• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403030200882
  • خبرنگار : 50187

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

شهید آیت الله رئیسی، فسادستیز و مردم‌مدار بود

شهید آیت الله رئیسی، فسادستیز و مردم‌مدار بود

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان فساد ستیزی را از ویژگی‌های شخصیتی حضرت آیت‌الله رئیسی برشمرد و گفت: مردم‌مداری از دیگر ویژگی ‌ای بارز شخصیتی شهید رئیسی بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی شامگاه اول خردادماه در گفت و گوی رسانه‌ای  ضمن تسلیت به مردم ایران اسلامی بمناسبت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان اظهار کرد: به اقتضای مسئولیت‌های قضائی که داشتم از دو دهه قبل  با آیت الله رئیسی برخورد داشتم، از ایشان درس‌های زیادی آموختم و مهم ترین ویژگی اخلاقی ایشان ارتباط خوب با مردم، روحیه ولایت پذیری و انقلابی بود.

وی از خاطره‌ای که شهید آیت الله ابراهیم رئیسی برای وی تعریف کرده بود، سخن گفت و افزود: در یک ماموریت که در محضر این شهید بزرگوار بودم ایشان تعریف کرد که اولین سفرم به استان سیستان و بلوچستان بر می‌گشت به سال ۵۶ و زمانی که ۱۷ سالم بود بعد از تبعید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به ایرانشهر، احساس کردم که بایستی به ایشان بپیوندم، شبانه و مخفیانه به ایرانشهر رسیدم و یک روز در محضر ایشان بودم، ساواک من را تحت تعقیب قرار داد و من به سختی و زحمت فراوان به مشهد برگشتم.

حمیدی از اعتماد حضرت امام خمینی(ره) به آقای رئیسی در ۲۰ سالگی سخن گفت و تصریح کرد: ایشان در سنین جوانی به منصب قضا رسید و بدلیل عملکرد خوب مورد توجه و عنایت امام(ره) قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: شهید آیت الله رئیسی در تمام مسئولیت‌ها دغدغه مردم را داشت و توصیه به برخورد مناسب با مردم داشتند. در سال‌های قبل نارضایتی مردم از برخورد برخی از قضات بیشتر بود و یکی از بیشترین خواسته‌های آقای رئیسی در زمان ریاست دستگاه قضایی برخورد مناسب با مردم و مردم‌مداری بود.

وی گفت: آیت الله رئیسی همواره بر ارتباط مناسب و مستقیم با مردم تاکید داشت و یک الگوی موفق در زمینه برخورد مناسب با مردم و دیگران بود و همواره مسئولان را به احترام و تکریم  مراجعان توصیه می‌کردند.

حمیدی اظهار کرد: صحنه‌هایی که از سفرهای استانی ایشان در شهرها می‌دیدیم  نشان دهنده ارتباط قلبی وی با مردم بود و شهید رئیسی همواره به مردم عشق می‌ورزیدند.

وی گفت: آیت الله رئیسی از نظر علمی، حوزوی و دانشگاهی نخبه علمی بودند، درس خارج فقه را تدریس می‌کرد و در زمان مسئولیت‌های خود از مباحث حوزوی و دینی غافل نبود و همه این ویژگی‌ها از او یک شخصیت برجسته ساخته بود.

حمیدی از شهید آیت الله رئیسی به عنوان مدیر تراز انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیر موفق جهادی بودن است که از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: رئیس جمهور شهید اولین کسی بود که در بحران‌ها حضور میدانی داشت و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کردند.

وی در پایان بر لزوم معرفی الگوهای موفق برای جوانان تاکید کرد و گفت: برخی از جوانان گول تبلیغات و شبهات دشمنان و بیگانه‌ها را می‌خورند و قابلیت‌های درون کشور را نمی‌بینند و در این رابطه ما بخوبی نتوانستیم این مسائل را تبیین کنیم که بایستی برای مردم، مدیران و دولتمردان شهید آیت الله رئیسی را به عنوان الگوی موفقی معرفی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha