• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403030100039
  • خبرنگار : 71533

به ریاست موحدی کرمانی

ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد

ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد

مراسم افتتاحیه و نخستین اجلاس رسمی دوره ششم مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز - یکم خرداد - با حضور سران قوا و شخصیت‌های کشوری و لشکری در تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان که با قرائت پیام رهبری انقلاب اسلامی آغاز می‌شود، پس از تعیین هیئت رئیسه سنی که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است، هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد.

 در جریان برگزاری این مراسم، رؤسا و اعضای شش کمیسیون این مجلس (سیاسی - اجتماعی، امور مالی و اداری، اصل ۱۰۸ قانون اساسی، اصل ۱۰۷ و ۱۰۹ قانون اساسی، تحقیق موضوع اصل ۱۱۱ قانون اساسی و بررسی راه‌های پاسداری و حراست از ولایت فقیه) نیز مشخص خواهند شد.

هیئت رئیسه دائم مجلس خبرگان رهبری، هفت عضو دارد که شامل رئیس، دو نایب رئیس، دو منشی و دو کارپرداز می‌شود. دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

در این مراسم هیئت‌ رئیسه سنی ششمین دورۀ مجلس خبرگان مشخص شد

* رئیس: آیت‌الله موحدی‌کرمانی(تهران)

* نایب‌رئیس: آیت‌الله وافی (یزد)

* منشی: حجت‌الاسلام فلاح(البرز)

* منشی: حجت‌الاسلام بیاتی(آذربایجان‌غربی)

همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی آن را قرائت کردند، مجلس خبرگان را مظهر مردم سالاری اسلامی خواندند و با اشاره به تدبیر هوشمندانه معرفت قرآنی و اسلامی در هم‌جهت ساختن «شریعت و عقلانیت» و «غیب و شهود»، از وجدان‌های بیدار سراسر جهان دعوت کردند ضمن توجه به واقعیت‌های تلخ نظامات دین ستیز یا دین گریز، در طرح جامع و استوار و گره‌گشا و همچنین جذاب و شگفت‌آور حکمرانی اسلامی تأمل کنند.

سپس ۸۶ نماینده دوره جدید این مجلس در برابر قرآن و قانون اساسی سوگند یاد کردند.

 آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی که به عنوان رئیس سنی مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد، طی سخنانی گفت: شهید رئیسی، رئیس‌جمهوری بود که یقین دارم تمام تلاش خود را به کار می‌بست تا کشور را از مشکلات و سختی‌ها نجات دهد. آرزو داریم خداوند این شهید عزیز و شهدای همراه ایشان را با اهل بیت (ع) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس محشور کند.

در ادامه مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان، انتخابات هیات رئیسه این مجلس برگزار و آیت الله موحدی کرمانی برای دو سال رئیس مجلس خبرگان رهبری شد.

مجلس خبرگان رهبری در دوره ششم در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که دو تن از نمایندگان این مجلس، سیدابراهیم رئیسی و سیدمحمدعلی آل‌هاشم پیش از آغاز به کار دوره ششم خبرگان و برگزاری مراسم تحلیف نمایندگان جدید، در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha