• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403030200939
  • خبرنگار : 50214

تلاش برای تامین آب شرب پایدار در باغشهر تاریخی یزد

تلاش برای تامین آب شرب پایدار در باغشهر تاریخی یزد

ایسنا/یزد مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از اجرای دو طرح مهم در راستای تامین آب شرب پایدار شهرستان مهریز خبر داد.

جواد محجوبی» در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مهریز که در راستای رویداد آبی و با حضور فرماندار، دادستان و اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه دو طرح در راستای تامین آب شرب پایدار این شهرستان تعریف شده است، گفت: با توجه به این که ایستگاه پمپاژ اصلی خط انتقال آب شهرستان مهریز در زمان قطعی برق با مشکل مواجه می شود، دو دستگاه دیزل ژنراتور برق جهت آبرسانی پایدار به این شهرستان از سوی شرکت آب منطقه ای خریداری شده و عملیات نصب و راه اندازی آنها در دست اقدام است.

وی افزود: برای تامین پایدار آب این شهرستان در میان مدت نیز عملیات ساخت مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی با مبلغ برآورد اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان نیز در دستور کار قرار دارد.   

محجوبی همچنین ابراز کرد: طراحی مخزن مذکور انجام‌ و فرایند مناقصه انتخاب پیمانکار ساخت این مخزن در مراحل پایانی قرار دارد و عملیات عمرانی این طرح اواخر خرداد ماه سال جاری آغاز خواهد شد.   

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با بیان اینکه مدت زمان اجرای این طرح ۲۴ ماه است، گفت: اعتبار این طرح از محل اعتبارات طرح متمرکز آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی تامین شده است.   

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه میزان بارندگی شهرستان مهریز در سال آبی جاری ۱۶۷.۴ میلیمتر بوده است، ابراز کرد: میزان بارندگی سال آبی امسال در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد افزایش داشته است.   

وی در ادامه گفت: میزان بارندگی نسبت به دوره بلند مدت در این شهرستان ۶۳ درصد افزایش داشته است.   

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای یزد، محجوبی با بیان این که روی ۲۱۸ حلقه چاه کشاورزی و ۴۶ حلقه چاه صنعت و خدمات در شهرستان کنتور هوشمند نصب شده است، افزود: ۹۵.۶ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۶۴ درصد از چاه های صنعتی و خدمات این شهرستان مجهز به کنتور هوشمند هستند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha