• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403030100484
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد

ضرورت توجه به علاقه و ذائقه مخاطبان در ویژه‌برنامه‌های اوقات فراغت

ضرورت توجه به علاقه و ذائقه مخاطبان در ویژه‌برنامه‌های اوقات فراغت

ایسنا/سمنان معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان بر ضرورت توجه ویژه به ذائقه و علائق مخاطبان آموزش و پرورش در ویژه‌برنامه‌های اوقات فراغت تاکید کرد.

علی‌اصغر حسنان یکم خردادماه در نشست هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در غنی‌سازی‌ اوقات فراغت دانش‌آموزان ضمن تسلیت شهادت خادم‌الرضا(ع)، جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و یاران گرانقدرش، اظهار کرد: باید خروجی نهایی "غنی‌سازی‌ اوقات فراغت دانش‌آموزان" به تربیت صحیح دانش‌آموزان منتج شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فرهنگیان بر توجه به حوزه پرورشی، تأکید و خاطرنشان کرد: توجه همه ما در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ها، دانش‌آموزان است و باید این موضوع، سرلوحه کار قرار گیرد.

وی با بیان این‌که اولویت اول امروز آموزش و پرورش، تربیت است، افزود: باید تلاش همه مسوولان در این جهت باشد که تربیت در فضای آموزشی درست اتفاق بیفتد. لذا باید در برنامه‌ریزی‌ها بیش از پیش به تربیت توجه شود.

حسنان، بهره‌مندی از اوقات فراغت و غنی‌سازی آن را مهم برشمرد و گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها به سمت و سویی باشد که از این فرصت به نحو مطلوب بهره بگیریم.

وی به نیازهای کودکان و نوجوانان به عنوان مهمترین جامعه هدف آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: باید توجه داشت که اوقات فراغت تنها محدود به تابستان نیست؛ بلکه باید برای تمام سال برنامه‌ریزی داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان با تأکید بر این‌که کار تربیتی، کاری میدانی است و بدون خلاقیت امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: رویکرد معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در واقع استفاده از تمام ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت، مردمی‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌ها به‌ویژه در حوزه تربیتی و فرهنگی است.

وی بر ضرورت داشتن خلاقیت و ابتکار عمل در حوزه‌های تربیتی و آموزشی تاکید و خاطرنشان کرد: توجه به سلایق و علائق مخاطب، مشارکت دادن خانواده‌ها در موضوع تربیتی و بحث اوقات فراغت، مهارت‌ورزی و برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی از موارد مهمی است که باید در آموزش و پرورش استان مورد توجه ویژه باشد.

حسنان در پایان تأکید کرد: حلقه مفقوده فعالیت‌های تربیتی، عدم توجه به مهارت‌ها یا توجه کمتر به مهارت‌ها و فعالیت‌های مهارتی است و لذا باید به این موضوع نگاه ویژه‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha