• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030100354
  • خبرنگار : 71415

گاف تازه بایدن: در زمان کرونا معاون اوباما بودم!

گاف تازه بایدن: در زمان کرونا معاون اوباما بودم!

جو بایدن در ادامه سلسله گاف‌هایش که سلامت او را زیر سوال برده‌اند، گفت در زمان همه‌گیری کووید-۱۹ در مقام معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا خدمت می‌کرده و اوباما به او دستور داده بود برای کمک به پاسخ به این همه‌گیری به «دیترویت» برود!

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا یکشنبه شب در جریان یک سخنرانی در یک نشست انتخاباتی در ایالت میشیگان که اولین بار توسط روزنامه «نیویورک‌پست» انعکاس یافت، ابتدا شروع به انتقادهای مکرر علیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق و رقیب جمهوری‌خواهش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کرده و سپس گریزی به همه‌گیری کووید-۱۹ زد که در سال ۲۰۱۹ در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ شروع شد.

بایدن که اخیرا میزان گاف‌ها و خطاهای ذهنی و کلامی‌اش در برابر انظار عمومی بیش از پیش تشدید شده و به گمانه‌زنی‌ها درباره تاثیر سن بالای او بر وخیم شدن وضعیت سلامتش دامن زده، بار دیگر در گاف تازه‌ای گفت: «زمانی که معاون رئیس‌جمهور اوباما بودم، وضعیت در طول همه‌گیری به نوعی بد بود. و اتفاقی که افتاد این بود که باراک اوباما به من گفت به دیترویت برو و اوضاع را سر و سامان بده.»

بایدن سپس به «مایک داگان» شهردار دموکرات شهر دیترویت که در سمت راستش نشسته بود، اشاره کرده و ادامه داد: «خب این شهردار بیچاره خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کرده مجبور به گذراندن زمان با من شده است.» داگان سپس ایستاده و با بایدن دست داد.

این گاف در حالی از سوی بایدن مطرح شد که همه‌گیری کووید-۱۹ در آخرین سال‌های ریاست جمهوری دونالد ترامپ شروع شد، نه در زمان ریاست جمهوری اوباما و بایدن نیز در زمانی که این همه‌گیری رو به پایان می‌رفت، به ریاست جمهوری آمریکا رسید و وارد کاخ سفید شد.

بایدن در جای دیگری از سخنرانی خود گفت، در دوران جوانی با فعالان حامی حقوق مدنی همکاری می‌کرده و به این مساله اشاره کرد که شهر دیترویت، شهری که به کانون صنعت خودروسازی آمریکا معروف است، «غذای روی میز خانواده من را تامین می‌کرد» چون پدر بایدن از دست‌اندرکاران صنعت خودروسازی بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنرانی خود با گرفتن نوک پیکان انتقادهایش به سمت ترامپ و جمهوری‌خواهان گفت در یک مقطع جمهوری‌خواهان حامی جنبش «ماگا» (آمریکا را دوباره با عظمت کنیم) می‌خواستند ممنوعیت کتاب‌ها و کارهای افراطی دیگری را اجرا کنند.

بایدن اضافه کرد: «کل پیشرفت‌ها در خطر قرار گرفته‌اند. ترامپ تلاش می‌کند آمریکا فراموش کند که چه وضعیت سیاهی را در زمان ریاست جمهوری او تجربه کرد. ما هرگز فراموش نخواهیم کرد که او چطور درباره وضعیت جدی همه‌گیری دروغ گفته و به آمریکایی‌ها توصیه می‌کرد مایع سفیدکننده مصرف کنند. فکر می‌کنم این کارهایی است که او انجام داده و به همین دلیل آنقدر دیوانه است.»

بایدن همچنین از انتصاب قضات بیشتر توسط ترامپ در دیوان عالی آمریکا انتقاد کرده و گفت: «فکر می‌کنید او کسی را که مغز دارد آنجا منصوب خواهد کرد؟»

نظرسنجی که اواسط آوریل در میشیگان توسط شبکه خبری فاکس نیوز انجام شد، نشان می‌دهد ۴۶ درصد کسانی که به‌عنوان رای‌دهنده ثبت‌نام کرده‌اند حامی بایدن و ۴۹ درصد حامی ترامپ هستند.

بایدن دو سال قبل در نظرسنجی در این ایالت برتری هشت‌ درصدی بر ترامپ کسب کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha