• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403030100428
  • خبرنگار : 71505

چمران: شهادت زیبنده آیت الله رئیسی بود

چمران: شهادت زیبنده آیت الله رئیسی بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به ضایعه دردناک شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی (رییس الساداتی)، رئیس جمهوری ایران و چند تن از دولتمردان اشاره کرد و گفت: اگر شهادت برای این شهدا به ویژه برای رئیس جمهور عزیزمان آیت الله رئیسی نصیبشان نمی شد؛ حیف بود؛ چرا که شهادت، زیبنده آنان بود.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در دویست و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، با ابراز تأسف از وقوع حادثه غم انگیز سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه، شهادت آیت الله رئیسی خادم الرضا و رئیس جمهوری اسلامی ایران، آیت الله آل هاشم امام جمعه و نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی، دکتر حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران، دکتر مالک رحیمی استاندار جوان آذربایجان و همراهان آنها از سپاه و ارتش را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبری معظم انقلاب و مردم شریف ایران اسلامی، تبریک و تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد گذر از روزهای سخت و نفس گیری بودیم و تجربه‌های گرانقیمت و سختی را پشت سرگذاشتیم، گفت: این تجربه‌ها به اندازه‌ای عمیق و گران بود که می‌توانست یک ملت را بر زمین بزند، اما به لطف الهی ما از همه گردنه‌های سخت عبور کردیم و شهدای بزرگی را تقدیم کردیم. سختی اینجا بود که همه ما از فیض حضورشان محروم شدیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در تشریح این اتفاقات سخت، به شهادت شخصیت‌های مهم انقلاب و تأثیرگذار در کشور اشاره کرد و یادآور شد: ما در ابتدای پیروزی انقلاب، شهادت شهید قرنی را تجربه کردیم و پس از آن استاد مطهری و استاد مفتح به شهادت رسیدند که به فرموده امام راحل، هرکدام از این شهدا یک امت و ملت بودند.

وی ادامه داد: پس از کسب این تجربه‌های تلخ، ما عمیق ترین داغ‌ها که همانا ترور شهید بهشتی به همراه ۷۲ تن از یارانش؛ ترور شهیدان رجایی و باهنر، رئیس جمهوری و نخست وزیرمان بود را داشتیم که بر دل نشست و پس از آن غمی بزرگ بر غم‌های دیگرمان افزوده شد که آن رحلت امام خمینی، رهبر کبیر انقلاب بود.

چمران همچنین شهادت همه رزمندگان در دوران دفاع مقدس را نیز از سخت ترین تجربه‌های نفس گیر دوران انقلاب و جنگ تحمیلی دانست و اظهار کرد که هرکدام از این شهدا برای خود، دارای جایگاهی خاص و اثرگذار بودند.

وی با بیان اینکه این گونه تجربه‌ها و عبور از گردنه‌های سخت برای ما و انقلاب ما همچنان ادامه دارد؛ به شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی به دست شقی ترین حکومت و دولت آمریکای جنایتکار اشاره کرد و مقام همه شهدای مدافع حرم که در برابر اشقیا ایستادگی و آنها را نابود کرده و به فیض شهادت نائل شدند را گرامی داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به ضایعه دردناک شهادت آیت الله سید ابراهیم رییس الساداتی، رئیس جمهوری ایران و چند تن از دولتمردان اشاره کرد و با تأکید بر اینکه اگر شهادت برای این شهدا به ویژه برای رئیس جمهورعزیزمان آیت الله رییسی نصیبشان نمی شد؛ حیف بود، چرا که شهادت، زیبنده آنان بود. به قول حاج قاسم سلیمانی که می گفتند قبل از شهید شدن باید شهید بود؛ این خصلت در همه حالات و وجنات او وجود داشت و می‌توان شهادت را در چهره آیت الله رئیسی می دید.

وی با بیان اینکه شهادت شهدا و خون های پاک ریخته شده همیشه و در همه حال برای تمام انسانها تحول آفرین بوده و هست، اظهار کرد: شهادت حاج قاسم نمونه‌ بارز این مهم بود که این تحول نه در ایران بلکه در کشورهای دیگر هم به وجود آمد و اثرگذاری عمیقی را صورت داد. حالا امروز هم می بینیم هرکس با هر تفکر و گرایش سیاسی، همه در سوگ این شهید و دیگر شهدا غمناکند و از ته دل حسرت می خورند و وجود آنها را بزرگ می دارند. همین ها موجب انسجام ملت ما و جزو ویژگی های انقلاب اسلامی است.

چمران افزود: ما باید از این اتفاقات درس بگیریم و بیاموزیم که شاید دارای یک رأی نباشیم ولی باید یکدل باشیم. اگر بر همین یکدلی استوار باشیم؛ قطعاً پیروز هستیم. خداوند کسانی را حمایت و هدایت می‌کند که یکدل باشند و همه ما می دانیم که از ابتدای انقلاب، دست حمایت الهی بر سر این ملت بوده و ملت ما را در برابر همه حوادثی که بر ما رخ داده؛ مرتباً حمایت کرده است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه این چنین اتفاقات باید موجب این شود تا ما امروز و فردای خود را دریابیم، یادآور شد: شهدا به ملکوت اعلی پیوسته و عند ربهم یرزقون شدند ولی این ما هستیم که باید بتوانیم از چنین میراث گرانبهایی پاسداری کرده و به دست فرزندان انقلابی بسپاریم. اینکه خودمان انقلابی باشیم؛ کافی نیست. بلکه باید نسلی تربیت کنیم که انقلابی تر باشد تا بتوانند آینده این انقلاب را با وجود دشمنان قسم خورده؛ سرافرز کرده و زنده نگه دارند و رمز اصلی آن فقط یکدلی و وحدت است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان سخنان خود ضمن ابراز انزجار از نسل کشی های اسرائیل و حمایت های مداوم آمریکا از چنین جنایات وحشیانه، از خداوند پیروزی هرچه زودتر ملت بزرگ فلسطین را خواستار شد و گفت که طبق فرموده امام راحل، اسرائیل یک غده سرطانی است. از این رو همیشه مسئله فلسطین، مسئله اول ما و حکومت های اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha