• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030100152
  • خبرنگار : 71516

مسئول مستعفی اسرائیلی: استراتژی ما در غزه شکست خورده است

مسئول مستعفی اسرائیلی: استراتژی ما در غزه شکست خورده است

مسئول مستعفی سیاست امنیتی و برنامه‌ریزی راهبردی در شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، در یک سند رسمی تاکید کرد: استراتژی اسرائیل در جنگ غزه شکست خورده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری هاآرتص نوشت: یورام حامو، مسئول مستعفی سیاست امنیتی و برنامه‌ریزی استراتژیک در شورای امنیت داخلی اسرائیل سندی را که درباره شکست استراتژی اسرائیل در جنگ غزه تهیه کرده بود، در مقابل کابینه جنگ ارائه کرد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد یورام حامو گزارش خود را در شورای امنیت داخلی ارائه و تاکید کرد ادامه جنگ با رویکرد کنونی منجر به از بین رفتن تدریجی دستاوردهای نظامی می‌شود.

روزنامه هاآرتص به نقل از مسئولان ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که در جریان این سند قرار گرفته‌اند، نوشت: یورام‌ حامو پایان جنگ غزه در این مرحله را تایید می‌کند.

بر اساس گزارش‌ هاآرتص ارائه این سند در کابینه جنگ موجب خشم تزاخی هانگبی، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شد که از شخصیت‌های نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم است.

هانگبی از حاضران در نشست کابینه جنگ خواسته بود این سند را نادیده بگیرند. با این حال گادی آیزنکوت، عضو کابینه جنگ خواهان بررسی آن شد. آیزنکوت گزارشی را تهیه کرد که در آن به نکات مورد توجه یورام‌ حامو پرداخت و آن را به تعدادی از مسئولان عالی رتبه سیاسی ارائه کرد.

در سند حامو آمده است: بدون راه‌حلی سریع به ویژه با پایان عملیات نظامی فشرده در غزه، نگرانی‌هایی درخصوص تبدیل پرونده اسرا به پرونده‌ای که حل آن چندین سال طول بکشد و پیامدهای آن بر وضعیت ثبات داخلی و آزادی عمل اسرائیل و شکست در تحقق اهداف جنگ، وجود دارد.

این مسئول مستعفی هشدار داد: عدم وجود جایگزینی برای جنبش حماس در غزه می‌تواند ما را به تحمیل حکومت نظامی در نوار غزه وادار کند. چالش حکومت نظامی در غزه احتمالا جنبش حماس را با گذشت زمان به قدرت باز می‌گرداند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد حامو به خاطر جدی نگرفتن هشدارهایش استعفا داد.

از سوی دیگر شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد هانگبی به حامو خشم نگرفته است بلکه به وی دستور داد تا این سند را در میان تمام اعضای کابینه توزیع کند.

شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تکذیب کرد که حامو به خاطر مسائلی که در این گزارش ذکر کرده، استعفا کرده باشد. این شورا مدعی شد حامو از چند ماه پیش به مسئولان ذیربط اطلاع داده که به دلایل شخصی پستش را کنار خواهد گذاشت.

رسانه‌های عبری پیشتر اعلام کردند حامو که مسئول پرونده «روز بعد از جنگ» غزه بوده است، به دلیل امتناع بنیامین نتانیاهو از اتخاذ تصمیمات راهبردی در این باره استعفا داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha