• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403030100446
  • خبرنگار : 71299

نامه صمیمی یک معلم ایلامی به رئیس‌جمهور شهید

سید عزیز! چشمانت جمهوری عشق و مهربانی بود

سید عزیز! چشمانت جمهوری عشق و مهربانی بود

ایسنا/ایلام ریاست محترم جمهوری کشورم! سلام تورا در آسمان شرق می‌جستم ولی افسوس در شمالی‌ترین نقطه ی غربی و شرقی کشورم بدنت را در میان غبار و دود یافتم. راستی چرا؟ تورا در جایی جستم که آرزوهای نقره‌ای یک ملت خانه دارد. تو را در حسرت یک قوی تنها، تو را در خستگی کوه زیبای سهند و کوه سترگ سبلان یافتم. عزیز بزرگوارم، تو را در مغرب گیسوان فرشته‌هایی که هرگز زمین را ندیده‌اند، می‌جویم.

داریوش قیطاسی دبیر یکی از دبیرستان‌های ایلام در دلنوشته‌ای نوشت:

به نام خداوند جان وخرد

 سید عزیز! چشمانت جمهوری عشق و مهربانی است، بگو در کدامین نقطه آذربایجان معرفت و بزرگی تو را بیابم آیا به دیدار باکری بامعرفت رفته‌ای؟ آیا بعد از تو درهای زندگی بسته خواهد شد؟ گمان نمی‌کنم زیرا همان‌گونه که ماه هیچ‌گاه به‌خواب نمی‌رود، روح بلند تو نیز بر جغرافیای این کشور در تکاپو خواهد بود.

 سید بزرگوار! پنجره قلبت را باز بگذار عطری زیبا از مهربانی مردمان سرزمینم به دیدارت خواهد آمد. برایت چه بگویم؟ برای تو که دنیا را لطیف‌تر از ابریشم و یاس می‌دانستید و فکر می‌کردید درون تمام انسان‌ها مانند حرف های خورشید نورانی است.

 آی مردم! شمع‌ها را بیاورید. بنفشه‌ها را خبر کنید. به هر کوچه گلدانی پر از گل‌های تازه عشق بدهید. احوال همه دست‌ها را بپرسید. به غنچه‌های سرخ گمشده‌ای که در کوه‌های سترگ ورزقان در راه عشق به میهن پرپر شده‌اند و در خیابان‌های اردیبهشت بی‌رحم پیدا شده‌اند، سلام کنید.

سید عزیز! ای صبورتر از ایوب پیامبر در برابر نامردان روزگار، وقتی فهمیدم دیگر نیستی آفتاب‌ها در نگاهم کوچک شدند، وقتی که شنیدم رفتی، تمام گلدان‌ها سکوت کردند. مهربانی خشکید شکوفه‌های لبخند برزمین ریختند شبی تلخ فرا رسید و روزها در تقویم جیبی‌ام گم شد. سراغت را از درختان و شکوفه‌های آذربایجان استوار گرفتم، حتی در نزدیکی خانه نیما هوا ابری‌تر از همیشه شده بود ولی تو را در میان دود و غبار یافتم.

 سید عزیز و بزرگوارم! خداحافظتان. خداحافظ برای همیشه. خداحافظ ای مورد هجوم واژگان بد. خداحافظ بیان کننده دردهای یتیمان. به راستی به همین سادگی شهید شدی. خسته شدی سید حالا استراحت کن. ولی نگاه مهربانت را از سر این کشور پاک نگیر. به دل نگیر حرف و تهمت‌هایی که ناروا و بی‌خردانه زدیم. می‌دانم قلب بزرگی داری چون همواره ذکرتان (اتقوالله) بود.

خداحافظ سید خداحافظ مرد روزهای سخت. خداحافظ مرد بی‌ریا. خداحافظ ساده‌پوش ساده زیست. خداحافظ خادم امام رئوف. سلام ما را به رفیق دیرینه‌ات حاج قاسم برسان. حالا کمی استراحت کن حالا راحت بخواب بدون دغدغه مردم کشورم. خداحافظ ای آفتاب به شب مبتلا خداحافظ غریب واژه ناآشنا خداحافظ به قله ات نرسانید بخت کوتاهم بلند اختر بالا بلا خداحافظ

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha