• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403023123151
  • خبرنگار : 80001

شناسایی ۱۲۰ همت سرمایه‌گذاری در نهضت ملی مسکن

شناسایی ۱۲۰ همت سرمایه‌گذاری در نهضت ملی مسکن

تا کنون بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شده که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی بخشی از این طرح‌ها به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

به گزارش ایسنا، دولت سیزدهم به ریاست شهید آیت‌الله رئیسی از زمان روی کار آمدن طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در دستور کار قرار داد که تا کنون ساخت بیش از دو میلیون و ۵۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

عمده سرمایه‌های شناسایی شده در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مسکن از طریق بخش خصوصی از جمله انبوه‌سازان، شرکت‌های خصوصی و بانک‌ها انجام خواهد شد. در حال حاضر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش شناسایی شده و به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، بخشی از سرمایه‌گذاری‌های شناسایی شده منجر به عقد قرارداد شده است.

ارسلان مالکی به تازگی گفته، اینکه مدل‌های مفهومی سرمایه‌گذاری در پروژه های سرمایه‌گذاری مسکن تعیین شده و به زودی رویدادی برای معرفی این فرصت برگزار خواهد شد. بخشی از این پروژه‌ها در فراخوان‌هایی منجر به عقد قرارداد شده و کار نیز آغاز شده است.

ارسلان مالکی با بیان اینکه در همه شهرها و استان‌ها پروژه‌های مشارکتی در قالب سرمایه‌گذاری تعریف شده است، توضیح داد که با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم به دنبال آن هستیم تا تعریف جدیدی از مشارکت دولت با مردم ارائه بدهیم و در پروژه‌های سرمایه گذاری مسکن در کنار بخش‌های خصوصی، شرکت‌ها، انبوه‌سازان و یا شرکت‌های زیرمجموعه بانک، مردم را نیز در این سرمایه‌گذاری‌ها سهیم کنیم.

دولت در یک زمان فشرده و کار شبانه روزی بحث تامین زمین نهضت ملی مسکن را پیش برده است. تا کنون از طریق اراضی مازاد سایر دستگاه ها، اراضی ملی واقع در حریم و سایر ظرفیتها بیش از ۴۵ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای فعلی تامین شده است.

شهرک سازی نیز در خارج از حریم شهرها در دستور کار قرار گرفت. تا کنون ۶۰ شهرک شناسایی و مطالعات مکان یابی آنها به پایان رسیده است. مصوبات کارگروههای استانی و تخصصی اخذ شد. پنج شهرک از این تعداد در تهران قرار دارد.

با توجه به اراضی که برای ساخت مسکن اختصاص یافته، دولت سیزدهم بزرگترین مولدسازی بعد از انقلاب را در این بخش رقم زد.

موضوع بعدی تنوع روش های ساخت است که با مشارکت مردم کارها پیش می‌رود. در بسیاری از مناطق مردم مسکن خود را ساخته‌اند. واگذاری فردی، گروهی، ارایه برنامه‌های ساخت و صدور مجوزهای لازم از برنامه های انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha