• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403030100579
  • منبع : بازار

یادگیری زبان سوم، ساده تر از همیشه با نیمکت

یادگیری زبان سوم، ساده تر از همیشه با نیمکت

یادگیری زبان سوم مزایا زیادی دارد که با استفاده از کلاس‌های نیمکت یادگیری آن را می‌توانید شروع کنید.

بعد از یادگیری زبان انگلیسی چه زبانی کاربردی‌تر است؟

به گزارش ایسنا به نقل از وبسایت نیمکت، یادگیری یک زبان خارجی شیرین است و مزایای زیادی به همراه دارد. بسیاری افراد بعد از اینکه به زبان انگلیسی مسلط شدند تمایل دارند یک زبان سوم یاد بگیرند اما برای انتخاب آن دچار مشکل می‌شوند و سردرگم هستند. در این مقاله علاوه‌بر معرفی تعدادی از زبان‌های کاربردی با نکاتی که باید برای انتخاب زبان سوم یاد بگیرید، آشنا می‌شوید. 

معرفی ۶ زبان برتر دنیا 

بعد از زبان انگلیسی زبان‌هایی در دنیا هستند که یادگیری آن‌ها به عنوان زبان سوم می‌تواند کاربردی و مفید باشد. برخی از مهم‌ترین این زبان‌ها عبارت‌اند از:

۱- زبان اسپانیایی

یکی از پرکاربردترین زبان‌ها بعد از انگلیسی، اسپانیایی است و جمعیتی در حدود ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به‌صورت پراکنده به این زبان صحبت می‌کنند. علاوه بر اینکه این زبان برای راه ‌انداختن کسب‌ و کار در آمریکای لاتین یا اسپانیا بسیار زیاد مفید و کار راه‌انداز است، زبان اسپانیایی بعد از زبان انگلیسی از آسان‌ترین زبان‌ها برای یادگیری محسوب می‌شود. 

۲- زبان فرانسوی

زبان فرانسوی از زبان‌هایی است که صرفاً در فرانسه کاربرد ندارد. کشورهای مختلفی هستند که این زبان از زبان‌های رایج در آن‌ها است، یکی از معروف‌ترین کشورها نیز کانادا است که بسیاری افراد در آن تجارت شخصی خود را راه‌اندازی می‌کنند. زبان فرانسوی بعد از زبان انگلیسی از کاربردی‌ترین زبان‌ها محسوب می‌شود، بنابراین یادگیری آن می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

۳- زبان چینی

پیشرفت اقتصادی چین در بازار جهانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. برای برقراری ارتباط با دنیای تجارت چینی‌ها و کار کردن در شرکت‌های بین‌المللی، یادگیری زبان چینی بسیار کاربردی و مفید است.  

۴- زبان آلمانی

از دیگر کشورهایی که در سطح اروپا و جهان اقتصاد چشمگیری دارد آلمان است. برای کار و تجارت در این کشور یادگیری زبان آلمانی بسیار کاربردی و مهم است. البته باید گفت یادگیری این زبان کمی سخت است. 

۵- زبان ژاپنی

در سال‌های اخیر تمایل برای یادگیری زبان چینی بیشتر شده است اما ازآنجایی‌که گردشگرهای ژاپنی به‌جاهای مختلف دنیا سفر می‌کنند و ژاپنی‌ها ۱۲۲ میلیون هستند این زبان را به یکی از زبان‌های کاربردی تبدیل می‌کند.

۶- عربی

کشورهای عربی از تامین کننده‌های نفت کشورهای غربی هستند و شرکت‌های مختلفی در این کشورها وجود دارند. همچنین زبان عربی زبان بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ۵۷ کشور دنیا است.

به‌صورت کلی پررنگ‌ترین زبان‌ها را با توجه به مناطق جغرافیایی می‌توان به شرح زیر دسته‌بندی کرد:

  • زبان‌های اروپایی: فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی
  • زبان‌های آسیای شرقی: چینی، ژاپنی و کره‌ای
  • در خاورمیانه: عربی، فارسی و ترکی

یادگیری زبان سوم، ساده تر از همیشه با نیمکت

نکات راهنما برای انتخاب زبان سوم 

در دنیا زبان‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای یادگیری زبان سوم انتخاب کنید اما برای اینکه در این زبان‌ها موفق شوید و بتوانید بهتر آن را یاد بگیرید باید به موارد زیر توجه کنید:

۱- هدف 

اولین چیزی که باید مشخص کنید این است که هدف شما از یادگیری زبان سوم چیست؟ مسافرت، تحصیل، شغل و یا ترجمه تخصصی؟ 

۲- علاقه

علاقه نقش بسیار مهمی در یادگیری یک زبان دارد. علاقه نقش مهمی در تماشای فیلم و سریال و گوش دادن به موزیک به زبان سوم دارد.

۳- اهمیت جهانی

اینکه جمعیت زیادی به یک زبان صحبت می‌کنند دلیل بر بالا بودن اهمیت جهانی آن نیست چراکه گاهی اوقات برخی از زبان‌های کم‌گویش اهمیت جهانی بالاتری دارند. بنابراین پیش از یادگیری، میزان اهمیت جهانی آن را بررسی کنید.  

۴- فرهنگ و محیط

زبان دریچه‌ای بر روی فرهنگ هر کشور است. در یادگیری زبان خوب است که به فرهنگ کشور مورد نظر نیز توجه کنید. توجه به این نکته بسیار مهم است چرا که اگر نتوانید با فرهنگ آن کشور ارتباط برقرار کنید امکان کار در این کشور و یا سفر به آن دشوار است و یادگیری آن زبان بی‌فایده خواهد بود.

۵- ارتباط با زبان مادری

از دیگر فاکتورهایی که می‌تواند به شما در یادگیری زبان سوم کمک می‌کند ارتباط این زبان با زبان مادری است برای مثال برای یک انگلیسی‌ زبان یادگیری زبان‌های آلمانی یا هلندی و برای یک فارسی‌زبان یادگیری زبان ترکی و عربی آسان‌تر است. 

۶- کاربردی بودن

زبان سومی که انتخاب می‌کنید بهتر است کاربردی باشد چرا که در غیر این ‌صورت می‌تواند یادگیری آن مستلزم صرف زمان و هزینه باشد.

۷- منابع یادگیری

در انتخاب زبان سوم پیگیری کنید ببینید آیا به منابع یادگیری آن مانند کلاس‌های آموزشی، کتاب‌های آموزشی زبان، محتوای دیداری و شنیداری مانند ویدئو، فیلم و پادکست و اپلیکیشن‌های آموزش زبان دسترسی خواهید داشت یا خیر.

یادگیری زبان سوم، ساده تر از همیشه با نیمکت

وبسایت نیمکت

اگر شما هم زبان انگلیسی یاد گرفته‌اید و در پی یادگرفتن یک زبان سوم هستید و کلاس آموزشی زبان موردنظر خود را پیدا نمی‌کنید می‌توانید از کلاس‌های آموزشی وبسایت نیمکت (https://nimkat.org) کمک بگیرید.

وب‌سایت نیمکت یک بستر آنلاین است که بیش از ۱۰ زبان زنده و پرطرفدار دنیا را آموزش می‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های نیمکت بهره‌مندی از دانش طیف وسیعی از معلمان خوب، یک جلسه آزمایشی رایگان، پشتیبانی ۲۴ ساعته، برگزاری کاملاً آنلاین کلاس‌ها است.  

نتیجه‌گیری 

یادگیری زبان سوم مزایای زیادی برای زندگی فردی و شغلی به‌ همراه دارد، با استفاده از معیارهای بالا می‌توانید زبان سوم خود را انتخاب کنید و در وب‌سایت نیمکت در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha