• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403023123044
  • خبرنگار : 50167

صدور هشدار سریع نارنجی در زنجان و لزوم رعایت نکات ایمنی توسط هم‌استانی‌ها

صدور هشدار سریع نارنجی در زنجان و لزوم رعایت نکات ایمنی توسط هم‌استانی‌ها

ایسنا/زنجان مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: در حال حاضر هشدار هواشناسی نارنجی برای استان زنجان صادر شده که رعایت نکات ایمنی، مراقبتی و پیشگیری بسیار ضروری است.

عباس بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان زنجان، اظهار کرد: هشدار سریع سطح نارنجی در استان زنجان و شهرستان‌های تابعه صادر شده است.

وی با بیان اینکه کمیته تخصصی تحلیل و احصا جزئیات اخطاریه صادر شده، برگزار می‌شود، افزود: ستاد اضطراری مدیریت بحران نیز برگزار خواهد شد و موارد هشدار از طریق پیامک به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در رابطه با نکاتی که در زمان صدور هشدار نارنجی هواشناسی حائز اهمیت است، تاکید کرد: استقرار ماشین‌آلات و تجهیزات از قبیل لودر و بیل در مناطق مستعد و بازدید از آنان، فرمانده صحنه حادثه و تقسیم کار بین دستگاه‌ها باید تعیین شود

بابایی با بیان اینکه باید تعداد نیروهای امدادی، خدماتی مورد نیاز و اعلام آماده‌باش برآورد شوند، اظهار کرد: محل‌های اسکان اضطراری و موقت برای مردم مشخص و راهنمایی و هدایت به سرعت باید انجام گیرد.

او از ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در مناطق پرخطر و جلوگیری از استقرار افراد در مناطق پر خطر استان زنجان خبر داد و گفت: تیم‌های عملیاتی آب، برق و گاز مورد نیاز تعیین شوند و اعلام آماده باش کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با تاکید بر لزوم آماده‌باش جهت استقرار ایستگاه پرتابل ارتباطی و مخابراتی در منطقه، ادامه داد: باید درخصوص حضور نیروهای جهادی با سازماندهی و هماهنگی در منطقه هماهنگ شده و پمپ‌های لجن‌کش، ژنراتور برق جهت تخلیه احتمالی آب و برق‌رسانی تامین شود.

وی با اشاره به هماهنگی جهت اعزام پل‌های موقت، افزود: اخبار و اطلاعات حادثه مستمر از طریق صدا و سیما، خبرنگاران و با هماهنگی فرمانداران منعکس شود.

بابایی با بیان اینکه باید به کشاورزان جهت انجام اقدامات پیشگیرانه سرمازدگی پیامک ارسال شود، اظهار کرد: تیم دامپزشکی جهت انجام عملیات دفن احشام مستقر شوند.

وی، تامین و توزیع سوخت اضطراری برای خودروهای در راه‌مانده، ارزیابی سریع خسارات ازسوی بنیاد مسکن و اعلام تعیین سطح حادثه، زمان و پایان شروع شرایط اضطرار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: دقت‌سنجی هشدارهای صادره با توجه به مکان، شدت، میزان بارندگی و تبعات آن باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha