• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403030100569
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

نگاه ویژه آیت الله رئیسی، زمینه ساز تحول در شرق کشور شد

نگاه ویژه آیت الله رئیسی، زمینه ساز تحول در شرق کشور شد

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ابرپروژه‌هایی که در دولت سیزدهم در این استان عملیاتی شد، تأکید کرد:  نگاه ویژه آیت الله رئیسی، زمینه ساز تحول در شرق کشور شد.

جواد قناعت، امروز یکم خرداد با اشاره به تشریح اقدامات و خدمات دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی پرداخت و خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی تعلق داشت و مردم این استان هم به ایشان علاقه و ارادت خاصی داشتند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی دو دوره نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بوده، تصریح کرد: آیت الله رئیسی در انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ هم با رأی قاطع  مردم استان برای حضور در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

به گفته وی؛ اینکه تعداد آرای مردم استان در این دوره ۴-۵ درصد به نسبت دوره گذشته و سال ۹۴ بیشتر است، نشان دهنده ارادت و علاقمندی مردم خراسان جنوبی به آیت الله رئیسی می باشد.

استاندار در ادامه به سفرهای استانی آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این سفرها، مصوبات خوبی برای استان به همراه داشت که تحقق آنها می تواند شرق کشور را متحول می سازد.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی که در گذشته جزئی از استان وسیع خراسان بوده، کمتر مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: با عنایت به اینکه مهمترین مشکل ما در خراسان جنوبی، کمبود زیرساخت هاست لذا در مصوبات سفر، این موضوع به طور ویژه مورد تأکید قرار گرفت.

وی تأکید کرد: تمرکز دولت سیزدهم در استان بر تأمین زیرساخت‌ها در حوزه راه‌ها، آبرسانی، بهداشت و درمان و ... است.

استاندار با تأکید بر اینکه مطالبه دیرینه مردم این استان، اجرای خط ریلی است که بیش از سه دهه معطل مانده، گفت: ۴۳۲ کیلومتر از راه آهن زاهدان- مشهد در شرق کشور در محدوده استان خراسان جنوبی واقع شده و این پروژه که به دلیل نبود اعتبار روی زمین مانده بود، در این دولت با اجازه رهبری و تأمین اعتبار از محل تهاتر نفتی جان گرفت.

قناعت ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ پیمانکار برای اجرای این ابرپروژه در استان فعالند و به زودی عملیات احداث ایستگاه های مسافری قاین و بیرجند هم آغاز می شود.

وی در ادامه از طرح انتقال آب دریای عمان به عنوان دومین ابرپروژه در خراسان جنوبی یاد کرد و اظهار داشت: خراسان جنوبی حدود ۲۴ سال است که با مشکل خشکسالی مواجه شده و لازم بود برای برون رفت از این معضل علاوه بر اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری، کارهای کلیدی تری انجام شود.

استاندار با بیان اینکه ۳۸۰ کیلومتر از خط اصلی جنوب به شمال طرح انتقال آب دریای عمان در استان خراسان جنوبی واقع شده، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه چهار مرحله مسیریابی، تهیه نقشه، مسیرسازی و لوله گذاری دارد و ما در خراسان جنوبی در مرحله مسیرسازی هستیم و در نیمه دوم امسال وارد مرحله چهارم و لوله گذاری می شویم.

قناعت با اشاره به اینکه آب شرب مصرفی استان در یک سال ۵۳ میلیون مترمکعب است، اظهار داشت: تا پایان سال ۱۴۰۴ آبی به حجم ۶۰ میلیون مترمکعب از طریق اولین لوله به استان می رسد که این حجم تا سه برابر قابل افزایش است.

وی متذکر شد: این آب در صنعت، شرب(با نصب آب شیرین کن) و کشاورزی کاربرد دارد و تغییر شرایط اقلیمی را به همراه خواهد داشت.

به گفته وی؛ برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، طی همین دو سال ۵ هزار هکتار از اراضی حریم شهرها وارد محدوده شده است.

استاندار در پایان از آمادگی استان برای مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله شهید رئیسی گفت .

قناعت با دعوت از مردم استان های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و ... برای حضور در این مراسم، تأکید کرد: با حضور پرشور مردمی، مراسمی باشکوه را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha