• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030201005
  • خبرنگار : 71661

وحشت سناتور آمریکایی از برخورد دادگاه لاهه با نتانیاهو: فردا نوبت ماست!

وحشت سناتور آمریکایی از برخورد دادگاه لاهه با نتانیاهو: فردا نوبت ماست!
«لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی

سناتور آمریکایی با ابراز نگرانی از درخواست دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت مقامات رژیم صهیونیستی، گفت اگر واشنگتن از این اقدام جلوگیری نکند، طعمه بعدی دیوان کیفری خود آمریکا خواهد بود.

به گزارش ایسنا، «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی گفت: «امیدوارم در کنار هم راهی برای رسیدگی به نگرانی خود درباره دیوان کیفری بین‌المللی پیدا کنیم، چون اگر آن‌ها این کار را با اسرائیل انجام دهند، بعد نوبت ماست.»

او در ادامه گفت: «امیدوارم در پاسخ به این اهانت، تحریم‌هایی را علیه دیوان کیفری بین‌المللی اعمال کنیم تا نه‌تنها به دوستان خود در اسرائیل کمک کنیم، بلکه از خودمان نیز در آینده محافظت کنیم».

در روز دوشنبه «کریم خان» دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گفت این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر غزه است، از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی. این درخواست که به دلیل متهم شدن این مقامات به جنایت علیه بشریت درخواست شده، واکنش‌های فراوانی را در پی داشت، از جمله از سوی آمریکا که شدیداً با آن مخالفت کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز که در نشست سنا حاضر بود، در پاسخ به اینکه آیا با تحریم این دیوان موافق است، به گراهام گفت: «از همکاری با شما در این زمینه استقبال می‌کنم.»

بلینکن خطاب به سناتورهای آمریکایی گفت که وزارت خارجه برای یافتن «پاسخی مناسب» به دیوان کیفری بین‌المللی با کنگره همکاری خواهد کرد.

دولت بایدن مدعی است که دیوان کیفری بین‌المللی در مسئله فلسطین صلاحیت قضایی نداشته و حق بازداشت سران رژیم صهیونیستی را ندارد. این در حالی است که فلسطین از 2015 به عضویت اساسنامه رُم درآمده است، اساسنامه‌ای که سند بنیادین این دیوان است.

دولت بایدن با استناد به اینکه رژیم صهیونیستی عضو دیوان کیفری بین‌المللی نیست، ادعا می‌کند که این دیوان صلاحیت قضایی رسیدگی به مسئله فلسطین را ندارد؛ اما هنگامی که دیوان کیفری حکم بازداشت برخی مقامات روسیه از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور را صادر کرد، آمریکا از آن حمایت کرد. این در حالی است که روسیه هم مانند رژیم صهیونیستی عضو دیوان کیفری بین‌المللی نیست.

پیش‌تر دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفت در روند تحقیقات خود درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه، چندین بار تهدید شده و یک مقام ارشد غربی نیز به او گفته که این دیوان باید بر چهره‌هایی مانند «ولادیمیر پوتین» متمرکز شده و از تحقیق درباره جنایات احتمالی آمریکا و متحدانش خودداری کند.

نتانیاهو و گالانت به کشتار در غزه، استفاده از گرسنگی و قحطی به‌عنوان یک ابزار جنگی، جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و هدف‌گیری عامدانه غیرنظامیان در جنگ متهم شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۱۴:۱۴

خوک های وحشی به وحشت و تکاپو افتادند .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۱۴:۳۰

پس حتمآ جنايت کاریت خود برخودتان اعتراف میکنید و خشونت علیه بشریت را و زنان و کودکان بی‌گناه شما این را میگویید فردا نوبت ما می‌شود؟ بی عقل وانسانی که شما را سناتور منصوب کرده بر دنیا حکم رانی و ظلم علیه ملت‌ها و ملتها رو به جون هم انداختن پس میخواهی در دادگاه عدل الهی که انشاالله همین حکم صادر شود و خداوند است که نوبت شماهای خون آشام می‌شود به عزم خداوند متعال

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۱۶:۲۷

خدا لعنتشون کنه آمریکای شیطان انگلیس شیطان اسرائیل صهیونیست کودک کش. جنایتکاران ضد بشر طول تاریخ. همشون باید مجازات بشن

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۱۷:۱۸

بله، نوبت شما خواهد بود. چون شما کودک کش و ناقض قوانین بین‌المللی هستید. شما متجاوز هستید. شما در زندگی یک لحظه آرامش ندارید و به فکر نقشه کشی به تجاوز به حقوق مردم خود و دیگر ملت‌ها هستید. شما ضد انسان هستید.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۲۱:۳۰

ازچی ترسیدید کفتارهای وحشی روزی طناب عدالت به گردن شما جنایتکاران خواهد افتاد.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۳ ۰۱:۱۳

نهادی که خودشان در ایجاد آن دخیل بوده اند را بدلیل صدور رای مخالف میلشان می‌خواهند تحریم کنند ایا هنوز اهل زمین می‌خواهند در خواب باشند و اقدامی برای شکستن این ابرقدرت خبیث نکنند؟!!!!

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۳ ۱۲:۵۵

واقعا که آمریکا و غرب ثابت کردند که تاجایی مدافع آزادی و حقوق بشر هستند که پای منافع خودشان و نورچشمی هایشان در کار نباشد.لعنت خدا بر شما و کسانیکه شماها شدین قبله آمالشون

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۳ ۱۳:۳۹

لعنت ابدی بر آمریکا و اسرائیل و حامیانشون، جنایتکاران بد ذات وحشی

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۴ ۰۵:۰۴

آمریکایی کثیف بتمرگ سرجایت آشغال

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۴ ۱۰:۳۱

قدیمیها می گفتند..... چوب را که برداری... گربه دز ده حساب کار دستش میاید..... مصداقش امریکای جنایتکار و این سناتورهای کفتار صفت....