• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403023123160
  • منبع : قوه قضاییه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران اعلام کرد

مرگ ۱۱۶۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در دو سال گذشته

مرگ ۱۱۶۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در دو سال گذشته

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: در سال ۱۴۰۱ در شهر تهران تعداد ۵۴۰ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۲۴ نفر در اثر تصادفات ناشی از رانندگی فوت کردند.

به گزارش ایسنا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از برگزاری نشستی با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با موضوع نصب به روز رسانی و توسعه سامانه‌های ثبت تخلفات رانندگی در سطح استان تهران خبر داد.

«نیکوکار» در دیدار با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: متأسفانه در سال ۱۴۰۱ در شهر تهران تعداد ۵۴۰ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۲۴ نفر در اثر تصادفات ناشی از رانندگی فوت کردند که این آمار حکایت از افزایش ۱۶ درصدی متوفیان دارد.

وی افزود: در فروردین سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۲ نفر و در فروردین سال جاری تعداد ۵۵ نفر از شهروندان در شهر تهران بر اثر رانندگی فوت شده‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: دادگستری استان تهران بر اجرای کامل و جامع قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با توجه به تقسیم کار قانونی و تکالیف و وظایف ارجاعی تأکید دارد.

وی بیان کرد: در ماده ۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تهیه و نصب و نگهداری تجهیزات الکترونیکی از قبیل عکس‌برداری، فیلمبرداری و سامانه‌های ماهواره‌ای و نظایر آن جهت ثبت و کنترل عبور و مرور در شهرها را به عهده شهرداری‌ها قرار داده است، ضرورت دارد شهرداری تهران در بروز رسانی و تعمیر و نگهداری این نوع تجهیزات کوشا باشد.

نیکوکار گفت: به استناد ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، راهنمایی و رانندگی مکلف است امکان دسترسی رانندگان و مالکان به صورت وضعیت وسایل نقلیه را از طریق شبکه‌های تارنما یا تلفن گویا فراهم سازد و از طریق پست یا سامانه‌های الکترونیکی و مخابراتی سالانه به مالکان وسایل نقلیه صورت وضعیت تخلفات و عنوان جرایم وسیله نقلیه متعلق به آن‌ها را اعلام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: ارسال پیامک از سامانه‌های راهور به راننده متخلف بیانگر این است که پلیس بر رفتار ترافیکی وی نظارت دارد. به این ترتیب افراد ملزم به رعایت و مقررات راهنمایی و رانندگی خواهند شد و به مرور زمان در این زمینه فرهنگ سازی شکل می‌گیرد.

هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن استقبال از اقدامات دادگستری استان تهران در موضوع تصادفات بیان داشت: در حوزه حمل و نقل و ترافیک و بخصوص موضوع سامانه‌های ثبت تخلفات رانندگی عقب افتادگی‌هایی وجود دارد که در صدد جبران آن‌ها هستیم و در راستای خرید و نصب دوربین‌های جدید و به روز رسانی دوربین‌های سابق به گونه‌ای اقدام خواهد شد که تا چند ماه آینده تعداد ۴۰۰ دستگاه دوربین بصورت آنلاین تخلفات رانندگی را رصد و ثبت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha