• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403030200982
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون عمرانی استاندار:

از اهداف دولت سیزدهم اتمام هر چه سریعتر طرح‌های نیمه تمام در سیستان و بلوچستان بود

از اهداف دولت سیزدهم اتمام هر چه سریعتر طرح‌های نیمه تمام در سیستان و بلوچستان بود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حضور شهید آیت‌الله رییسی پس از انقلاب اسلامی، نقطه عطفی در خدمت‌رسانی به مردم بود و اقدامات بی‌نظیری که در دولت ایشان بویژه در این استان انجام دادند، جایگاه ویژه‌ای در تاریخ دارد.

منصور بیجار روز چهارشنبه ، ضمن تسلیت به مردم شریف ایران و رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، برای کشور و سیستان و بلوچستان ضایعه‌ای بزرگ است، به نقش برجسته ایشان در توسعه و پیشرفت این منطقه اشاره کرد.

وی با اشاره به تحولات عظیم زیرساخت‌های عمرانی در دولت شهید آیت‌الله رییسی افزود: قبل از انقلاب، سیستان و بلوچستان به شدت دچار محرومیت و عقب‌ماندگی بود، اما در سه سال اخیر، شاهد تحولات خوب و چشم گیری در استان بودیم؛ زیرا یکی از دغدغه‌های مهم رئیس جمهور، رفع محرومیت ها از مناطق کم برخوردار بود و ایشان با حمایت‌ها و حضور میدانی، همواره در این فرآیند تاثیرگذار بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه راه‌سازی، سالیان گذشته به‌طور متوسط ۷.۵ کیلومتر راه ساخته شده بود، اما در دولت شهید آیت‌الله رییسی این رقم به بیش از ۱۱۰ کیلومتر رسید و با افتتاح فرودگاه سراوان و افزایش تعداد پروازها نیز، حمل و نقل در شرقی ترین استان کشور رونق گرفت، به نوعی که سیستان و بلوچستان در زمینه جابجایی بار و مسافر جز سه استان برتر کشور بود.

وی با اشاره به اقدامات مهم شهید آیت الله رییسی در حوزه تأمین آب، تصریح کرد: فرایند اجرایی طرح‌های بزرگی مانند انتقال آب دریای عمان و حفاری چاه‌های جدید در منطقه هامون، هیرمند و شیله به سرعت آغاز شد و از اهداف بزرگ دولت سیزدهم اتمام هرچه سریعتر طرح‌های نیمه تمام بود که با بهره برداری از سد شهری کور به خوبی توانستیم آب حاصل از سیلاب‌های اخیر را استحصال و مشکل کم آبی استان را مدیریت کنیم.

بیجار ادامه داد: دیپلماسی فعال برای تامین حقابه و ایجاد بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان از دیگر اقدامات مهم دولت شهید آیت‌الله رییسی بود.

وی تاکید کرد: در حوزه آموزش، به‌طور متوسط روزانه پنج کلاس درس در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است و این‌ موضوع نشان از توجه جدی شهید آیت‌الله رییسی به استان جوان کشور و اراده ایشان برای کمک به مردم این منطقه بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به سفرهای استانی شهید آیت‌الله رییسی افزود: ایشان هر چند از زوایای مختلف و بر اساس گزارشات ارسالی اشرافیت کاملی به موضوعات داشتند؛ اما باز هم شخصا به نقاط صفر مرزی و مناطق سیلزده سفر می‌کردند تا علاوه بر اختصاص منابع مالی، از مردم نیز دلجویی کنند و موجب آسودگی خاطر آنان باشند؛ به نوعی که ایشان در یکی از جلسات اخیر شورای عالی مسکن و بحران، ۲۰ هزار میلیارد ریال به عنوان تنخواه برای این استان تخصیص دادند.

وی گفت: شهادت آیت‌الله رییسی ضایعه‌ای دردناک برای همه ما بود؛ پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و به کارگیری فرمایشات مدبرانه ایشان سرلوحه کارمان است و همانند آیت الله رییسی بدون وقفه و خستگی ناپذیر خدمتگزار مردم عزیزمان خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha