• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403030100581
  • خبرنگار : 71955

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی عنوان کرد

تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تاکید بر اینکه شهید آیت‌الله رئیسی، آموزش‌وپرورش را اولویت همه برنامه‌ها می‌دانست، گفت: رییس جمهور، ایران قوی را در پرتو تعلیم و تربیت پایدار و استوار طراحی کرده بود.

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم مبتنی بر عدالت محوری و توجه ویژه به محرومان و توسعه زیرساخت‌های مختلف به خصوص حوزه آموزشی بود، گفت: این نگاه حاصل توجه ویژه شهید رییسی به گسترش عدالت آموزشی و توسعه آن بوده است، زیرا وی همواره تعلیم و تربیت را ناظر بر رفع همه دغدغه‌هایی می دانست که امروز جامعه‌شناسان، آسیب‌شناسان به روی آن حرف‌هایی دارند بر همین اساس آموزش و پرورش را مسئله اول کشور می دانست.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی معتقد بود که جامعه موفق با نگاه به آموزش و پرورش، رشد خواهد کرد افزود: محور اصلی آن، معلم برای ساختن جامعه و مدرسه برای ساختن انسان‌ها بود. رئیس جمهور مدرسه را مرکز امید در جامعه می دانست و معتقد بود که باید معلمان تلاش کنند تا گره‌های ذهنی دانش‌آموزان باز شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آیت الله رئیسی بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید داشت ادامه داد: ایشان معتقد بود این سند می‌تواند مستند رفتاری و اقدامی قرار بگیرد و لازمه‌اش را اقدام خانواده، مدرسه، آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مرتبط با آموزش و پرورش می‌دانست.

محمودزاده با بیان اینکه نگاه ویژه شهید رئیسی در خدمتگزاری به انقلاب و مردم بود گفت: شهید رئیسی ادامه دهنده راه سردار شهید سلیمانی بود. ایشان تحت زعامت رهبری رشد و پرورش یافته بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه ویژه شهید رییسی به ایران قوی بود ادامه داد: رئیس جمهور شهید همیشه به ایران قوی اعتقاد داشت و ایران قوی را در پرتو تعلیم و تربیت پایدار و استوار طراحی کرده بود، به همین دلیل در جایگاه قبل از ریاست جمهوری به جایگاه آموزش و پرورش و تربیت علمی نیز اعتقادی راسخ و محکم داشت.

محمودزاده با بیان اینکه آیت الله رئیسی در سفرهای استانی به مناطق محروم بر بهبود وضعیت آموزش و پرورش و تجهیز کردن آن تاکید داشت اظهار کرد: رویکرد ایشان مبتنی بر ساخت و به روزرسانی مدارس و تامین و تقویت نیروی انسانی در راستای کیفیت بخشی بوده زیرا رئیس جمهور پیرو مکتبی بود که معتقد بودند آموزش و پرورش مانند سایر دستگاه ها نیست و جایگاه تولید نیروی انسانی است و سایر دستگاه‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند.

محمودزاده با بیان اینکه آیت الله رئیسی خودش را وقف تحقق و تسریع امور در راستای خدمتگزاری به مردم کرده بود عنوان کرد: خدمت به مردم از کلید واژه‌هایی بود که در تمام صحبت‌ها و سخنرانی‌های وی به عنوان یک اصل از آن یاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه تعهد ، تداوم و توجه به آموزش و پرورش و ارتقای مقام و جایگاه معلمان همواره از دغدغه‌های رییس جمهور بود اظهار کرد: آیت الله رئیسی با طراحی هوشمندانه به دنبال پیشرفت و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش و رساندن آن به جایگاه واقعی خود بود.

محمودزاده بابیان اینکه جامعه بزرگ فرهنگیان با شهادت این اسوه تلاش، مقاومت و بردباری دچار خسران شده است عنوان کرد: باید تمام تلاش بر این باشد تا با الگوگیری از منش این شهید راه خدمت، گام‌های استواری در پیشرفت جایگاه آموزش و پرورش برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha