• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403030100315
  • خبرنگار : 71468

سرمربی تیم ملی تنیس‌روی‌میز:

نوشاد هم المپیکی می‌شود/ برای رسیدن به جمع ۱۰ تیم برتر جهان حمایت ویژه کنند

نوشاد هم المپیکی می‌شود/ برای رسیدن به جمع ۱۰ تیم برتر جهان حمایت ویژه کنند

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: نوشاد و نیما عالمیان هر دو نمایش خوبی داشتند و امیدوار هستیم در المپیک نتیجه خوبی بگیرند.

جمیل لطف‌الله نسبی در مورد عملکرد نوشاد و نیما عالمیان در مسابقات انتخابی المپیک آسیا میانه ۲۰۲۴ که منجر به گرفتن سهمیه المپیک توسط نیما شد، در گفتگو با ایسنا بیان کرد: عملکرد نوشاد واقعا عالی بود و وظیفه‌ای که بر عهده او گذاشته شده بود را به خوبی انجام داد. نیما عالمیان هم درست است که در مرحله گروهی به عنوان نفر دوم صعود کرد اما در ادامه مسابقات خیلی خوب بازی کرد به ویژه در مقابل گراسیمینکو از قزاقستان که توانست بهترین بازی خودش را ارائه دهد و با نتیجه چهار بر دو پیروز شود.

او ادامه داد: در فینال و در یک بازی خانگی، نیما توانست نوشاد را شکست دهد و سهمیه المپیک پاریس را به دست آورد. از عملکرد هر دو بازیکن راضی هستم و تصمیمی که قبل از مسابقات گرفتیم، تصمیم درستی بود و در عمل هم اثبات شد.

لطف‌الله نسبی در مورد شکست نوشاد برابر نیما در فینال انتخابی المپیک گفت: هر دو همدیگر را خوب می‌شناسند و از جای توپ همدیگر اطلاع دارند چون سال‌ها است که با هم تمرین می‌کنند. هر دو نمایش خوبی داشتند. نتیجه مهم نیست بلکه این مهم است که این دو برادر به یکدیگر کمک می‌کنند و رقابت سالمی با هم دارند. اینکه چه کسی برنده می‌شود اهمیت آنچنانی ندارد.

انتقاد حین مسابقه روحیه ورزشکار را تضعیف می‌کند

سرمربی تیم ملی با اشاره به گلایه نوشاد از برخی انتقادها نسبت به عملکرد نیما در مرحله گروهی انتخابی المپیک تصریح کرد: باخت نیما مقابل زوخید از ازبکستان مهر تاییدی بر حرف من بود که رنکینگ جهانی نمی‌تواند ملاک باشد. چون زوخید رنکینگ جهانی ندارد اما توانست نیما و آلن از قزاقستان را شکست دهد. این نشان می‌دهد آنچه که پشت میز اتفاق می‌افتد ربطی به رنکینگ ندارد و رنکینگ همه چیز نیست. انتقاد نوشاد از این مسئله درست بود چون تازه مسابقات شروع شده بود و هنوز هیچ چیز مشخص نبود و وقتی بازیکنان این مطالب را مطالعه می‌کنند، از لحاظ روانی روی آنها تاثیر می‌گذارد. کسانی که انتقاداتی را مطرح کردند باید پاسخگو باشند که چرا کاری را انجام می‌دهند که می‌توانست روحیه ورزشکاران را تضعیف کند و به نفع رقبای آنها باشد. به نظرم کار درستی نبود و نوشاد هم به خوبی این مسئله را متذکر شد.

شانس نوشاد برای گرفتن سهمیه چقدر است؟

او در مورد شانس نوشاد برای گرفتن سهمیه المپیک از طریق رنکینگ جهانی گفت: به نظرم قطعی است چرا که گراسیمینو از قزاقستان سهمیه ششم آسیا را می‌گیرد و پیچ‌فورد هم سهمیه ششم اروپا را دریافت خواهد کرد. این دونفر بالاتر از نوشاد هستند بنابراین رنکینگ المپیک نوشاد ششم می‌شود و ۱۲ نفر از طریق رنکینگ جهانی نیز سهمیه می‌گیرند. کسانی که پشت سر نوشاد هستند قابلیت اینکه بتوانند اختلاف امتیاز موجود را جبران کنند، ندارند. بنابراین نوشاد قطعا از طریق رنکینگ جهانی سهمیه المپیک را می‌گیرد. ۲۹ خرداد رنکینگ المپیک اعلام می‌شود و تا قبل از اعلام رنکینگ، نوشاد عالمیان در دو مسابقه زاگرب و اسلوونی شرکت خواهد کرد.

نوشاد و نیما انگیزه زیادی برای المپیک پاریس دارند

سرمربی تیم ملی در مورد انتظار از نیما و نوشاد عالمیان برای حضور متفاوت در المپیک پاریس تاکید کرد: پینگ‌پنگ ایران رشد قابل توجهی داشته است و وقتی نوشاد می‌تواند نفر چهارم رنکینگ جهان را شکست دهد، هر بازیکن دیگر نیز مقابلش قرار بگیرد را هم می‌تواند شکست دهد. شکست دادن بازیکنان چینی کار ساده‌ای نیست اما نوشاد این کار را انجام داد و نیما هم بازی‌های درخشانی را در قهرمانی جهان انجام داد. الان هم سهمیه المپیک گرفته و روحیه مضاعفی دارد. هر دو با انگیزه هستند و قبل از المپیک هم مسابقات تدارکاتی و اردوهایی را در نظر می‌گیریم و امیدوار هستیم در المپیک هم نتیجه خوبی بگیرند.

وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پینگ‌پنگ را حمایت کنند

لطف‌الله نسبی در مورد انتظار از مسئولان برای حمایت بیشتر از تنیس روی میز تاکید کرد: ما به جنگ تیم‌هایی می‌رویم که از هر لحاظ شرایط خوبی دارند بنابراین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید از پینگ‌پنگ حمایت ویژه‌ای داشته باشند. پینگ‌پنگ نتایج خوبی را کسب کرده که برای کسی قابل تصور نبوده مانند کسب مقام سوم بازی‌های آسیایی، حضور در جمع ۱۶ تیم برتر جهان، گرفتن مدال برنز دو نفره بازی‌های آسیایی. این اتفاقات نشان می‌دهد پینگ‌پنگ در حال شکوفایی است و باید حمایت شود تا این مسیر را ادامه دهد. ما اگر می‌خواهیم در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا قرار بگیریم باید حمایت ویژه‌تری شویم. یکی از کارها تاسیس آکادمی ویژه برای تیم ملی است که امکانات کاملی داشته باشد و اردوهای مشترک با دیگر کشورها برگزار کنیم. اگر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به فدراسیون پینگ‌پنگ کمک کنند تا این آکادمی تاسیس شود کمک شایانی به این رشته کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha