• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030200959
  • خبرنگار : 71496

مقام مصری: هیچ هماهنگی در خصوص عملیات رفح با رژیم صهیونیستی وجود ندارد

مقام مصری: هیچ هماهنگی در خصوص عملیات رفح با رژیم صهیونیستی وجود ندارد

مسوول عالی رتبه مصری ادعاهای مطرح شده از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی در خصوص هماهنگی تل‌آویو با قاهره درباره عملیات رفح را رد و تاکید کرد، موضع‌گیری مصر درباره حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از همان لحظه اول ثابت بوده و امنیت ملی مصر و حقوق ملت فلسطین در راس اولویت‌های آن قرار دارد.

به گزارش ایسنا، سایت شبکه خبری «القاهره» به نقل از این منبع عالی رتبه مصری ضمن رد دعاهای مطرح شده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی در خصوص هماهنگی با تل‌آویو در مورد عملیاتش در رفح تاکید کرد: «مصر به اسرائیل درباره پیامدهای تشدید تنش در نوار غزه هشدار داد و هرگونه هماهنگی با آن در خصوص گذرگاه رفح را رد کرد.»

این منبع در ادامه تاکید کرد: موضعگیری مصر درباره حملات رژیم صهیونیستی از همان لحظات اول ثابت بوده و امنیت ملی مصر و حقوق ملت فلسطین در راس اولویت‌های آن قرار دارد.

این مسوول مصری اظهار کرد: احترام مصر به تعهداتش مانع از آن نمی‌شود که این کشور از همه سناریوی موجود برای حفظ امنیت ملی خود استفاده نکند.

او در ادامه نیز گفت: «رسانه‌های اسرائیلی برای دور کردن نگاه‌ها از سردرگمی که اسرائیل دچار آن شده، اقدام به انتشار خبرهای نادرست می‌کنند».

پیش از این «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک روز دوشنبه خود با همتای یونانی خود در آتن درباره پیامدهای منفی گسترش مناطق عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح هشدار داده و گفت که اقدامات نظامی در رفح کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه را به خطر انداخته و ورود آنها به نوار غزه را محدود می‌کند.

۲ منبع امنیتی مصری نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفتند قاهره پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای هماهنگی در خصوص بازگشایی گذرگاه رفح و مدیریت عملیات آتی پس از عقب‌نشینی از اراضی فلسطینی را رد و تاکید کرد که گذرگاه رفح باید تنها توسط مسوولان فلسطینی مدیریت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha