• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030100552
  • خبرنگار : 50107

/دولت سیزدهم و سلامت/

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: اقدامات شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه سلامت انقلابی و ثمر بخش بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: اقدامات شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه سلامت انقلابی و ثمر بخش بود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اقدامات دولت سیزدهم و نگاه ویژه رئیس‌جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی، به حوزه سلامت انقلابی و ثمربخش بود. ثمرات و برکات اقدامات انجام شده در راستای افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات سلامت در جای جای استان خراسان رضوی قابل مشاهده است.

دکتر محمود شبستری در گفت و گو با ایسنا، ضمن تسلیت شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با نگاه ویژه شهید انقلابی و مردمی آیت‌الله رئیسی، اقدامات شایسته‌ای در تمام حوزه‌های دانشگاه از جمله بهداشتی، درمانی، افزایش و یا تامین دستگاه‌های پیشرفته پزشکی، اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر، اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاران و توسعه فضاهای درمانی، آموزشی، پژوهشی و بهداشتی انجام شده که تنها بخشی از این اقدامات است.

وی با بیان اینکه ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به دلیل مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا از سخت‌ترین دوره‌های مدیریتی در حوزه بهداشت و درمان بود، عنوان کرد: تامین واکسن مورد نیاز و گسترش فعالیت مراکز واکسیناسیون به بیش ۱۳۰۰مرکز از مهمترین اقدامات در راستای کنترل این ویروس بود. در زمان اجرای برنامه واکسیناسیون این بیماری ۹ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۲۶۳ دُز واکسن کرونا تلقیح شد.

شبستری افزود: اجرای برنامه مدیریت هوشمند تخت‌های بیمارستانی، اطلاع لحظه‌ای از ظرفیت بخش‌های درمانی، رصد لحظه‌ای شرایط اکسیژن مراکز درمانی، تامین دستگاه‌ها و مخزن‌های گاز اکسیژن و تامین داروهای حیاتی بیماران مبتلا به کرونا از مهمترین اقداماتی بود که در حوزه مدیریت همه‌گیری کرونا به اجرا در آمد.

اقدامات شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه سلامت انقلابی و ثمر بخش بود
عکس از آرشیو

اجرای بیش از ۱۶۰ پروژه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای دولت سیزدهم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات موثری در راستای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و افزایش دسترسی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به خدمات برداشته شده است. در این مدت بیش از ۱۶۰ پروژه از ساخت بیمارستان‌های مختلف تا بهره‌برداری از بخش‌های بستری، توسعه تخت‌های بیمارستانی، ایجاد خانه‌های بهداشت و توسعه خدمات رفاهی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در راستای خدمات کمی و کیفی در مناطق مختلف دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرا رسیده است.

وی ادامه داد: اتمام عملیات عمرانی و افتتاح پروژه بیمارستان ولایت با زیربنای ۲۳ هزار متر مربع و ۲۲۰ تخت بستری، اتمام پروژه چندمنظوره آموزشی با زیر بنای ۵۰ هزار متر مربع و با اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان، اتمام فاز نخست پژوهشگاه جامع سلامت در فضایی به مساحت ۷۳۵۲ متر مربع و بهره‌برداری از فاز یک مگا ICU بیمارستان قائم(عج) در زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۱۶ تخت بستری از جمله پروژه‌های دولت سیزدهم بوده است.

شبستری اضافه کرد: در طول این مدت افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهید کامیاب به مساحت ۳۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۰ تخت، بهره‌برداری از بلوک زایمانی بیمارستان حضرت موسی بن جعفر(ع) قوچان، بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان ۲۲ بهمن خواف، توسعه بخش ایزوله استاندارد تنفسی بیمارستان امام رضا(ع)، راه‌اندازی سی تی سیمولاتور بیمارستان امام رضا(ع)، توسعه اتاق عمل و icu بیمارستان طالقانی، افتتاح nicu بیمارستان حضرت موسی بن جعفر(ع) قوچان و توسعه بیمارستان لقمان حکیم سرخس نیز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با حمایت دولت سیزدهم و نگاه ویژه رئیس‌جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی، در حال حاضر ۵۵۲ تخت بستری، ۳۳ تخت مراقبت‌های ویژه، ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت و ۶۳ خانه بهداشت آماده افتتاح بوده و ۸۰۴ تخت بستری، ۳۸ تخت مراقبت‌های ویژه، ۲۳ مرکز خدمات جامع سلامت و ۷۱ خانه بهداشت نیز در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: با نگاه ویژه این شهید بزرگوار و دولت سیزدهم، پروژه‌های آموزشی و پژوهشی بزرگی همچون مجتمع آموزشی شهید خوارزمی، پژوهشگاه، اتاق تمیز سلول‌های بنیادی، احداث پارک علم و فناوری سلامت زکریا و پروژه‌های مشترکی با آستان قدس رضوی از جمله دارالشفای تربت جام، دارالشفای قائن، دارالشفاء چمن و دارالشفاء زائرشهر نیز آماده افتتاح است.

شبستری بیان کرد: در این مدت پروژه‌های بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم(ص)، بیمارستان ۴۲۰ تختخوابی اعصاب و روان غروی مشهد، بیمارستان ۶۴ تختخوابی گلبهار، خوابگاه ۱۵ هزار متر مربعی دختران در ۴ طبقه و فاز ۳ پروژه مگا icu بیمارستان قائم(عج) آغاز شده که به طور حتم با استمرار اقدامات جهادی سایر دولتمردان این طرح‌ها افتتاح شده و در خدمت مردم شریف استان خراسان رضوی و زائران بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) قرار خواهد گرفت.

اقدامات شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه سلامت انقلابی و ثمر بخش بود
عکس از آرشیو

اختصاص بیش از ۳۰۰۰ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در این مدت بیش از ۳۰۰۰ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال به مراکز درمانی این دانشگاه اختصاص پیدا کرده که برخی از این تجهیزات در نوع خود کم‌نظیر هستند، تصریح کرد: آنژیوگرافی بای‌پلین مغزی، دستگاه آنژیوگرافی قلبی، آنژیوگرافی محیطی،MRI ،  شتاب‌دهنده انرژی بالاو سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس گوشه‌ای از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در جهت تقویت تجهیزات پزشکی در این مدت است.

وی افزود: با حمایت دولت مردمی انجام عمل‌های کاشت حلزون شنوایی برای کودکان زیر چهار سال رایگان و  در این راستا بیش از ۴۰۰ عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی به ارزش۱۶۰ میلیارد تومان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

شبستری گفت: توسعه خدمت‌رسانی در مناطق کم‌برخوردار از مهمترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد محسوب می‌شود و در این راستا تخصیص متخصص در مناطق تحت پوشش این دانشگاه ٢٨ درصد رشد داشته است. رشد ۵ برابری انجام پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، غربالگری بیش از ٣۵۰۰ نوزاد نارس و صفر شدن آمار نابینایی نوزادان، افتتاح بخش فیزیوتراپی کلینیک ویژه هاشمی‌نژاد با تعرفه دولتی، تخصیص ٣۰ درصد از سهمیه پذیرش پزشکان در کلینیک‌های ویژه به بیماران ارجاعی، ارائه خدمات فوق تخصصی به مردم و خدمت‌رسانی، ارائه خدمات درمانی و بستری بیش از۸۰  هزار گردشگر سلامت تنها بخشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مدت است.

اقدامات شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه سلامت انقلابی و ثمر بخش بود
عکس از آرشیو

افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این مدت تلاش شد علیرغم تمام مشکلات و تحریم‌های ظالمانه، تامین و ذخیره‌سازی دارو به ویژه داروهای بیماران خاص به شکل مناسبی انجام شود که افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی جهت تسهیل دسترسی مردم، افزایش رصد توزیع داروها جهت توزیع عادلانه دارو، عدالت در توزیع دارو و افزایش اشتغال داروسازان با ارتقاء داروخانه‌های روزانه به شبانه‌روزی انجام شد.

وی با اشاره به آغاز اجرای برنامه سلامت خانواده در ۱۰ شهر بالای ۲۰ هزار نفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: تاکنون این برنامه در ۱۰ شهر اجرا شده و بیش از ۶۰۰ هزار نفر را پوشش داده است. اجرای ١۰۰ درصدی نسخه الکترونیک در کلیه مراکز مجری برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی، جذب و پذیرش بهورز به تعداد ۵۵۵ نفر، به‌کارگیری ٨٢٩ نیروی بخش خصوصی در برنامه تحول در حوزه بهداشت، به‌کارگیری ۴١٩ نیروی قراردادی در برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی و پیگیری جذب و به‌کارگیری ٢۰٨ پزشک و دندانپزشک مشمول طرح و لایحه از جمله اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha