• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403030100486
  • خبرنگار : 50463

دادستان عمومی و انقلاب یزد:

مفاسد اقتصادی خط قرمز شهید رئیسی بود

مفاسد اقتصادی خط قرمز شهید رئیسی بود

ایسنا/یزد دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: شهید رئیسی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی بسیار جدی بود و در دوران ریاست‌جمهوری و هم ریاست قوه‌ قضاییه، بسیاری از مسیرهای مفاسد اقتصادی را مسدود کرد.

«محمدرضا حدادزاده» ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه، به اشراف و اطلاعات کامل آیت الله رئیسی در زمان فعالیت در قوه‌قضاییه اشاره و اظهار کرد: پیگیری برای کاهش اطاله دادرسی، افزایش سرعت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی و پیگیری اجرای سند تحول قضایی از جمله اقدامات آیت الله رئیسی بود.

وی گفت: با وجود آن که شهید رئیسی، تولیت آستان مقدس رضوی را در دست داشت و شرایط خوبی از لحاظ معنوی و شخصی برای فعالیت و خدمت‌رسانی وی مهیا بود اما وقتی که دید در قوه‌قضاییه به حضورش نیاز است، با حکم رهبر معظم انقلاب سکان قوه قضاییه را در آن شرایط سخت که وضعیت این قوه، خیلی هم مطلوب نبود، بر عهده گرفت.

حدادزاده ادامه داد: با اینکه دوران ریاست قوه‌قضائیه با دوره شیوع کرونا تلاقی داشت، اما دستورالعمل‌هایی برای تسریع رسیدگی به پرونده‌های قضایی صادر کرد. نسبت به حقوق زندانیان و متهمان، هم در بخش‌نامه‌ها و هم در جلسات، اصرار و تاکید داشت.

وی افزود: شهید رئیسی تأکید داشت، دادگستری رویکرد حل‌وفصل مسائل مردم را دنبال کند و از نخبگان و اقشار مختلف برای پیشبرد برنامه‌ها کمک بگیرد. در دوران ریاست شهید رئیسی، قوه‌قضائیه ارتباط بیشتری با جامعه علمی و دانشگاهی گرفت .

دادستان عمومی و انقلاب یزد با تاکید بر اینکه شهید رئیسی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی بسیار جدی بود، بیان کرد: این شهید راه خدمت با آسیب‌شناسی که در ابتدای ریاست خود در قوه‌قضاییه انجام داد، موجب شد بتواند هم در دوران ریاست‌جمهوری و هم ریاست قوه‌ قضاییه، بسیاری از مسیرهای مفاسد اقتصادی را مسدود کند.

حدادزاده با بیان اینکه شهید رئیسی نسبت به مسائل استان یزد اشراف کامل داشت، گفت: شهید رئیسی در سال ۱۳۹۸ به استان یزد سفر کرد که صحبت‌های ایشان در طول سفر نشان‌می‌داد اشراف کاملی بر مسائل استان دارد و در این راستا مصوبات بسیار خوبی هم داشت.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی در این سفر این بود که مسائل فعالان اقتصادی و گردشگری شنیده شود و برای آن تصمیم‌گیری شود؛ همه به یاد دارند که وی بر مسئله ظرفیت‌های گردشگری یزد تاکید داشت و اهتمام ویژه‌ای برای رفع دغدغه‌های این حوزه داشت.

دادستان ادامه داد: شهید رئیسی دو سال بعد که در زمان ریاست‌جمهوری به استان یزد آمد، بسیاری از مسائلی که در سفر قبلی مورد بحث بود را به خاطر داشت و حل‌وفصل آن را از مسئولان استانی جویا می‌شد.  

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، حدادزاده به مصوبات و تأمین اعتبارات صورت‌ گرفته به‌ واسطه سفر شهید رئیسی به یزد اشاره کرد و افزود: موضوع اتباع‌ خارجه در استان که معضل بود و مردم نسبت به این موضوع درخواست رسیدگی داشتند، مورد تاکید رئیس قوه‌قضاییه قرار گرفت و انعکاس این موضوع از سوی وی به سطح ملی موجب شد، از سال ۱۴۰۰ سیاست‌های این حوزه تغییر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha