• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403030100791
  • خبرنگار : 50455

روایتی از بدرقه باشکوه شهدای خدمت بر دستان مردم قم

روایتی از بدرقه باشکوه شهدای خدمت بر دستان مردم قم

ایسنا/قم پیکرهای مطهر شهدای خدمت، امروز، سه‌شنبه، اول خرداد ماه بر دوش مردم ولایتمدار استان قم با حضور علما، مسئولان کشوری، لشکری و استانی تشییع شدند.

با وجود اینکه قرار بود آیین بدرقه و تشییع شهدای خدمت ساعت ۱۶:۳۰ امروز یکم خردادماه آغاز شود اما این مراسم با تأخیر آغاز شد و هر لحظه خیل عظیم مردم در مسیر بلوار پیامبر اعظم افزوده می‌شد و دل‌ها بی تاب حضور پیکر شهدای خدمت بود و سرانجام این انتظار به پایان رسید.

 بلوار پیامبر اعظم منتهی به مسجد جمکران میزبان مردمی است که با چشمان اشکبار برای دومین بار در سال ۱۴۰۳ و در واقع آخرین بار از رئیس جمهور خود استقبال کردند.

امت ولایتمدار قم با حضور پرشور خود پیکر مطهر شهدایی را تشییع می‌کنند که در راه خدمت به این ملت شهید شدند.

روایتی از بدرقه باشکوه شهدای خدمت بر دستان مردم قم

اقشار مختلف مردم، علما، طلاب و مسئولین، مرد و زن، پیر و جوان در حالی که بر سر و سینه می‌زنند با پیکر شهید آیت‌الله رئیسی، شهید آیت‌الله آل هاشم، شهید دکتر رحمتی و شهید دکتر امیر عبداللهیان و سایر همراهان وداع می‌کنند.

صدای یا زهرا و یا زینب و یا حسین از هر طرف به گوش می‌رسد و تسلای دل‌های عاشقانی است که هنوز باور ندارند رئیس جمهور مردمی خود را از دست داده‌اند.

خیل عظیم جمعیتی که به عشق وطن برای وداع با شهدایشان در بلوار پیامبر اعظم(ص) حاضر شدند پوسترهایی که تصویر شهدای پرافتخار خدمت بر روی آن رسم شده است را دست دارند و عشق و ارادت خود را به خادمان شهیدشان فریاد می‌زنند.

 در این میان پلاکاردهایی به چشم می‌خورد که دلنوشته‌ی مردم خطاب به شهدای خدمت است؛ خداحافظ ای مرد خستگی ناپذیر، شهادت هنر مردان خداست، افتخارم این است به یک شهید رای دادم، همه ایران عزادار خادمان است گوشه‌ای از جملاتی است که اندوه و بهت مردم را از این غم بزرگ نشان می‌دهد.

روایتی از بدرقه باشکوه شهدای خدمت بر دستان مردم قم

در حالی که در شهر قم ظهر امروز دمای هوا به ۳۳ درجه سانتی‌گراد رسیده بود؛ اما در مراسم وداع آسمان هم بارید و هوا مطبوع است و نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی و دستگاه‌های اجرایی در حال ارائه خدمات هستند و ساعت‌ها قبل در محل برگزاری مراسم تشییع شهدا حضور یافته‌اند و موکب‌ها را در مسیر بلوار پیامبر اعظم مستقر کردند.

اینجا در مسیر هفت کیلومتری حرم مطهر تا جمکران تا چشم کار می‌کند جمعیت مشتاقی را می‌بینیم که آمده‌اند با رئیس جمهور شهیدشان وداع کنند.

به گزارش ایسنا، پیکرها برای مراسم وداع ساعت ۲۰ به مصلی تهران منتقل می‌شوند و صبح روز چهارشنبه برنامه تشییع حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان با اقامه نماز توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی در تهران ادامه خواهد یافت.

صبح روز پنجشنبه نیز با توجه به تعلق خاطر شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی به مردم بیرجند و نمایندگی این مردم شریف در مجلس خبرگان رهبری، برنامه تشییع در استان خراسان جنوبی و در شهر بیرجند برگزار خواهد شد و پس از آن پیکر مطهر ایشان برای تشییع و تدفین در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد مقدس انتقال خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha