• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030201016
  • خبرنگار : 50614

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی:

آیت‌الله رئیسی برای جامعه هدف بهزیستی سنگ‌ تمام گذاشت

آیت‌الله رئیسی برای جامعه هدف بهزیستی سنگ‌ تمام گذاشت

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: اقدامات و دستاوردهای انجام شده و اعداد و ارقام نشان می‌دهد که جامعه هدف بهزیستی در دولت سیزدهم با محوریت شهید آیت‌الله رئیسی به نحو اولی مورد توجه بوده است.

مسعود فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برخی دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهزیستی اظهار کرد: اطلاعات و آمار نشان می‌دهد نوع نگاه دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور نسبت به جامعه هدف بهزیستی نگاه ویژه‌ای بوده است. در ابتدای دولت سیزدهم تعداد افراد دارای معلولیت که از مستمری ماهیانه برخوردار می‌شدند ۶۳ هزار و ۲۲۴ نفر بوده که اکنون این تعداد به ۹۷ هزار و ۷۱۲ نفر افزایش پیدا کرده است، بنابراین ما رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نسبت به تمام دولت‌های قبل داشته‌ایم.

وی افزود: تعداد افراد دارای معلولیتی که علاوه بر مستمری خانواده از حق پرستاری خانواده‌محور نیز برخوردار می‌شدند، در ابتدای دولت سیزدهم ۲۰۴۷ نفر بوده و اکنون با افزایش دو تا سه برابری مبلغ حق پرستاری به ۱۱ هزار و ۴۶۷ نفر رسیده است. همچنین تعداد افرادی که از حق پرستاری ضایعه نخاعی برخوردار می‌شدند در ابتدای دولت سیزدهم ۱۸۹۵ نفر بودنده که در حال حاضر ۲۱۳۶ نفر است.

فیروزی با بیان اینکه هیچ مددجویی نداریم که واجد شرایط کمک هزینه لوازم بهداشتی باشد و این هزینه برای او پرداخت نشود، عنوان کرد: علاوه بر حق پرستاری، کمک هزینه لوازم بهداشتی و مستمری براساس بُعد خانوار به همه معلولین ضایعه نخاعی پرداخت می‌شود و حتی یک مورد پشت نوبت نداریم. ما امروز حتی یک مددجو واجد شرایط پشت نوبت مستمری بهزیستی نداریم و مبالغ مستمری در طول این سه سال بین دو، سه تا چهار برابر افزایش داشته است. مستمری یک خانواده چهار نفر به بالا حدود ۳ میلیون تومان بوده که تا قبل از دولت سیزدهم شاید این مبلغ به یک سوم هم نمی‌رسید.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در خصوص وضعیت حمایت و پرداخت مستمری به زنان سرپرست خانوار گفت: این رقم در ابتدای دولت سیزدهم ۱۳ هزار و ۴۸۳ نفر بوده اما در حال حاضر ۲۰ هزار و ۴۶۶ خانوار است که براساس بُعد خانوار مستمری دریافت می‌کنند. در زمینه حمایت و پرداخت مستمری به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو نیز در ابتدای دولت سیزدهم ۱۶۲۳ خانوار مستمری بگیر داشتیم که در حال حاضر ۴۲۸۱ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۲۷۱ خانواده دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند.

وی با اشاره به افزایش یارانه مرتبط با مراکز شبانه‌روزی از ابتدای دولت سیزدهم تصریح کرد: ما در حال حاضر هیچ زن سرپرست خانوار پشت نوبت مستمری نداریم. علاوه بر این امسال کمک‌هزینه ترخیص فرزندان بی‌سرپرستی که در مراکز ما بوده‌اند، حدود چهار برابر شده است. هزینه ترخیص هر فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست که امسال از مراکز ما ترخیص شد، حدود ۲۰۰ میلیون تومان بوده که در شروع این دولت این هزینه حدود ۳۰ میلیون تومان بود.

فیروزی با تاکید بر نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه تسهیل‌گری اشتغال مددجویان تحت پوشش بیان کرد: در سال ابتدایی دولت سیزدهم برای ۱۰۲۴ نفر اشتغال ایجادی و برای ۱۰۳۷ نفر اشتغال تثبیتی انجام شد. این رقم در سال ۱۴۰۲ تغیرات زیادی داشت و توانستیم برای ۷۶۶۰ نفر اشتغال ایجادی و برای ۱۲۶۵ نفر اشتغال تثبیتی راه‌اندازی کنیم که در زمینه نرخ اشتغال تفاوت فاحشی شاهد هستیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم پوشش آمبلیوپی و غربالگری نابینایی کودکان ۳ تا ۶ سال ۳۴ درصد بوده، اما در سال گذشته پوشش این برنامه را با تقویت تجهیزات و تیم‌های غربالگری و افزایش اعتبار یارانه تخصیص یافته به استان به ۹۰ درصد رساندیم و تعداد ۳۷۸ هزار و ۵۲۲ کودک مورد غربال قرار گرفتند. همچنین غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش ۹۹ درصدی و برای تعداد ۱۰۰ هزار و ۸۶۰ نوزاد انجام شده است.

وی اضافه کرد: اعتبارات در خصوص هزینه لوازم توانپزشکی و توانبخشی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از سه برابر افزایش پیدا کرد. ما در سال گذشته در استان تمام هزینه افرادی که اندام‌های مصنوعی استفاده می‌کردند را پرداخت کردیم.

فیروزی با اشاره به نشست‌های اختصاصی شهید رئیسی با سازمان‌های مردم‌نهاد معلولین، خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی از ابتدای این دولت نشست‌های اختصاصی با گروه‌ها و NGO ‌های معلولین داشتند. ایشان در مراسم هفته بهزیستی شخصا به محل سالن اجلاس سران آمدند و ضمن دیدار با همکاران و مدیران بهزیستی بحث فرزندخواندگی و تسهیل در امور فرزندخواندگی را به نحو ویژه مورد توجه قرار دادند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه ما خراسانی‌ها پیش از این نیز آیت‌الله رئیسی را به خوبی می‌شناختیم، عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی زمانی که تولیت آستان قدس رضوی بودند نیز این نگاه ویژه را به حوزه بهزیستی داشتند. شهید رئیسی بنابر گفته‌های خود یتیمی و نداری را لمس کرده بودند. آیت‌الله رئیسی برای جامعه هدف ما سنگ‌تمام گذاشتند.

وی بیان کرد: اقدامات و دستاوردهای انجام شده و اعداد و ارقام نشان می‌دهد که جامعه هدف بهزیستی در دولت سیزدهم با محوریت شهید آیت‌الله رئیسی به نحو اولی مورد توجه بوده است. دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهزیستی بیانگر این است که افراد محروم و نیازمند به صورت جدی رصد و به آن‌ها توجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۰۱:۳۰

خدابیامرزشون مرد بزرگی بودند 🖤🖤