• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403030100844
  • خبرنگار : 50673

استاندار هرمزگان:

تلاش ما برای افزایش ترانزیت در کریدور مهم شمال _جنوب ادامه دارد

تلاش ما برای افزایش ترانزیت در کریدور مهم شمال _جنوب ادامه دارد

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان در نشست بررسی مسائل ترانزیت در کریدور شمال _ جنوب از استمرار تلاش‌ها برای افزایش ظرفیت در این مسیر فراملی خبر داد.

مهدی دوستی شامگاه (سه‌شنبه یکم خرداد)، در نشست با مدیرعامل شرکت حمل و نقل ترکیبی روسیه با قدردانی از ابراز همدری دولت و ملت روسیه با جمهوری اسلامی ایران و همکاری‌های این کشور در وقایع اخیر، اظهار کرد: دوستی ما با دولت روسیه بسیار عمیق است از این رو علاقه‌مند هستیم این دوستی را در مناسبات اقتصادی هم عمیق‌تر ادامه دهیم.

وی روسیه را دوست روزهای سخت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: آمادگی داریم مزیت‌های خود را با روسیه به اشتراک گذاشته و در تعاملات اقتصادی وارد فاز عملیاتی شویم بهمین منظور لازم است طی یک برنامه زمانبندی با شاخص‌ها و مدیر پروژه‌ی مشخص موانع موجود در توسعه مناسبات اقتصادی احصا و رفع شود.

دوستی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از ترانزیت، تجارت و عملیات بندری ایران از بنادر استان هرمزگان انجام می‌شود، ادامه داد: این ظرفیت در هرمزگان با وجود بنادر دیگری چون بندر شهید باهنر، لنگه، خمیر، سیریک و جاسک در حال افزایش است. ضمن اینکه امتیاز مهم مدیریت ریلی تا عمق ۶۰۰ کیلومتری خاک کشور در اختیار استان هرمزگان قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان مزیت ۱۴ جزیره و ۹ فرودگاه هرمزگان را نیز زمینه‌ مناسب تصمیم‌گیری درباره ترانزیت در سایر بخش‌ها برشمرد و افزود: برای رفع موانع اجرایی زیرساختی و نرم‌افزاری در کریدور مهم شمال_جنوب  آمادگی کامل داریم.

دوستی در پاسخ به مطالبه طرف روسی جهت کاهش تعرفه‌های حمل و نقل ریلی، گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعا در این حوزه انعطاف پذیر برخورد خواهد کرد و بر اساس ظرفیت تناژی که روسیه اعلام می‌کند می‌توانیم پیگیری کاهش تعرفه‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

وی بالا بودن هزینه‌های حمل و نقل ریلی در کشور را حاصل وجود محدودیت در تامین دیزل و واگن دانست و تاکید کرد: چنانچه روسیه متعهد به تامین واگن و دیزل شود قطعا تعرفه‌ها با کاهش چشمگیری روبرو خواهد بود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: تلاش و برنامه‌ریزی های استان برمبنای افزایش ظرفیت ترانزیت در کریدور شمال_جنوب است که افزایش حجم ترانزیت بار به مقصد بنادر روسیه و بالعکس بخشی از آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha