• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403023123224
  • خبرنگار : 50040

نماینده ولی فقیه در گیلان:

آیت الله رئیسی به جایگاه ایران در معادلات سیاسی جهان عزت بخشید

آیت الله رئیسی به جایگاه ایران در معادلات سیاسی جهان عزت بخشید

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: حرف آیت الله رئیسی در مجامع بین‌المللی به کرسی می‌نشست و به جایگاه ایران در معادلات سیاسی جهان عزت بخشید؛ وزیر امور خارجه اش نیز قدرتمندانه در کنارش ایستاد.

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۳۱ اردیبهشت ماه در مراسم سوگواری شهادت خادم الرضا، سیدالشهدای خدمت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و یاران ایشان که در مصلای رشت برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت مردان مجاهد و پرتلاش، رئیس جمهور کشور، وزیر امور خارجه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی، اظهار کرد: مردم رشت امروز آمدند و مصلا را پر کردند تا این مصیبت بزرگ را به یکدیگر تسلیت بگویند.

وی افزود: خدای متعال در قرآن می فرماید مردانی هستند که ایفای وظیفه کردند و رفتند و مردان دیگری در پشت سر آنان خواهند رفت و چه بهتر که انسان در راه خدمت رسانی به بندگان خدا و امت اسلامی جانش را از دست بدهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه هیچ نعمتی بالاتر از خدمت به مردم نیست، تصریح کرد: امام خمینی(ره) می فرماید عبادتی بالاتر از خدمت به بندگان خدا نیست؛ نه اینکه واجبات را ادا نکنیم، بلکه امام راحل عظیم الشان جایگاه برتر خدمت به بندگان خدا را مطرح می کند و رئیس‌جمهور ما چنین بود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به تولد آیت الله رئیسی در سال ۱۳۳۹ به شهادت ایشان در ۶۴ سالگی اشاره و اظهار کرد: آیت الله رئیسی در حوزه علمیه سطوح عالی را تا مقطع کارشناسی ارشد گذرانده بود و سال ها درس خارج را خوانده و به حد اجتهاد رسیده بود؛ ایشان فارغ التحصیل مقطع دکتری دانشگاه بود که از ۳۰ سالگی وارد عرصه کار و تلاش و خدمت برای ملت شد.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی لکه سیاهی از خود به جا نگذاشته است، خاطرنشان کرد: از رسانه ملی و صدا و سیما می خواهیم ویژگی های شخصیتی این شهید بزرگوار برای ملت گفته شود و اکنون وقت خوبی است که به بیان خدمات سه ساله این رئیس‌جمهور مجاهد برای مردم بپردازیم؛ تلاش های آیت الله رئیسی خاموش بود و خیلی دوست نداشت که گفته شود.

امام جمعه رشت با اشاره به استعداد سرشار آیت الله رئیسی، عنوان کرد: ایشان در راه مبارزه با ظلم و ستم و فساد جدیت داشت؛ فساد در کانون برخی از دولت ها خانه درست کرده بود، اما آیت الله رئیسی با فساد مبارزه می کرد.

وی با اشاره به خدمت رسانی آیت الله رئیسی به مردم و حاشیه نشینان مشهد در زمان تولیت آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: به گفته مردم مشهد در هیچ دوره ای چنین خدماتی به زائران و مجاوران و حاشیه نشینان ارائه نشده بود؛ ایشان بسیار عطوف و دقیق بود و سر وقت با مردم دیدار داشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: رئیسی برای خودش چیزی نمی خواست و بسیار خستگی ناپذیر بود و نمی دانست استراحت چیست و زندگی ساده ای داشت و از رفاه طلبی بیزار بود و در خدمت رسانی جانش را فدا می کرد؛ در جریان سیل آستارا وزیر کشور را فرستاد و در هر حادثه ای در هر نقطه از کشور یا خودش حضور داشت و یا اعضای کابینه را می فرستاد و با دولتمردان تعارف نداشت و در عین حال با همه عاقلانه و هوشمندانه رفتار می کرد.

وی یکی از دغدغه های مردم انقلابی و ولایتمدار کشور را اطاعت محض رئیس‌جمهور از مقام معظم رهبری دانست و یادآور شد: رهبری سال های سال اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده بودند آیت الله رئیسی همیشه از رهبری خط می گرفت و به خاستگاه مردمی توجه می کرد؛ رهبر انقلاب نیز در سخنرانی روز گذشته تعبیر جامع و زیبایی را به کار بردند؛ «رئیس جمهور محترم و مغتنم» که یعنی این غنیمت قابل توجه و عنایت است.

آیت الله فلاحتی حضور آیت الله رئیسی در دل روستاها و در میان توده ها را زبانزد دانست و تاکید کرد: ایشان شخصا در مناطق دوردست و محروم حضور پیدا می کرد تا بدون واسطه صدای مردم دردمند را بشنود و اصلا توجهی به راحتی نداشت و دلداده و شیفته و تشنه خدمت بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی در این سه سال علیه آیت الله رئیسی حرف می زدند و امروز باید خدمات ایشان را بگوییم، افزود: ایشان عاشق خدمت به مردم بود و می فرمود که مردم بیش از این به گردن مسئولان حق دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان آیت الله رئیسی را یک رئیس‌جمهور انقلابی و وفادار و میدانی و دلسوز و اهل ایده و اراده دانست که جانش را در راه خدمت از دست داد و متذکر شد: اگر رئیسی در بستر مرگ از دنیا می رفت برای او چیز کمی بود، اما شهادتش باعث شد در تاریخ ایران بماند.

وی با بیان اینکه ملت ایران بعدها خواهد فهمید چه شخصیت دلسوزی را از دست داده است، گفت: رسانه ها شخصیت رئیس‌جمهور شهید را معرفی کنند؛ ایشان از جهت علمی دارای رتبه‌های بالا بود.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه شهید جمهور ما به مقصد اعلی رسید، خاطرنشان کرد: سال های سال است که آیت الله آل هاشم، امام جمعه تبریز را می شناختم و مردم در انتخابات اخیر ۷۰۰ هزار رای به ایشان داده بودند، زیرا یک چهره مردمی و محبوب و خودساخته و آرام و دلسوز بود و مردم دلداده ایشان بودند؛ شهید امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه نیز از یک ایستادگی مثال زدنی در برابر قدرت ها برخوردار بود.

وی آیت الله رئیسی را یک قدرت در برابر آمریکا دانست و بیان کرد: ملت ایران شخصیت هایی را می‌خواهند که به ایران شخصیت بدهد و جایگاه ایران را بالا ببرد و آیت الله رئیسی در روزی که دولت خودش را آغاز کرد، فرمود که سرنوشت کشور را به لبخند قدرت‌های زر و زور گره نمی زند و همین بی توجهی به قدرت های جهانی موجب شد که آمریکا وادار به تسلیم شود و بخشی از دارایی های ایران را آزاد کند.

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش های آیت الله رئیسی در حوزه انرژی هسته ای برای بالا بردن قدرت کشور، تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه با کشتی های غول پیکر بیش از ۱۱۰ هزار کیلومتر از آبراهه های جهانی را فتح کرد و قدرت ایران را نشان داد.

وی با اشاره به واکنش رؤسای جمهور دنیا درباره شهادت آیت الله رئیسی از جمله لبنان و عراق و پاکستان و اعلام عزای عمومی، اضافه کرد: سفر اخیر آیت الله رئیسی به پاکستان مایه اعجاب آنها شده بود، زیرا رئیسی تنها رئیس‌جمهور شاخص دنیا بود که حرفش خریدار داشت و توانست اتحادیه عرب را جمع کند و حرفش را بزند و سران این کشورها را وادار به عقب نشینی از عادی سازی با رژیم صهیونیستی کند؛ در واقع حرف آیت الله رئیسی هم در اتحادیه عرب و هم در سازمان ملل به کرسی نشست و به ایران در معادلات سیاسی جهان عزت بخشید و وزیر امور خارجه اش نیز قدرتمندانه در کنارش ایستاد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در کنار رهبری ایستاد، یادآور شد: وزیر امور خارجه دولت آیت الله رئیسی نیز در برابر قدرت ها ایستادگی می کرد و رؤسای جمهور دنیا احترام ویژه ای برای ایشان قائل بودند.

وی بهترین و برازنده ترین لباس برای رئیسی و یارانش را لباس شهادت دانست که جز این کم بود و عنوان کرد: رئیسی شخصیتی بالا و والا و محبوب برای مردم ما بود که در سازمان ملل به عنوان بزرگترین بلندگوی جهانی کتاب خدا را بلند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha