• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403030100615
  • خبرنگار : 50184

حسین کیهانی:

انگیزه بدهند، المپیکی می‌شوم

انگیزه بدهند، المپیکی می‌شوم

ایسنا/کرمانشاه دارنده مدال طلای سه هزار متر با مانع بازیهای آسیایی جاکارتا گفت: این توانایی را در خودم می‌بینم که سهمیه المپیک را کسب کنم، اما این مسئله منوط به حمایت‌های فدراسیون است.

حسین کیهانی که در روزهای اخیر در رقابت‌های دوومیدانی بین‌المللی ترکیه توانست به مدال طلای سه هزار متر با مانع دست پیدا کند، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فراز و نشیب‌هایی که طی یکسال گذشته پشت سر گذاشته، اظهار کرد: سال گذشته پس از پایان دوره محرومیتم توانستم سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو را کسب کنم، اما متاسفانه در زمان مسابقات به علت سرماخوردگی نتوانستم مدالی کسب کنم. 

وی افزود: از سال گذشته تمام تمرکزم را روی کسب سهمیه المپیک قرار داده بودم و برای رسیدن به این هدف باید در مسابقاتی که دارای رنکینگ هستند شرکت می‌کردم، لذا از ابتدای سال هرچه منتظر ماندم که فدراسیون برنامه‌ای برای حضورمان در مسابقات تدارک ببیند خبری نشد، برای همین خودم دست بکار شدم و عازم مسابقات بین‌المللی ترکیه شدم که رنگینگ دارد. 

ملی پوش دوومیدانی ایران تصریح کرد: اگر بتوانم در چند مسابقه رکورد زیر هشت دقیقه و ۳۰ ثانیه را بزنم و با شرکت در مسابقات رنکینگ دار جزو ۴۵ نفر اول دنیا شوم، سهمیه المپیک را بدست خواهم آورد. 

وی تاکید کرد: در بازی‌های آسیایی جاکارتا رکورد هشت دقیقه و ۲۲ ثانیه را ثبت کردم و قطعا می توانم بازهم این رکورد را در مسابقات مختلف تکرار کنم، به این شرط که مسئولین فدراسیون حمایت‌های لازم را داشته باشند و انگیزه بدهند. 

کیهانی خاطرنشان کرد: متاسفانه ماه‌هاست که فدراسیون دوومیدانی با سرپرست اداره می‌شود و برنامه خاصی ندارد، برای همین آن‌طور که لازم است از ورزشکاران ملی پوش و کسانی که می‌توانند در این رشته برای کشور افتخارآفرین باشند، حمایتی صورت نگرفته است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها خرید یک جفت کفش برای مسابقات حدود ۱۲ میلیون تومان تمام می‌شود، در حالی که کل حقوقی که می گیرم حدود ۸.۵ میلیون تومان است و کفاف هزینه‌های قهرمانی‌ام را نمی‌دهد، برای همین نیاز است که مسئولین فدراسیون از ملی پوشان این رشته حمایت بیشتری داشته باشند. 

دارنده مدال طلای سه هزار متر با مانع بازی‌های آسیایی جاکارتا یادآور شد: در حال حاضر ورزشکاران باید خودشان مسابقات رنکینگ دار را جستجو کنند و برای شرکت در آنها ثبت نام کنند، درحالی که این اقدامات باید از سوی فدراسیون صورت گیرد و ورزشکار با آرامش خیال به تمرینات خود بپردازد. 

وی ادامه داد: چند روز دیگر مسابقات رنکینگ دار غرب آسیا به میزبانی عراق برگزار می‌شود که قصد دارم در این مسابقات نیز شرکت کنم. 

کیهانی عنوان کرد: از فدراسیون می‌خواهم برای ورزشکارانی که خود را ثابت کرده‌اند و ادعا ندارند، مسابقاتی را تدارک ببیند تا رنکینگشان بالاتر برود، چرا که این توانایی را در خود می‌بینم که سهمیه المپیک را کسب کنم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha