• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۱:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030100021
  • خبرنگار : 50378

/یادداشت/

خادم زائرین فراموشت نخواهیم کرد

خادم زائرین فراموشت نخواهیم کرد

ایسنا/خراسان رضوی سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی طی یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده است شهادت سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفته است.

متن یادداشت به شرح زیر است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

شهادت رئیس‌جمهور ولایی و مردمی حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، خانواده معزز ایشان به ویژه آیت‌الله علم‌الهدی و عموم مردم ایران علی‌الخصوص اهالی خراسان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

یاد و خاطره شهید خدمت آیت‌الله رئیسی بیش از آنچه که در مسند ریاست جمهوری برای جامعه ایران با تاثیرات همه جانبه مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به عنوان بخشی از حافظه ملی ماندگار است، در ذهن خراسانیان با تولیت آستان قدس رضوی، به نمادی از شرافت، کرامت، خدمت و خدمتگزاری و رسیدگی به حال محرومان و مستضعفان مبدل شده است.

ایشان با تاسیس معاونت امداد مستضعفان در آستان قدس رضوی پایبندی خود به محرومان و وارثان اصلی انقلاب را بیش از پیش نشان داد و مشهد را به زائرشهر کشور تبدیل و فرصتی مهیا ساخت تا محرومان و کم بضاعتان بتوانند از سراسر ایران به پایتخت معنوی کشور مشرف شوند.

اجرای طرح «خادم، خدمت و مخدوم» و تعریف و تشریح گسترده خدمت به زائرین از ابتکارات منتسب به ایشان است که ماحصل آن رشد اعجاب برانگیز حضور زائران و رضایت آن‌ها از اقامت در مشهد و سایر شهرهای استان بوده است.

سرور خادمان شهید آیت‌الله رئیسی با راه‌اندازی بنیاد سلامت زیر نظر معاونت علمی آستان قدس به رفع احتیاجات پزشکی زائرین اهتمام ورزیده و در این راستا دانشگاه امام رضا(ع) را برای تقویت بنیه علمی نخبگان جهان اسلام راه اندازی کرد.

پایه گذاری شورای زیارت توسط رئیسی

شهید آیت الله رئیسی پس از رسیدن به ریاست جمهوری شورای عالی زیارت را پایه‌گذاری و موجب تاسیس کارگروه ملی زیارت در استان شد. همچنین پیشنهاد راه‌اندازی و ریل‌گذاری قطار سریع‌السیر و توسعه حمل‌ونقل در جاده‌های زیارت از اقدامات آن شهید گرانقدر است. ایشان با حمایت همه جانبه از ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی، فضا را برای توسعه امور رفاهی زائرین مهیا ساخت.

فقدان آن بزرگ مرد جهان اسلام برای خراسانیان و ملت شهید پرور ایران ضایعه‌ای جبران ناپذیر است. از خداوند متعال علو درجات در جوار ائمه اطهار(ع) را برای آن شهید عزیز سفر کرده مسألت می‌نمایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha