• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403023122915
  • خبرنگار : 30147

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری خبرداد

اختصاص ۴۰ هکتار زمین از اراضی ملی برای تولید مسکن روستایی در تایباد

اختصاص ۴۰ هکتار زمین از اراضی ملی برای تولید مسکن روستایی در تایباد

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد از تحویل ۴۰ هکتار زمین از اراضی ملی برای تولید مسکن روستایی در این شهرستان خبر داد.

هادی مجدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه رفع مشکلات مسکن از مهمترین اهداف دولت سیزدهم است، افزود: در همین راستا ۴۰ هکتار زمین از اراضی ملی برای تولید مسکن روستایی در تایباد تحویل شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و با همکاری ادارات شهرستان، مردم محلی، دانش آموزان، همیاران طبیعت و بسیج ۲۰ پویش نهال‌کاری اجرا و ۴۰۰۰ اصله نهال سازگار با منطقه کاشته شد، اظهار کرد: این تعداد اصله درخت در سطح ۵۴ هکتار کاشته شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد خاطرنشان کرد: در همین ارتباط نیز ۱۷ هزار نهال بیابانی در کانون فرسایش بادی شهرستان در سطحی معادل ۱۲۲ هکتار و تاغ کاری در منطقه حاجی‌آباد غرس شد.

وی با اشاره به توزیع و کاشت ۲۵ هزار اصله نهال بین مردم و ادارات سطح شهر گفت: تایباد دارای دو کانون فرسایش بادی محسن‌آباد و حاجی‌آباد، واقع در شرق و شمال شرق این شهرستان است که در سال گذشته با هدف بیابان‌زدایی و در جهت پویش ملی کاشت یک میلیارد درخت، در مجموع ۱۷ هزار اصله نهال در این مناطق کاشته شد.

مجدی با بیان اینکه در سال گذشته موفق به دریافت ۷۹ سند تک برگ کاداستر اراضی ملی در سطح بیش از ۱۰۴ هزار هکتار شده‌ایم، اذعان کرد: هدف از اجرای طرح کاداستر جمع‌آوری آمار و اطلاعات اراضی کشاورزی و تعیین محدوده ملکی برای احراز و تثبیت مالکیت و تعیین حدود زمین‌های ملی و شخصی است.

 وی همچنین افزود: دو پروژه آبخیزداری بند سنگ ملاتی در حوزه آبخیز پشته و ایله اجرا شده که ۲۰۰۰ مترمکعب ظرفیت ذخیره سیلاب و رواناب‌ها را دارد که جمعیتی بالغ‌بر ۳۰۰۰ نفر از نفوذ آب به لایه‌های زیر زمین بهره‌مند می‌شوند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد در پایان اظهار کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع و تسریع در پاسخگویی به مراجعین بیش از ۴۹۵ مورد استعلام پاسخ داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha