• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403030100088
  • خبرنگار : 50604

گره‌های کوری که با دستان شهید رئیسی در گلستان باز شد

گره‌های کوری که با دستان شهید رئیسی در گلستان باز شد

ایسنا/گلستان گلستان یکی از استان‌های محروم و کم برخوردار کشور است که تعداد از پروژه‌های مهم این استان سال‌های طولانی نیمه‌کاره رها شده بود، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تکمیل بسیاری از این پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفت و اعتبارات لازم برای آن‌ها در سفر رئیس جمهور به استان در نظر گرفته شد.

گلستان با وجود برخورداری از امکانات و قابلیت های کم نظیر اقتصادی و اجتماعی همواره با کاستی و محرومیت های زیادی در سالهای گذشته دست به گریبان بوده و این استان با عقب ماندگی تاریخی دست به گریبان است به طوری‌که طبق آمارها سرانه درآمد استان گلستان از متوسط سرانه کشور پایین‌تر است. اما در دولت سیزدهم آیت الله رئیسی بسیاری از بن بست ها را شکست و طرح های بر زمین مانده زیادی را به سرانجام رساند و گره‌های کور زیادی را باز کرد که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده با همت بلند دولت سیزدهم پس از ۲۵ سال

سال ۱۳۸۳ در روزهای پایانی دولت هشتم با اجرای طرح گردشگری آشوراده موافقت شد؛ طرحی که با چالش‌های زیادی در زمینه مالکیت اراضی، ارزیابی زیست‌محیطی روبرو بود و شش دولت درگیر حل و فصل آن بودند.

این گره ۲۰ ساله در نهایت شهریور ۱۴۰۲ با همکاری دولت رئیس جمهور شهید و قوه قضائیه باز شد؛ به‌گونه‌ای که هم مشکلات اراضی آن حل و هم در قالب طرح طبیعت‌گردی آشوراده موفق به دریافت مجوز ارزیابی زیست‌محیطی از دولت شد.

اجرای این طرح که با موانع و مشکلات متعددی روبه‌رو بود با اهتمام دولت سیزدهم در مسیر اجرا قرار گرفت و رئیس جمهوری چند روز دستور آغاز رسمی عملیات اجرایی آن را صادر کرد.

در اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی جزیره آشوراده، ریز پروژه‌هایی از جمله ساخت اسکله، مسیر دسترسی، آلاچیق، رستوران و دیگر زیرساخت‌های موردنیاز برای حضور گردشگران در جزیره تعریف شد.

راه اندازی طرح کلان پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال انتظار

طرح پتروشیمی  گلستان در ۱۸ سال اخیر کش‌وقوس‌های زیادی داشته و به دلیل وجود مشکلات متعدد ادامه ساخت آن با مشکل روبرو شده است.  کلنگ ساخت پتروشیمی گلستان سال۸۴ به زمین زده شد و قرار بود ۴ساله به بهره‌برداری برسد، اما این طرح اقتصادی کلان با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد، سال های سال بر زمین ماند. در راستای این طرح بیش از ۹۴ هزار گلستانی و غیرگلستانی با استقبال باور نکردنی از سهام شرکت پتروشیمی گلستان وارد میدان شدند. اما به سرانجام نرسیدن آن باعث نارضایتی مردم شد.

سال گذشته با ورود هلدینگ خلیج فارس به پروژه پتروشیمی گلستان و سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی، گامی بزرگ برای به نتیجه رسیدن پروژه برداشته شد.راه‌اندازی پروژه پتروشیمی گلستان به عنوان یکی از مطالبات ۱۸ ساله مردم استان گلستان از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در استان گلستان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است.

گره‌های کوری که با دستان شهید رئیسی در گلستان باز شد

نجات خلیج گرگان در دولت مردمی شهید رئیسی

مدت‌ها به علت پسروی آب خزر مناطق ساحلی این دریای در حال خشک شدن بود و در برخی مناطق شدت پسروی به حدی بود که بوی مشمیز کننده در منطقه می‌پیچید و مسافران و گردشگران با ورود به آن مناطق به دلیل بوی بدی که در آن مناطق بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن منطقه را ترک می‌کردند.

خطر ریزگردها، بوی مشمئزکننده، کم شدن ماهی و مرگ پرندگان مهاجر در دریای خزر کم کم گلستان را به سمت یه خطر زیست محیطی بزرگ که همانا خشک شدن خلیج گرگان بود سوق می داد و برای جلوگیری از مرگ خلیج گرگان تصمیمات عاجل نیاز بود.

 اما بارقه امید با یک جرقه آغاز شد ،در سال 1400 رئیس جمهور به گلستان سفر کرد و با قایق موتوری به منطقه رفت و آخرین وضعیت خلیج گرگان و جزیره آشوراده را بررسی کرد و رئیس دولت سیزدهم در بازدید از خلیج گرگان دستور داد که عملیات احیای خلیج گرگان و لایروبی کانال‌های آبرسان حتی 24 ساعت هم به تاخیر نیفتد. همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان ، فاز نخست طرح علاج بخشی خلیج گرگان به بهره‌برداری رسید.

 ‏رئیس جمهور در سفر خود در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به استان گلستان، دستوراتی در خصوص احیای خلیج گرگان و طرح طبیعت‌گردی آشوراده داد. با لایروبی ۱۱ کیلومتر از کانال آشور، اتصال خلیج گرگان به دریای خزر برقرار شد تا مسیر ورود ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب دریا به این پهنه آبی هموار شود.

به گفته کارشناسان محیط زیست، ارتباط خلیج گرگان با دریای خزر علاوه بر بازگشت صدها هزار پرنده مهاجر، حدود ۱۵ گونه ماهی کمیاب را از خطر انقراض نجات داد.

گره‌های کوری که با دستان شهید رئیسی در گلستان باز شد

رکورد افزایش بیمه شدگان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم 

به گفته سید محمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در مدت 2.5 سال دولت سیزدهم به میزان هشت سال دولت قبل به آمار بیمه‌شده تامین اجتماعی گلستان اضافه شد. افزایش تعداد بیمه‌شدگان نشان از وضعیت خوب اشتغال در گلستان دارد و با نگاه به روند افزایشی این شاخص، دیگر نمی‌توان دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه اشتغال را نادیده گرفت.

به گفته وی؛ از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون قریب به ۳۲ هزار نفر به جمعیت بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گلستان اضافه شدند این در حالی است که در هشت سال دولت قبل نیز حدود ۳۲ هزار نفر به جمع بیمه‌شدگان اضافه شده است.

دولت سیزدهم با رشد دوبرابری صادرات گلستان رکورد ۴۰ سال گذشته را شکست

مدیرکل صنعت،معدن وتجارت گلستان در نشست خبری اخیر خود با اصحاب رسانه گلستان گفت: دولت سیزدهم رکورد صادرات ۴۰ سال گذشته را در گلستان با رشد دو برابری شکست.

احیا ۱۳۸ واحد اقتصادی راکد در گلستان، رشد ۲ برابری بهسازی آسفالت راه روستایی در گلستان، رونق پایانه مرزی اینچه برون و بهبود معیشت مرزنشینان، رشد صادرات با کشورهای حاشیه خلیج فارس، اجرای صدها طرح عمرانی کوچک و بزرگ در نقاط دور و نزدیک گلستان، توجه ویژه به مناطق محروم، اجرای بیش از ۱۰۰ پروژه آموزشی با ۵۱۳ کلاس درس تنها بخشی از خدمات بزرگ دولت مردمی و محبوب شهید رئیسی در استان گلستان است.

 رئیسی معتقد بود گلستان، استانی است که به لطف خداوند متعال دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف است. در حوزه کشاورزی، قطب کشاورزی است. در عرصه صنعت دارای صنایع بسیاری است و در حوزه گردشگری نیز قطب گردشگری به شمار می‌رود.

دو سفر رییس جمهور به گلستان ۱۰۱ هزار میلیارد تومان برای استان آورده داشت  که فرصتی طلایی به صورت ویژه برای توسعه این استان ایجاد کرد.همچنین در دور نخست سفر رئیس‌جمهور به گلستان بیشترین مصوبات استانی بین استان‌های کشور برای گلستان اختصاص یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha