• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403030200921
  • خبرنگار : 50124

راهی که برای خدمتگزاری نیمه‌تمام ماند

راهی که برای خدمتگزاری نیمه‌تمام ماند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری ایران این روزها داغدار یکی از خدمتگزاران صدیق خود است، خدمتگزاری که در راه خدمت به مردمش به درجه رفیع شهادت نائل آمد، آیت‌الله رئیسی با حساسیت و انگیزه‌ای قوی، به‌منظور محرومیت‌زدایی از چهارمحال و بختیاری تلاش‌های بزرگی را آغاز کرد، اما راهش نیمه‌تمام ماند.

به گزارش ایسنا، خدمت واژه غریبی است که شاید مصادیق آن را نتوان دقیق عنوان کرد، در دل شب و روز خدمتگزارانی هستند که چون ستاره‌ در مناطق محروم می‌درخشند، آن‌ها با دستانی پر از مهر و دل‌هایی سرشار از امید، به خدمت‌رسانی به محرومان می‌پردازند.

خدمات آن‌ها، نه تنها نیازهای اساسی را برآورده می‌کند، بلکه روحیه‌ جامعه را نیز تقویت کرده و الهام‌بخش است، این خدمتگزاران با هر عمل نیک، پیامی از عشق و انسانیت را به جهانیان می‌فرستند و نشان می‌دهند که نور امید همیشه می‌تواند در تاریک‌ترین گوشه‌ها بدرخشد.

 این روزها ایران داغدار یکی از خدمتگزاران صدیق خود است، خدمتگزاری که در راه خدمت به مردمش به درجه رفیع شهادت نائل شد، آیت‌الله رئیسی با حساسیت و انگیزه‌ای قوی، به‌منظور محرومیت‌زدایی از چهارمحال و بختیاری، تلاش‌های بزرگی را آغاز کرد، اقدامات جهادی ایشان نه تنها به توسعه اقتصادی و اجتماعی این منطقه کمک کرد، بلکه به تقویت اراده مردم و ایجاد امید و انگیزه در دل‌های مردم این استان به‌ویژه در مناطق محروم نیز می‌انجامد، این تلاش‌ها، استانمان را هم‌چون نوری در تاریکی، به سوی روشنایی و پیشرفت هدایت کرد، اما راهش برای خدمتگزاری نیمه تمام ماند.

شهید آیت‌الله رئیسی، به‌عنوان یک شخصیت پرتلاش و خستگی‌ناپذیر در کسوت ریاست جمهوری در خردادماه ۱۴۰۲ و آبان ماه ۱۴۰۲ به چهارمحال و بختیاری سفر کرد که پس از این سفرها در مناطق مختلف این استان، تلاش‌های بزرگی برای محرومیت‌زدایی آغاز شد.

راهی که برای خدمتگزاری نیمه‌تمام ماند!

شهید آیت‌الله رئیسی با تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی، به صورت دغدغه‌مند مشکلات مردم را دنبال می‌کرد و به حقیقت به عنوان سیدالشهدای خدمت شناخته می‌شود، اقدامات ایشان در تامین آب پایدار نیز از مهم‌ترین یادگارها و خدمات خادم الرضا برای مردم چهارمحال و بختیاری به شمار می‌آید.

در این گزارش تلاش خواهیم کرد بخشی از خدمات دولت سیزدهم به ریاست شهید آیت‌الله رئیسی را به بیان کنیم، قطعا قلم از بیان تمامی اقدامات قاصر است.

طبق گزارش اولیه منتشر شده از سفر ریاست جمهوری به استان، این سفر دارای ۲۰۸ مصوبه بود که برای این مصوبات بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی در قالب تسهیلات و اعتبار برای پروژه‌های نقدی اختصاص یافت که به ترتیب مصوبات دستگاه‌های اجرایی با میزان اعتبار تخصیص یافته بدین شرح است.

وزارت آموزش و پرورش پنج توافق با اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دو توافق با تامین اعتبار از محل طرح مولدسازی، وزارت اقتصاد و دارایی یک توافق و بدون اعتبار مصوب، وزارت دادگستری سه توافق با ۳۵ میلیارد تومان، وزارت درمان و آموزش پزشکی ۱۲ توافق با ۸۶۵ میلیارد تومان، صندوق کارآفرینی امید دو توافق با ۷۵ تومان تسهیلات، بانک مرکزی دو توافق با ۷۸۷۴ میلیارد تومان تسهیلات، سازمان زندانها و اقدامات تامینی سه توافق با ۶۰ میلیارد تومان، جمعیت هلال احمر پنج توافق با ۷۶ میلیارد تومان اعتبار، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) هشت توافق با ۵.۳ میلیارد تومان اعتبار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهار توافق با ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار، بنیاد شهید و امور ایثارگران پنج توافق با ۶۶ میلیارد تومان اعتبار، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با سه توافق و ۶۵ میلیارد تومان اعتبار، کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۱ توافق با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، معاونت زنان و امور خانواده استانداری شش توافق با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار، معاونت علمی و فناوری هفت توافق با ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ۱۴ توافق با ۸۳ میلیارد تومان اعتبار نقدی و ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات، وزارت نیرو ۱۴ توافق با ۲۰۹۵ میلیارد تومان اعتبار، وزارت ورزش و جوانان چهار توافق با ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار، سازمان حفاظت از محیط‌زیست سه توافق با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار، وزارت فرهنگ و ارشاد دو توافق با ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار، وزارت کشور هشت توافق با ۲۴ میلیارد تومان اعتبار، وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یک توافق با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار، وزارت نفت ۱۳ توافق با ۲۲۴ میلیارد تومان، وزارت صنعت، معدن و تجارت چهار توافق با ۱۷۳ میلیارد تومان، صدا و سیمای جمهوری اسلامی سه توافق با ۵۸ میلیارد تومان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۴ توافق با ۱۵۶ میلیارد تومان اعتبار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۹ توافق با ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار، وزارت جهاد کشاورزی ۲۵ توافق با ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار، وزارت راه و شهرسازی ۱۵ توافق با ۳۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار از جمله دستگاه‌ها و نهادهایی بودند که در سفر ریاست جمهوری برای طرح‌های آن‌ها مصوبه داشتیم.

راهی که برای خدمتگزاری نیمه‌تمام ماند!

سفر دوم ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری نیز برکات فراوانی داشت و تمرکز هیات دولت در این سفر پیگیری اجرای مصوبات سفر اول، جذب سرمایه‌گذار و افتتاح طرح‌های تکمیل شده بود.

بهره برداری از 4000 واحد نهضت ملی مسکن، افتتاح طرح‌های آبرسانی از جمله طرح آبرسانی به نیمی از جمعیت استان( بن به بروجن) ، افتتاح آبگیر و سد باباحیدر، افتتاح طرح‌های عمرانی و جاده‌ای و همچنین آبرسانی به ۱۱۷ روستا از برنامه های رئیس جمهور در این استان در سفر دوم بود.

راهی که برای خدمتگزاری نیمه‌تمام ماند!

اختصاص اعتبار بی‌نظیر به زیرساخت‌های چهارمحال و بختیاری در سفر دوم شهید آیت‌الله رئیسی به چهارمحال و بختیاری

در دور دوم سفر دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی به این چهارمحال و بختیاری ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه‌های عمرانی اختصاص داده شد.

تکمیل راه آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد از دیگر مصوبات دور دوم سفر آیت رئیسی به چهارمحال و بختیاری در حوزه زیر ساخت بود.

 به برکت سفر اول آیت‌الله رئیسی به چهارمحال و بختیاری در مجموع ۱۳ همت مصوبه تصمیم گیری شده بود که تا سفر دوم بیش از ۶ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان به استان پرداخت شده بود.

در حوزه آبرسانی، احداث سدها، تصفیه خانه‌، خطوط انتقال آب و آبگیرها اقدامات جدی پس از سفر ریاست جمهور دولت سیزدهم آغاز و در این راستا مشکل آب شرب ۶۵ درصد از مردم استان حل و فصل شد.

همچنین در این سفر مقرر شد ۲ پتروشیمی در چهارمحال و بختیاری اجرایی و عملیاتی شود و به زودی عملیات اجرایی پتروشیمی بروجن و مراحل اخذ مجوز و اقدامات اجرایی پالایشگاه ۳۵هزار بشکه‌ای نیز آغاز شود.

راهی که برای خدمتگزاری نیمه‌تمام ماند!

تشکیل ستاد استان‌های زاگرس نشین در سفر دوم هیات دولت به بام ایران

پیشنهاد تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین از سوی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور آیت‌الله رئیسی- رییس‌جمهور شهید مطرح و آیت الله رئیسی دستور بررسی تشکیل این ستاد را صادر کرد.

تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری را به دنبال دارد و می‌تواند کمک بزرگی به برطرف کردن مشکلات این استان‌ها داشته باشد.

توسعه  کارخانه نساجی حجاب شهرکرد

کارخانه حجاب شهرکرد تنها تولیدکننده چادر مشکی در کشور است، در سفر دوم هیات دولت به چهارمحال و بختیاری آیت‌الله رئیسی از خط تولید این کارخانه بازدید کرد، توسعه کارخانه حجاب شهرکرد در ۲ فاز از جمله مصوبه‌های دور سفر رییس‌جمهور به این استان بود و مقرر شد در فاز نخست تولید این شرکت از ۱۰ میلیون باید به ۱۶ میلیون و در فاز دوم باید به ۲۶ میلیون متر با ۶ میلیون یورو برسد.

 طرح‌های راه‌سازی پس از سفر آیت‌الله رئیسی به بام ایران روی غلتک افتاد

در سفر آیت‌الله رئیسی به چهارمحال و بختیاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه راه اختصاص داده شد که مقرر شده بود در سال نخست یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن جذب شود.

در حال حاضر ۱۳ پروژه فعال راه سازی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که دارای اعتبار ملی هستند، در حال حاضر چهارخطه شدن تمام راه‌های شریانی در دست احداث است که می‌توان به محور شهرکرد به بروجن به لردگان، لردگان به ایذه، شهرکرد به شلمزار، شلمزار به ناغان و ناغان به ایذه، اردل به دوپلان، بن به داران، سامان به تیران و بازفت به مسجد سلیمان اشاره کرد.

همچنین در همین یک سال مجوز ماده ۲۳ ، چهار طرح راهسازی استان از جمله سامان به قراقوش، چلگرد به باباحیدر، ورودی و کمربندی اردل و سورشجان به سودجان صادر و به این طرح‌ها از ردیف ملی اعتبار اختصاص یافته است.

افتتاح طرح آبرسانی بن به بروجن

در سفر دوم آیت‌الله رئیسی به چهارمحال وبختیاری، این طرح پس از سال‌ها کش و قوس به بهره‌برداری رسید و مردم نیمی از این استان به آب شرب سالم و پایدار دسترسی پیدا کردند و می‌توان گفت به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

کلنگ طرح آبرسانی بن به بروجن در سال ۹۰ بر زمین زده شده بود، این طرح آب پایدار ۱۳ شهر اصلی استان و ۱۳ مجتمع روستایی را تامین می‌کند و می‌توان این طرح را زمره بهترین طرح‌های آبرسانی این استان قرار داد.

راهی که برای خدمتگزاری نیمه‌تمام ماند!

خانه‌دار شدن بی‌بی‌گل و ۴۳خانوار دیگر با دستور رئیس جمهور در کوهرنگ

بی‌بی‌گل پیرزنی بود که در سفر استانی سال ۱۴۰۱ آیت‌الله رئیسی_ شهید جمهور جلوی ماشین ریاست جمهوری را گرفت و به رئیس‌جمهور نامه داد تا خانه‌اش تکمیل شود، آیت‌الله رئیسی در همان زمان و مکان دستور پیگیری خواسته بی‌بی‌گل را صادر کرد و مشکل خانه بی‌بی‌گل پس از دستور آیت‌الله رئیسی و مسئولان مربوط برطرف شد.

نامه‌ بی‌بی‌گل به آقای رئیسی در سفر قبلی رئیس‌جمهور به مناطق دور دست چهارمحال و بختیاری مشکل ساخت خانه را برای ۴۳ خانوار حل کرد و بی‌بی‌گل برای تشکر و قدردانی از رئیس‌جمهور در سفر دومش به استقبال شهید جمهور در فرودگاه شهرکرد آمد.

راهی که برای خدمتگزاری نیمه‌تمام ماند!

برکات سفرهای آیت‌الله رئیسی به چهارمحال و بختیاری بسیار زیاد است، اما همین حضور در بین مردم به‌ویژه مردم مناطق محروم خودش برکت است، حضور مسئولان کلان در بین مردم، خودش مایه دلگرمی برای مردم محسوب می‌شود، مگر مردم از خادمشان چه انتظاری دارند، به غیر از اینکه بدانند از تفریح، مال و آسایش خود برای خدمت به آن‌ها می‌گذرد و در نهایت نیز جانش را در راه خدمت به آن‌ها فدا می‌کند.

راهی که برای خدمتگزاری نیمه‌تمام ماند!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha