• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030100439
  • خبرنگار : 50042

پسماند سراوان و زباله گیلان دغدغه شهید جمهور بود

پسماند سراوان و زباله گیلان دغدغه شهید جمهور بود

ایسنا/گیلان نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر اول آقای رئیسی به استان بسیار خوب بود، قبل از سفر چند جلسه با ایشان در تهران داشتیم و در پیگیری امور خیلی حساس بود، حتی در سفر اخیر به مازندران، بحث پسماند و زباله سراوان و رسیدگی به دغدغه مردم منطقه سراوان توسط ایشان مورد تاکید قرار گرفت.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، اظهار کرد: شهادت آیت‌الله رئیسی به همراه وزیر امور خارجه، امام جمعه و استاندار تبریز حادثه دردناکی بود.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای سفر اول آیت‌الله رئیسی به استان گیلان در افزود: آیت‌الله رئیسی بسیار روی پسماند و فاضلاب شهر رشت حساس بود و به بحث سیااسطلخ ورود کرده بود و تاکید داشت که این رودخانه ساماندهی شود؛ در سفر اول باتوجه به مصوبات سفر که بخشی از آن انجام شده و برای تکمیل بخش دیگر ایشان به شدت پیگیر بود، قطعا سفر دوم آیت‌الله رئیسی به استان پربارتر از سفر اول می‌شد زیرا بسیاری از پروژه‌های ناتمام استان مثل فاضلاب، پسماند، راه‌آهن، تالاب انزلی، پروژه‌های گردشگری و فرهنگی تعیین تکلیف می‌شدند.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: در بحث تالاب انزلی واقعا معضلات اساسی داریم و تالاب در آستانه خشک شدن است که خطری جدی بوده، علاوه بر این سد سپیدرود و سدهای احداث شده بالادست، حق آبه گیلان، احداث سدهای کوچک در استان و آب شرب روستاییان و اقتصاد دریا محور، از مباحث جدی استان است که در سفر دوم می‌توانستیم بیشتر به آن بپردازیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نقش شهید حسین امیرعبداللهیان در دیپلماسی، گفت: ایشان را از قبل می‌شناختم و در مجلس نهم در حوزه روابط بین‌المللی مجلس فعالیت داشت، در مدتی که وزیر امور خارجه شد توانست اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در دنیا نشان دهد و گروه‌های مقاومت را منسجم و متحد کند و همواره در کنار فرماندهان نظامی در میدان حاضر بود و وحدت و هماهنگی را در منطقه رقم زد.

وی در خصوص راهبرد مجلس برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی گفت: امروز جلسه‌ای پیرامون برگزاری انتخابات داشتیم، بر اساس قانون انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری باید همزمان انجام گیرد، الان باید این قانون را اصلاح کنیم یا تغییر دهیم زیرا اگر مجریان این قانون را به همین شکل برگزار کنند تخلف قانونی برایشان ثبت می‌شود، جلسه‌ دیگر هم عصر امروز پیرامون این موضوع برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha