• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403023123187
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان:

«اخلاص» مهم‌ترین ویژگی منحصربه‌‎فرد آیت‌الله رئیسی بود

«اخلاص» مهم‌ترین ویژگی منحصربه‌‎فرد آیت‌الله رئیسی بود

ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مهم‌ترین ویژگی منحصربه‌فرد آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی «اخلاص» بود که موجب ماندگاری و الهی شدن ایشان شد، رئیس‌جمهوری که مصداق «شهید زندگی کردن» بود.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور با اشاره به حادثه سقوط بالگرد در منطقه طویل آذربایجان‌شرقی که در نتیجه آن سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان، آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، استاندار تبریز و امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه و جمعی دیگر از همراهان رئیس‌جمهور به شهادت رسیدند، اظهار کرد: اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می‌شود. تمام شهدا دارای این مشخصه بودند» زندگی پربار و گوهربار شهید سیدابراهیم رئیسی، نمونه بارز و مصداق «شهید زندگی کردن» بود.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی منحصربه‌فرد آیت‌الله رئیسی اخلاص بود که موجب ماندگاری و الهی شدن ایشان شد.

مهروی‌پور تصریح کرد: مردی که خالصانه برای خدا از دنیا، دقایق، ساعت و روزهای زندگی خود برای رضایت حق تعالی استفاده کرد و در آستانه ولادت امام رضا(ع) برای ریاست جمهوری منتخب شد و در همین مناسبت نیز ایشان که خادم آستان قدس رضوی بودند، به شهادت رسیدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر انسان برای خدا و رضای او کار کند، پروردگار او را آسمانی و ماندگار می‌کند، افزود: این ضایعه دردناک را محضر امام زمان، مقام معظم رهبری، ملت شهیدپرور ایران و خانواده شهید رئیسی تسلیت عرض می‌کنم؛ به تعبیر رهبری، این حوادث جبران‌ناپذیر است، اما شهدا به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

وی با اشاره به اینکه با همتی که وجود دارد، امور کشور طی می‌شود، ادامه داد: همراه شهید رئیسی عزیزان دیگری نیز به شهادت رسیدند از جمله وزیر امور خارجه و امام جمعه مردمی تبریز آیت‌الله آل‌هاشم که میزان رأی مردم به ایشان در انتخابات اخیر خبرگان، نشان از مردمی بودن ایشان دارد، کسی که با مردم باشد، در دل مردم نیز است.

مهروی‌پور افزود: امام جمعه تبریز نیز به آرزوی خود که سومین شهید امام جمعه تبریز شود، دست یافت و اگر چه روز گذشته، روز سختی بود، اما امید به خدا و عنایت امام رضا(ع) داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بنا بر فرموده رهبری «هیچ اختلالی در امور مملکت پیش نمی‌آید» امور کشور به پیش می‌رود، در این راستا قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌صورت واضح برای این اتفاقات پیش‌بینی کرده است تا امور پیش رود.

وی ادامه داد: به‌طور قطع مردم وداع بی‌نظیری با خادمان خود خواهند داشتند، ما نیز از خداوند توفیق شهادت و الگو برداری از شهدا را خواستاریم.

آیت الله رئیسی نشان داد مسئولان می‌توانند در بین مردم حضور پیدا کنند و محبوب شوند

سید امیر سامع، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، اظهار کرد: مردم بعد از چندین سال یک بار دیگر دیدند که یک مسئول در رده اول کشور می‌تواند بین آن‌ها باشد و ضمن اینکه اصول انقلاب را رعایت می‌کند به مردم نیز خدمت کند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی نشان داد که مسئولان ما همچنان می‌توانند با کار و تلاش و ایجاد حس اعتماد مردم به آن‌ها خدمت کنند. 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: منش و روش رئیس جمهور نشان داد که مسئولان می‌توانند بدون توجه به مسائل جناحی و گروهی با رعایت ارزش‌ها و اصول اصلی انقلاب به خدمت به مردم بپردازند. این اتفاق در دهه چهارم انقلاب رخ داده و نشان می‌دهد که یک مسئول با مردمی بودن می‌تواند در قلب مردم جای داشته باشد. 

وی افزود: دیگر مدیران و مسئولان کشوری و استانی و شهری نیز باید با تأسی از این منش، به خدمت به مردم بپردازند و از هیچ کوششی برای رفع مشکلات مردم دریغ نکنند.

آیت الله رئیسی سید محرومان بود

همچنین فرزانه کلاهدوزان، رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: خبر شهادت رئیس جمهور بسیار خبر سنگینی بود و خاطرات مردم با رئیس‌جمهور مردمی از روز گذشته تا کنون مدام در حال مرور شدن است.

وی افزود: در جلساتی که با ایشان حضور داشتیم نکته قابل توجه این بود که صحبت هر فردی را به طور کامل می‌شنیدند و با وجود مشغله بسیار به مخاطب احترام ویژه‌ای می‌گذاشتند و این ویژگی شخصیتی ایشان بارز بود.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه او سید محرومان بود و در نهایت در راه خدمت به مردم به شهادت رسید، گفت: در روز میلاد امام رضا(ع) که روز شیفت آیت‌الله رئیسی در حرم رضوی بود تقدیر شهادت برای ایشان رقم خورد و این اتفاق نشان داد که او در نقطه‌ای قرار گرفت که باید آنجا می‌بود. 

وی با بیان اینکه ان‌شاء‌الله بتوانیم فقدان این رئیس‌جمهور مردمی را تحمل کنیم، افزود: رهبر معظم انقلاب شب گذشته با سخنان خود دل‌ها را تسلی دادند و امیدواریم این آرامش، مردم را آرام کند و در ادامه این مسیر کشور ما به نقطه ظهور امام زمان برسد و تمدن نوین اسلامی در سایه پرچم حضرت ولی عصر(عج) در دنیا حاکم شود.

آیت‌الله رئیسی مرد خدمت و شهادتش با عزت بود

 محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: خبر شهادت رئیس جمهور خبری ناگوار بود که در شب ولادت امام رضا(ع) شنیدیم. ایشان خادم امام رضا(ع) بود و این خادم بودن را به خدمت به مردم نیز تسری داد و خدمتگزاری مردم را برعهده گرفت.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی در دوران سه سال خدمت خود به عنوان رئیس‌جمهور از تمام لحظه‌ها در جهت خدمت به مردم استفاده کرد، گفت: رئیسی مرد خدمت بود و شهادت او هم با عزت بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دل مردم از شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش جریحه‌دار شده است، افزود: کمتر رئیس جمهوری داشتیم که شبانه روز برای خدمت به مردم به خصوص مردم محروم و مناطق کم برخوردار بدود و جان خود را در خدمت به مردم داد و سرانجام در یکی از مناطق بسیار کم برخوردار به شهادت رسید.

وی با تسلیت شهادت رئیس جمهور به محضر صاحب الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، خانواده و مردم ایران و همچنین تسلیت شهادت وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: ان‌شاء‌الله همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ خللی در خدمت‌گذاری به مردم پیش نمی‎آید، ما نیز به عنوان خادمان مردم در مدیریت شهری باید بیش از پیش وقت بگذاریم، خالصانه و بی‌منت کار کنیم و از خداوند می‌خواهیم که چنین شهادتی را نصیب ما نیز گرداند.

خون شهدا اجازه نمی‌دهد جمهوری اسلامی کوچکترین دغدغه‌ای پیدا کند

 احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به حادثه سقوط بالگرد در منطقه طویل آذربایجان شرقی که در نتیجه آن سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، استاندار تبریز و امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه و جمعی دیگر از همراهان رئیس جمهور به شهادت رسیدند، اظهار کرد: خداوند در قرآن اشاره می‌کند مردانی هستند که جان و مال خود را برای دین و اعتقادات فدا می‌کنند.

وی افزود: از دست دادن این افراد حادثه بسیار تلخی برای ما بود؛ آیت‌الله ابراهیم رئیسی چه زمانی که خادمی آستان مقدس امام رضا (ع) را انتخاب کرده بود و پس از آن در حیطه ریاست جمهوری، خالصانه به مردم خدمت کرد و به دفاع از مرز و بوم جمهوری اسلامی ایران و اقتدار این نظام مقدس پرداخت و همگام بودن او با ولایت‌مداری نسبت به تمام ریاست جمهوری‌های گذشته متفاوت بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه لیاقت می‌خواهد که کسی در شب میلاد امام رضا(ع) به توفیق شهادت در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی نائل شود، گفت: این حادثه برای ما تلخ است، اما برای ایشان، در زمره شهدا قرار گرفتن، افتخاری است.

شریعتی با بیان اینکه امیدواریم توفیق شهادت شامل همه ما شود، تصریح کرد: این ضایعه بزرگ را خدمت تمام مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم بتوانیم پیرو خط شهدا که همان راه سیدالشهدا است حرکت کنیم و در راه خدمتگزاری به مردم و کشور، عاقبتی همچون این عزیزان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: کشور ما را امام زمان(عج) هدایت می‌کند و خون شهدا اجازه نمی‌دهد جمهوری اسلامی ایران کوچک‌ترین دغدغه‌ای پیدا کند، زیرا درایت و رهبری ولایت فقیه گره‌گشا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha