• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030100137
  • خبرنگار : 71496

دولت غزه: رژیم اشغالگر در جبالیا مدارس و پناهگاه‌ها را هدف قرار می‌دهد

دولت غزه: رژیم اشغالگر در جبالیا مدارس و پناهگاه‌ها را هدف قرار می‌دهد

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حملات مستمر خود به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه عامدانه مدارس، پناهگاه‌ها و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم صهیونیستی طی حملات مستمر خود به اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه که از هشت روز قبل ادامه دارند، مناطق مسکونی را در اردوگاه جبالیا به طور کامل ویران کرده است.

این دفتر گزارش داد، حمله وحشیانه ارتش اشغالگر صهیونیستی نازی به اردوگاه جبالیا برای هشتمین روز پیاپی همزمان با تشدید حملات هوایی و توپخانه‌ای، زمینی و دریایی ادامه دارد و این حملات موجب ویرانی گسترده برخی مناطق مسکونی به شکل کامل و تخریب آن روی سر ساکنانشان شده است.

دولت غزه در ادامه بیانیه خود اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی عامدانه مدارس، نقاط تجمع غیرنظامیان و پناهگاه‌ها در اردوگاه جبالیا را هدف قرار می‌دهد که در نتیجه آن ده‌ها تن به شهادت رسیده و پیکرهای بسیاری از آنها هنوز از زیر آوارها بیرون آورده نشده، همچنین در این حملات صدها غیرنظامی زخمی شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است، ارتش اشغالگر در مناطق مختلف اردوگاه جبالیا به ویژه در مدارس چندین خانواده فلسطینی را به محاصره درآورده بدون اینکه امکان کسب اطلاع از سرنوشت آنها و کمک‌رسانی به آنها وجود داشته باشد، اقدامی که به منزله جنایت جدید این رژیم اشغالگر در حق غیرنظامیان بی‌دفاع است که متاسفانه باز هم مقابل دیدگان جهانیان انجام می‌شود بدون اینکه هیچ کسی اقدامی برای متوقف کردن این جنایات در پیش بگیرد.

همچنین دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه تاکید کرد، جنایات پیاپی رژیم اشغالگر و حملات مستمر آن علیه نوار غزه تا این لحظه بیش از ۴۵ هزار شهید و مفقود و حدود ۸۰ هزار زخمی بر جای گذاشته و خانه‌ها، زیرساخت‌ها و تمامی عناصر حیاتی شامل مراکز خدماتی و عمومی و در راس آنها بیمارستان‌ها در نتیجه حملات مستقیم توپخانه‌ای تقریباً به طور کامل ویران شده‌اند.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، جنایت گرسنگی دادن و تشنگی دادن به مردم فلسطین در سایه تداوم اشغالگری و تعطیلی گذرگاه رفح به مدت دو هفته از تاریخ هفتم مه و همچنین ممانعت از ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد.

دولت غزه در بیانیه خود هشدار داد، چنین اقداماتی خطر تشدید بحران امنیت غذایی به ویژه در شمال غزه را به دنبال دارد و این علاوه بر ممانعت از انتقال حدود ۱۱ هزار زخمی است که شرایط جسمانی‌شان نیازمند درمان در خارج است.

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه در پایان بیانیه خود تاکید کرد، با توجه به این جنایات مستمر، از جامعه جهانی و سازمان ملل خواسته می‌شود اقداماتی جدی و فوری را در پیش گرفته و از راه‌های مختلف فشارهایی را برای متوقف کردن این حملات و نسل کشی در حق ملت فلسطین اعمال کند.

ارتش رژیم صهیونیستی ۱۲ مه جاری عملیات زمینی را در جبالیا و برخی مناطق اطراف آن را همزمان با حملات هوایی شدید آغاز کرد و در پانزدهم همین ماه اعلام کرد که عملیات خود در این اردوگاه را گسترش می‌دهد.

رژیم صهیونیستی با وجود اینکه شورای امنیت در قطعنامه‌ای خواستار توقف فوری این جنگ شد و علی رغم اینکه دادگاه بین‌المللی دادگستری از آن خواست تدابیر فوری را برای جلوگیری از نسل‌کشی و بهبود شرایط انسانی در غزه در پیش بگیرد، به این جنگ ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha