• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030100341
  • خبرنگار : 50441

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز :

نتایج مثبت اقدامات دولت مردمی در درازمدت مشخص خواهد شد

نتایج مثبت اقدامات دولت مردمی در درازمدت مشخص خواهد شد

ایسنا/فارس مسئول سازمان بسیج اساتید استان فارس با اشاره به خستگی ناپذیر بودن آیت‌الله رئیسی در بحث خدمت رسانی به مردم، بسیاری از اقدامات او را بر پایه مباحث علمی دانست که نتایج مثبت آنها را در سال‌های آینده مشاهده خواهیم کرد.

منصور تقوایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه شهید ابراهیم رئیسی از تحصیلکرده‌های به‌نام حوزه و دانشگاه بود، گفت: ایشان مدرک کارشناسی ارشد را در رشته حقوق خصوصی اخذ کرده و پایان‌نامه دکتری در فقه و حقوق خصوصی را در دانشگاه شهید مطهری، دفاع کرده‌ بود.

وی افزود: ایشان یک چهره دانشگاهی برجسته و شخصیت توانمند حوزوی بود که روحیه وظیفه شناسی خاصی داشت. بسیاری از افرادی که از نظر تحصیلات همتای ایشان بودند، از پست‌های حساسی که احتمال خطر و درگیری دارد، شانه خالی می‌کردند اما ایشان وظیفه شناسی را سرلوحه خود قرار داد و وارد عرصه قضا شد.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز ادامه داد: آیت الله رئیسی چه در زمانی که مسئول رسیدگی به شکایات بود، چه در زمانی که رئیس قوه قضاییه بود و چه در زمان ریاست جمهوری، خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه کرد. ایشان بحث محرومیت زدایی را که مقداری به حاشیه رفته بود را دوباره به میدان کار آورد و خدمات ۲۴ ساعته ایشان را شاهد بودیم. می‌گفتیم ایشان خستگی را خسته کرده است.

تقوایی گفت: این‌همه فعالیت ممکن است به چنین اتفاقاتی هم منجر شود. ایشان در حین انجام همین کارها، چون دوست داشت از نزدیک ببیند که چه کاری دارد انجام می‌شود، با مردم در ارتباط باشد و مشکلات را از نزدیک ببیند، ارجاع دهد و پیگیری کند، علاقمند بود که سر پروژه ها حاضر شود که در یکی از همین ماموریت‌ها به فیض رفیع شهادت نائل شد.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان فارس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روسای جمهور بعدی هم روال خدمت مستقیم و ارتباط مستقیم با مردم را دنبال کنند، گفت: جمهوری اسلامی در مسیر حرکت به سمت تمدن اسلامی قرار دارد. باید به‌سوی آینده حرکت کنیم و برای داشتن ایران قوی، ممکن است لازم باشد خون بهای بیش از این بپردازیم.

وی در پاسخ به این سوال که حمایت و توجه شهید رئیسی از اهل علم و دانشگاهیان چگونه بود، گفت: ایشان خودش یک فرد دانشگاهی بود و همواره می‌خواست از دانش هیئت علمی برای رفع مشکلات استفاده کند. یکی از مواردی که می‌توانم اشاره کنم، کنترل بازار نان بود. یعنی همین دستگاه‌هایی که در نانوایی‌ها قرار داده شد، نتیجه یک مبحث علمی و دانشگاهی بود. ایشان دانشگاهیان را پای کار آورد و دانش و هوش مصنوعی را به کار گرفت تا توانست این مدیریت خیلی سریع را روی نانوایی‌ها انجام دهد. در موارد بسیاری، ایشان کمیته‌هایی از اعضای هیئت علمی تشکیل داده بود و خروجی‌های علمی را پیگیری می کرد که این هم یک رویکرد جدید بود.

تقوایی افزود: ایشان با کمیسیون‌های مجلس هم ارتباط خیلی خوبی داشت. کمیسیون‌هایی که در آنها دانشمندان نقش دارند. اعضای هیئت دولت هم که افراد تحصیل کرده‌ای بودند و عملکرد بهتری هم نسبت به دولت‌های قبل، به ویژه در بحث خدمت رسانی و شفاف سازی داشتند.

وی گفت: ‌مردم در جریان هستند که فرآیندهایی که ایشان پیگیری کرده، باعث تسهیل زندگی برای مردم شده است. ‌

وی با اشاره به بحث اصلاح یارانه‌ها از سوی رییس جمهور شهید، گفت: وقتی اصلاح درآمد اتفاق می‌افتد، می‌تواند شفافیت‌های مالی ایجاد کند که اثرات مثبت این شفافیت‌ها در آینده در زندگی مردم دیده خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز در پایان با بیان اینکه بسیاری از کارهایی که آیت‌الله رئیسی پایه‌ریزی کرده نیاز به زمان دارد، گفت: نتیجه برخی کارها ۵ یا ۱۰ سال دیگر مشخص می‌شود. مردم هنوز نتایج اقدامات و تصمیمات را ندیده‌اند و اگر ببینند، متوجه خواهند شد که کارهای ایشان پایه‌های دانشی داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha