• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403030200908
  • خبرنگار : 71635

بدرقه «رئیس‌جمهور مُغتنم» و همراهان شهیدش

حاشیه و متن پخش زنده تشییع رئیس‌جمهور شهید در شبکه‌های داخلی و خارجی

حاشیه و متن پخش زنده تشییع رئیس‌جمهور شهید در شبکه‌های داخلی و خارجی

اکثر شبکه‌های تلویزیونی داخلی و همچنین چندین شبکه تلویزیونی خارجی در حال پوشش زنده مسیر تشییع شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت هستند.

به گزارش ایسنا، اکثر شبکه‌های تلویزیونی به شیوه‌های مختلف در حال پوشش مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت هستند. 

در این گزارش، تمام اتفاقات مرتبط با پخش‌های زنده شبکه‌های تلویزیونی از این مراسم را می‌خوانید:

- با حضور پرشور مردم در مراسم تشییع، پخش‌ زنده تلویزیونی آغاز شده است. اکثر از شبکه‌های تلویزیونی داخلی در حال پخش بخش‌های از مراسم هستند.

شبکه خبر ۲ از دانشگاه تهران و ورود پیکرها در حال گزارش است. 

شبکه خبر اصلی در حال پخش مراسم از میدان انقلاب و مصاحبه‌های تلویزیونی با مردم است. 

شبکه سه سیما نیز در انتظار پخش نماز مقام معظم رهبری بر پیکر مطهر شهداست. همچنین تصاویر از خیابان آزادی تقاطع نواب و دکتر قریب در کنار تصاویر دانشگاه تهران در حال پخش است. 

- شبکه‌های خارجی نیز در حال پخش تصاویر حضور پرشور عزادار هستند. 

شبکه العالم، شبکه الکوثر، شبکه سحر افغان از جمله شبکه‌های هستند که در حال پخش تصاویری از دانشگاهع تهران، خیابان انقلاب و... هستند.

- میلاد عرفان‌پور و محمد رسولی در پخش زنده تلویزیونی در حال شعرخوانی درباره شهید ابراهیم رئیسی هستند.

- ساعت ۸:۳۰ سخنان اسماعیل هنیه از شبکه خبر ۲ در حال پخش است. شبکه سه نیز در حال پخش موسیقی محمد معتمدی روی تصاویری از سیل جمعیت است. شبکه خبر اصلی هم علاوه بر تصاویری از خیابان‌های تهران، تصاویری از آخرین حضور شهید ابراهیم رئیسی را پخش می‌کند.

حاشیه و متن پخش زنده تشییع رئیس‌جمهور شهید در شبکه‌های داخلی و خارجی
شبکه العالم

- شبکه المیادین نیز به صورت زنده تصاویری از خیابان‌های تهران را پخش می‌کند.

- رویترز پخش زنده مراسم را همزمان با تشییع شهدا آغاز کرده است. 

- همزمان با تشییع شهدا در تهران، شبکه CNBC هند در حال پخش تصاویری از جستجوی پیکر آیت‌الله رئیسی و همراهان است. 

- تایم هند نیز از طریق کانال یوتیوبی خود در حال پخش زنده تصاویر تشییع از محل دانشگاه تهران است. 

- ساعت ۸:۴۳: پس از سخنان اسماعیل هنیه، مهدی رسولی در حال مداحی است که شبکه خبر ۲ آن را پخش می‌کند. 

- همزمان با مراسم تشییع، شبکه الجزیره انگلیسی گزارشی را از دیدارهای بین‌المللی رئیس‌جمهور شهید پخش می‌کند. 

- شبکه «زی نیوز» هند با ۳۵ میلیون دنبال‌کننده در یوتیوب، در حال پخش تصاویری از مراسم تشییع و گریه عزاداران رئیس‌جمهور هستند.   

- شبکه خبر ۱۸ راجستان هند در یوتیوب نیز در حال پخش گزارش های متعددی از فعالیت‌های رئیس‌جمهور و تقابل ایران با امریکا را پخش می‌کند. 

- شبکه CNN هند نیز در حال پخش زنده تصاویری از مراسم تشییع شهداست. همچنین این شبکه در کانال یوتیوبی خود، تصاویری از دیدارهای سیدابراهیم رئیسی را پخش می‌کند.  

- با نزدیک شدن به زمان نماز بر پیکر شهدای خدمت توسط مقام معظم رهبری، تصویر شبکه‌های تلویزیونی گریه عزاداران را نشان می‌دهد که در حال سینه‌زنی در رثای حضرت سیدالشهدا (ع) هستند. آن‌ها ایستاده در حال سینه‌زنی هستند. 

- شبکه مشهور WION در هند با پخش مراسم سینه‌زنی در داخل محوطه دانشگاه تهران به جمع پخش‌کنندگان این مراسم پیوسته است. 

- شبکه یوتیوبی و پرمخاطب هندوستان تایمز که از ساعت ۷:۳۰ صبح در حال پخش زنده مراسم تشییع است، حتی مداحی مهدی رسولی به زبان فارسی را نیز در حال پخش دارد.  

- در حالیکه شبکه‌های مختلف در حال پخش تصاویر سیل جمعیت از مراسم تشییع ابراهیم رئیسی و هیات همراه هستند، بی‌بی‌سی فارسی در پخش زنده خود در حال بازخوانی خبرها و پخش کارتون است!  

حاشیه و متن پخش زنده تشییع رئیس‌جمهور شهید در شبکه‌های داخلی و خارجی
پخش شبکه WION

- تعداد بیشتری از شبکه‌های هندی به خصوص شبکه‌های یوتیوبی خبر، در حال پخش تشییع پیکر شهدای خدمت جمهوری اسلامی ایران هستند. تعدد پخش این مراسم در شبکه‌های هندی جالب توجه است. 

- ایندیپندنت انگلیس نیز در حال پخش زنده تصاویر از تهران روی کانال یوتیوبی خود است. در تصاویر ایندیپندنت، مردم در حال عزاداری و گریه و تشییع هستند.

- ساعت ۹:۲۷ همچنان شبکه‌های مختلف تلویزیونی خارجی و داخلی در حال پخش تصاویر مراسم تشییع هستند. اکثر این شبکه‌ها نماز مقام معظم رهبری بر پیکر شهید آیت‌الله رئیسی و هیات همراه او را به صورت زنده پخش کردند و اکنون در حمل پیکر شهدا روی دوش مردم در حال پخش تصویر هستند. از جمله این شبکه‌ها، رویترز و ایندیپندنت هستند.

- ساعت ۹:۳۷ شبکه ورزش به صورت همزمان در حال پخش تصاویر آرشیوی از دیدار رئیس‌جمهور شهید با ورزشکاران و در عین حال پخش زنده تشییع پیکر شهدای خدمت روی دست مردم. است.

- شبکه نسیم با تدارک یک برنامه استودیوی، مراسم تشییع روبروی دانشگاه تهران را همزمان به نمایش می‌گذارد. 

- شبکه تماشا ضمن پخش کنداکتور خود در پخش فیلم‌های خارجی، گوشه‌ای از تصویر را به پخش مراسم تشییع پیکر شهدا اختصاص داده است.  

- ساعت ۹:۴۵ خبرنگار شبکه الجزیره از میان عزاداران در تهران گزارش‌هایی را از حضور مردم روایت کرد.

- هر سه شبکه‌ بین‌المللی جام جم در طول مراسم تشییع، پخش زنده تصاویر را برای ایرانیان خارج از کشور داشتند.  

- ساعت ۱۰:۲۰ شبکه ۲ سیما ضمن پخش تصاویر مستقیم مراسم بدرقه شهدا در خیابان‌های تهران، موسیقی مجموعه خاک‌سرخ به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و آهنگسازی محمدرضا علیقلی را در حال پخش دارد. 

- ساعت ۱۰:۳۰، کانال خبری نشریه معروف سان نیز شروع به پخش زنده تصاویر تشییع آیت‌الله رئیسی و همراهان در تهران کرده است. 

- ساعت ۱۱:۰۳ در حالیکه تشییع پیکر شهدا در خیابان‌های تهران ادامه دارد، رویترز، ایندیپندنت، سی ان ان هند، سی ان بی سی هند و... همچنان در حال پخش زنده از تهران هستند. 

- ساعت ۱۲ ظهر شبکه ۲ سیما در حین پخش تصاویر زنده بدرقه پیکر شهدا، اقدام به پخش صداهای ارسالی مردم به سامانه ۱۶۲ کرد. 

- پخش زنده مراسم تشییع از اکثر شبکه‌های خارجی به پایان رسیده است و بعضی از آن‌ها در حال بازپخش گزیده‌ای از تصاویر مراسم و یا تحلیل آن هستند. 

- از ظهر چهارشنبه، شبکه یک سیما در کنار پخش تصاویر تشییع پیکرها در خیابان‌های تهران، در حال پخش تصاویر زنده استقبال مسئولان خارجی از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران است. قرار است آن‌ها در مراسمی که عصر امروز با حضور سفرا و مسئولان خارجی برگزار می‌شود، شرکت کنند.  

- پس از اعلام اذان ظهر، شبکه دو اقدام به پخش تصاویری از اقامه نماز جماعت توسط شهید آیت‌الله رئیسی در مشهد مقدس کرده است.

- شبکه پویا از صبح چهارشنبه، پخش کارتون و برنامه‌های کنداکتور خود را برای کودکان متوقف نکرده؛ اما تصویر کوچکی از رئیس جمهور شهید را در گوشه‌ای از صفحه به نمایش گذاشته است. 

- پس از پخش تصاویر اقامه نماز ظهر،‌ شبکه‌های یک، دو و سه سیما در زمان پخش تصاویر بدرقه شهدا، اقدام به پخش موسیقی متن فیلم‌هایی مانند بادیگارد، «کاروان» شهرام ناظری و دیگر آهنگ‌های حماسی کردند. 

- با توجه به اینکه قرار است پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شود، شبکه تهران در حال پخش تصاویری از این حرم مقدس است. این شبکه در استودیوی خود در گوشه‌ای از حرم، میزبان مهمانانی است که در حال سخن گفتن درباره شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان هستند.   

- از حدود ۱۳:۳۰ رسانه‌های داخلی پخش زنده خود را پایان دادند و به پخش گزارش‌ها و گفت‌وگوهایی مرتبط با موضوع می‌پردازند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha