• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403030100457
  • منبع : قوه قضاییه

رئیس دیوان عالی کشور:

شهادت آیت‌الله رئیسی در انسجام ملت تأثیر چشمگیری خواهد داشت

شهادت آیت‌الله رئیسی در انسجام ملت تأثیر چشمگیری خواهد داشت

رئیس دیوان عالی کشور گفت: شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در انسجام و حضور مردم پای صندوق‌های رأی و ایجاد وحدت تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور با اشاره به شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش اظهار داشت: دهه پر خیر و برکت کرامت را در حالی پشت سر گذاشتیم که خاتمه آن با حادثه مولمه و غم انگیزی رقم خورد که برای ملت ایران بسیار تلخ و جانکاه است، اما در تاریخ اسلام از این حوادث جانکاه فراوان داشته و داریم که هر کدام دارای آثار و برکات فراوانی بوده است.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: در تاریخ اسلام، واقعه عاشورا اعظم المصائب بود، اما اگر عاشورا نبود، امروز نامی از اسلام، قرآن و ولایت در میان نبود.

منتظری افزود: ملت ایران در تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی حوادث بسیار تلخی همچون جنگ تحمیلی، ترورهای ناجوانمردانه و حادثه حزب جمهوری و شهادت حاج قاسم سلیمانی را پشت سر گذاشته و هزینه‌های سنگینی برای سربلندی اسلام، قرآن و تداوم انقلاب داده است و شهیدان والامقام بسیاری جان خود را برای دفاع از اسلام و نظام در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه ملت ایران سرمایه‌های گرانبها و ارزشمندی را برای استمرار و تداوم انقلاب داده است؛ گفت: حضرت امام خمینی (ره) در پی شهادت استاد شهید مطهری در قسمتی از سخنرانی خود فرمودند بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از‏‎ ‎‏مرگ نمی‌ترسیم.

وی ادامه داد: ممکن است خداوند در پشت پرده این حادثه تلخ، تقدیری برای اسلام عزیز و نظام مقدر کرده باشد که مستلزم یک هزینه است و اگر با دید منطقی و عقلانی به این حوادث نگاه کنیم خواهیم دید هر حادثه با همه تلخی هایش آثار و برکات فراوانی برای نظام اسلامی داشته است.

منتظری با اشاره به شخصیت خدوم و خدمتگزار شهید آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی بیشتر عمر خدمت خود را در دستگاه قضا گذراند و در مقاطع و مسئولیت‌های دادیاری تا ریاست قوه قضاییه خالصانه خدمت کرد، بنده از نزدیک با ایشان همکاری داشتم و شاهد بودم که با روحیه خستگی ناپذیر خویش تلاش‌های بسیاری برای ایجاد تحول در قوه قضاییه کرد.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی در راه ارتقای قوه قضاییه و تهیه سند تحول قضایی انگیزه و اهتمام بسیاری به خرج داد و بیشترین خدمات وی مربوط به زمانی بود که در قوه قضاییه مسئولیت داشت و در کمتر از ۳ سال که از عمر ریاست جمهوری‌اش می‌گذشت آنچه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت و مردم همه شاهد تلاش‌های خستگی ناپذیرش بودند.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: یکی از پربرکت‌ترین دوران خدمت شهید آیت الله رئیسی در آستان قدس رضوی رقم خورد و برنامه‌های ارزشمندی که ملموس و مشهود بود با روحیه جهادی این شهید عزیز به سرانجام رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: همانگونه که شهادت حاج قاسم سلیمانی آثار و برکات زیادی برای کشور به ارمغان آورد، شهادت آیت الله رئیسی نیز موجب انسجام و وحدت ملی خواهد شد و ان شاء الله ملت انقلابی ایران در روز هشتم تیر ماه بسیار پرشورتر از انتخابات اخیر پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان گفت: ملت ایران در پی این حادثه، غمگین و محزون است، اما تسلیم امر الهی است، این ملت قدرشناس کسانی است که صادقانه برای نظام خدمت می‌کنند و شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش در انسجام و حضور مردم پای صندوق‌های رأی و ایجاد وحدت تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha