره امور کشور دریغ نخواهند کرد.

وی، با بیان اینکه پیامبر بزرگ اسلام(ص) مرگ را بزرگترین موعظه دانسته است، افزود: برخی افراد هم وجودشان مایه خیر و برکت است و هم نبودنشان شرایط همبستگی و خیر مردم را فراهم می کند؛ خادم الرضا شهید رییسی نیز از جمله افرادی هستند که علاوه بر خیر و برکات زیادی که در قید حیات برای مردم ایران داشتند، امروز نیز با نبودشان، مایه همبستگی بیشتر مردم ایران و مسلمانان جهان می شود. چنین مرگی برای جوانان کشور الگو و عبرت است و جوان ما امروز باید بداند که چگونه از این الگوها کمک بگیرد و از کسانی که ماندگار بوده اند و توانسته اند جامعه را به جلو ببرند، برای موفقیت خود بهره بگیرند.

به گفته دکتر قادرزاده، بزرگ بودن به ثروت مادی نیست بلکه به ثروت اجتماعی است و امروز دانشگاهیان باید تلاش کنند که ماندگاری را به جوانان و دانشجویان با درست نشان دادن و الگوسازی از شخصیت های بزرگ و ماندگاری همچون شهید رییسی که ثروتی اجتماعی بودند، یاد دهند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha