• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403030100295
  • خبرنگار : 71263

دردسر جدید برای تولید فاکسکان در ویتنام

دردسر جدید برای تولید فاکسکان در ویتنام

مقامات ویتنامی از شرکت فاکسکان خواسته‌اند مصرف برق در کارخانه‌هایش واقع در شمال این کشور را به میزان ۳۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، دو منبع آگاه به رویترز گفتند: این درخواست که برای تولیدکنندگان متعددی ارسال شده است، یک اقدام احتیاطی است تا از تکرار خاموشی‌های تابستان گذشته که به بیش از یک میلیارد دلار ضرر در تولید منتهی شد، جلوگیری شود.

یکی از این افراد گفت: درخواست از فاکسکان، یک تشویق است، نه الزام و هیچ تاثیری بر تولید نگذاشته است.

ویتنام به میزان فزاینده‌ای از شرکت‌های چند ملیتی استقبال می‌کند که در بحبوحه افزایش تنش‌های تجاری بین پکن و واشنگتن، در حال جابجایی بخشی از تولیدشان از چین برای کاهش ریسک هستند.

اپل ماه گذشته قول داد پول بیشتری در ویتنام هزینه کند که طی یک سال گذشته در آنجا، تعداد تولیدکنندگان قراردادی خود را از ۲۵ شرکت، به ۳۵ شرکت افزایش داده است.

این کشور واقع در آسیای جنوب شرقی، برای رشد اقتصادی، به سرمایه‌گذاری خارجی وابسته بوده و تلاش کرده است صنایع انرژی‌بری مانند تولید نیمه‌رسانا را جذب کند.

با این حال، موج گرمای شدید در ماه‌های مه و ژوئن سال گذشته، باعث کمبود برق و مختل شدن فعالیت تجاری در شمال این کشور شد و ۱.۴ میلیارد دلار ضرر بر جای گذاشت که طبق تخمین بانک جهانی، معادل ۰.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی ویتنام بود.

فام مین چینه، نخست وزیر ویتنام، در مارس به سرمایه‌گذاران خارجی قول داد که کمبود برق، دوباره اتفاق نخواهد افتاد. به گفته یکی از منابع آگاه، دولت از نیروگاه‌های زغال‌سوز خواسته است فصل تعمیرات خود را عقب بیاندازند تا بتوانند تقاضا برای برق در گرم‌ترین ماه‌های سال را برآورده کنند.

فاکسکان، بزرگترین تولیدکننده قراردادی محصولات الکترونیکی در جهان است و ده‌ها کارخانه در شمال ویتنام دارد که در آنها، محصولات مک بوک و آی‌پد اپل را تولید می‌کند.

به نظر می‌رسد تدابیر صرفه جویی در مصرف برق، در سطح ملی، متفاوت است. یک مقام یک پارک صنعتی در شمال ویتنام گفت: از تولیدکنندگان خواسته شده است مصرف برق خود را در بعضی از روزهای این ماه کاهش دهند.

بر اساس گزارش رویترز، شرایط آب و هوایی نسبت به سال ۲۰۲۳، کمتر چالش برانگیز است اما مقامات ویتنام، واردات زغال سنگ را افزایش داده و به تشویق صرفه جویی در مصرف برق برای اجتناب از خاموشی، پرداخته اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha