• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403023123124
  • خبرنگار : 71234

عمویی: شهید امیرعبداللهیان هماهنگی بین میدان و دیپلماسی را به نمایش گذاشت

عمویی: شهید امیرعبداللهیان هماهنگی بین میدان و دیپلماسی را به نمایش گذاشت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شهید امیرعبداللهیان در حمایت از جبهه مقاومت و موضوع فلسطین دیپلماسی فعالی را در پیش گرفته بود، گفت: شهید امیرعبداللهیان هماهنگی و همراهی را بین میدان و دیپلماسی به نمایش گذاشت که تجلی آن در عملیات «وعده صادق» بود.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شهادت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور اظهار کرد: شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه را به ملت ایران تسلیت می‌گویم ما این دو شخصیت خدمتگزار را آن هم در ماموریت کاری برای ارتقاء امور مردم در شمال غرب کشور و پیشبرد روابط با سایر کشورهای همسایه از دست دادیم که سفرشان برای پیشبرد روابط با یکی از کشورهای همسایه بود.

وی با بیان این‌که امیرعبداللهیان از وزرای خارجه خوشنام بود، گفت: آقای امیرعبداللهیان دوره کاری اثربخشی را در طول سه سال وزارت خارجه از خود به جای گذاشت. ایشان در حمایت از جبهه مقاومت و موضوع فلسطین دیپلماسی فعالی را در پیش گرفت و این موضوع را به یکی از اولویت‌های کاری خود تبدیل کرد. در این چارچوب جایگاه دیپلماسی ایران در منطقه ارتقاء پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای امیرعبداللهیان با سایر اجزای قدرت جمهوری اسلامی ایران مثل توانمندی‌های نظامی و دفاعی کشور هماهنگ بود که تجلی آن در عملیات «وعده صادق» نشان داده شد ایشان هماهنگی و همراهی را بین میدان و دیپلماسی به نمایش گذاشت که باعث ارتقاء اقتدای ایران در منطقه و مناسبات بین‌المللی شد.

عمویی یادآور شد: در دوره کاری ایشان ایران مذاکراتی همچون عضویت در سازمان همکاری شانگهای را با موفقیت به اتمام رساند و عضویت در بریکس هم به ثبت رسید. همچنین دوره پرکاری از روابط با همسایگان در کارنامه ایشان ثبت شد که از نمونه‌های بارز آن ازسرگیری روابط با عربستان و ارتقاء روابط با کشورهای همسایه بود؛ این موضوع از اولویت‌های کاری ایشان محسوب می‌شد.

وی اضافه کرد: در همین دوره شاهد تقویت نگاه اقتصادی برای پیشبرد دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه بودیم که رکوردهای جدید در تجارت‌های خارجی کشور در روابط با کشورهای آسیا و اوراسیا ثبت شد این موفقیت‌ها با تلاش امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه و همراهی تیم ایشان در وزارت خارجه رخ داد و دوره کاری ایشان را به یادماندنی و ثمربخش کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از نکات بارز و شخصیتی امیرعبداللهیان اخلاق خوش و روی گشاده ایشان بود؛ به طوری که هر کسی او را از نزدیک دیده بود ایشان را به صفت‌خوش‌رویی می‌شناخت امیدوارم این صفت مومنانه باعث تعالی جایگاه ایشان در نزد خداوند متعال باشد.

عمویی در پایان اظهار کرد: شهادت در راه نظام اسلامی یک افتخار است و حتما جای تبریک به امیرعبداللهیان برای زحمات‌شان دارد اما ملت ایران یکی از خدمتگزارانش را از دست داده است؛ امیدواریم راه و یاد ایشان پر رهرو باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha