• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030200900
  • خبرنگار : 71129

زلنسکی: ناتو موشک‌های روسیه را ساقط کند

زلنسکی: ناتو موشک‌های روسیه را ساقط کند

زلنسکی به نیویورک تایمز گفت که آمریکا و متحدانش باید موشک‌های روسیه را ساقط کنند، تسلیحات بیشتری به اوکراین بدهند و به کی‌یف اجازه دهند مستقیما به روسیه حمله کند.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در جریان صحبت با روزنامه نیویورک تایمز در آخرین روز دوره ریاست جمهوری خود که به دلیل وضع حکومت نظامی در کشور تمدید شده، از کشورهای عضو ناتو خواست تا موشک‌های روسی بر فراز اوکراین را ساقط کنند.

وی به نیویورک تایمز گفت: «سوال من این است که مشکل چیست؟ چرا نمی‌توانیم آنها را ساقط کنیم؟ آیا این دفاع است؟ بله. آیا این حمله به روسیه است؟ نه. آیا شما هواپیماهای روسی را ساقط می‌کنید و خلبانان روسی را می‌کشید؟ نه. پس مشکل درگیر کردن کشورهای ناتو در جنگ چیست؟ چنین موضوعی وجود ندارد.»

رئیس‌جمهور اوکراین ادامه داد: «آنچه را که بر فراز اوکراین پرواز می‌کند، ساقط کنید. به ما تسلیحاتی بدهید که علیه نیروهای روسی در مرز استفاده کنیم.»

زلنسکی به دنبال سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت است و گفته که آیا می‌تواند تا نشست سران ناتو در واشنگتن هفت پاتریوت دریافت کند یا خیر.

وی گفت: «آیا فکر می‌کنید که این تعداد پاتریوت زیاد است؟ برای کشوری که برای آزادی و دموکراسی می‌جنگد، این لازم است.»

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین هرگونه انتقاد از دموکراسی در کشورش را با توجه به تعویق نامحدود انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری رد و اعلام کرد: «کی‌یف نیازی ندارد چیزی در مورد دموکراسی به کسی ثابت کند، زیرا اوکراین و مردمش آن را از طریق جنگ خود ثابت می‌کنند.»

با پیشروی نیروهای روس در سراسر خط مقدم، زلنسکی و دستیارانش درخواست‌ها را برای دریافت سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت و جنگنده‌های اف-۱۶ افزایش داده‌اند و همچنین خواستار رفع محدودیت‌ها در استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط غرب برای حمله به داخل خاک روسیه شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha