• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030100836
  • خبرنگار : 50040

مدیر کانون های مساجد گیلان خبر داد

سیاهپوشی مساجد گیلان در سوگ شهدای راه خدمت

سیاهپوشی مساجد گیلان در سوگ شهدای راه خدمت

ایسنا/گیلان مدیر کانون های مساجد گیلان گفت: مردم گیلان با سیاهپوش کردن مساجد و محلات و برپایی آیین‌های عزاداری، عشق و ارادت خود را به شهدای راه خدمت نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا حاجتی امروز، اول خردادماه در جمع خبرنگاران، با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان و یارانش که در راه خدمت به شهادت رسیدند گفت: از صبح روز دوشنبه در پی اعلام خبر شهادت، مردم دیار علویان به سیاهپوش کردن مساجد و محلات پرداخته و عشق و ارادت خود را به سید محرومان نشان دادند.

وی تواضع، صبر و متانت توام با عزت و صلابت در راه احقاق حقوق ملت را از ویژگی‌های بارز آیت الله رئیسی دانست و ادامه داد: فسادستیزی و عزم قاطع در اجرای عدالت، پایبندی به میثاق با ولایت و پیروی از امامت و رهبری امت و ارادت به ساحت قدوسی امام رئوف و خادمی آن حضرت از خصال برجسته و نیکوی ایشان بود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه مراسم‌های مختلف سوگواری و عزاداری در مساجد سراسر گیلان در حال برگزاری است افزود: گیلانیان غیور و ولایتمدار با اقامه عزای خادم الرضا(ع) و یارانش در مساجد شهری و روستایی به سوگ شهدای راه خدمت نشستند.

حجت الاسلام حاجتی برپایی محافل انس با قرآن و کرسی تلاوت در مساجد منتخب را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: محفل بزرگ «انس، تدبیر و تلاوت قرآن کریم» امشب در مسجد جامع ملاط و با همکاری کانون فرهنگی و هنری ولایت برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین این محفل پنجشنبه، ۳ خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء به همت کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور در مسجد جامع کپورچال بندرانزلی برپا می‌شود.

مدیر ستاد کانون های مساجد گیلان برگزاری مراسم زیارت امین الله، زیارت عاشورا و هدیه به روح شهدای خدمت، برپایی نشست‌های بصیرتی برای نوجوانان و جوانان و تبیین سیره شهدا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و جلسات روشنگری به منظور تبیین خدمات و ویژگی‌های ریاست جمهوری را از دیگر برنامه‌ها در مساجد استان دانست.

وی در پایان بر حضور پرشکوه و دشمن‌شکن همراه با بصیرت در آیین‌های وداع و تشییع پیکرهای مطهر خدمتگزاران شهید ملت تاکید کرد و یادآور شد: این حضور جلوه‌ای ماندگار از ارادت ملت به اصول و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی و پیوند مستحکم ملت و دولت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha